کلیات طرح قانون یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی تصویب شد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب کلیات طرح قانون یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

حجت الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نشست روز گذشته کمیسیون، طرح قانون یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی بررسی و کلیات آن تصویب شد. هدف کلی طرح مذکور یکپارچه‌سازی تمام داده‌ها، منسجم کردن اطلاعات و مدیریت دولت بر اطلاعات دستگاه‌های مختلف است.

وی افزود: در حال حاضر اکثر دستگاه‌های اجرایی سامانه‌ای جداگانه دارند به طور مثال ثبت احوال و اسناد و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی که اطلاعات را سلیقه‌ای جمع‌آوری می‌کنند.

فیروزی با بیان اینکه نحوه استفاده از داده‌ها و اطلاعات این سامانه‌ها تابع شرایط خاصی نبوده و شیوه جمع‌آوری اطلاعات استاندارد نیست و اطلاعات بخشی است، تصریح کرد: هدف از ایجاد بانک اطلاعاتی استفاده همه کشور از داده‌ها است در حالی که اکنون نمی‌توان از داده موجود در سامانه سازمان‌ها استفاده کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دسترسی نداشتن دستگاه‌های نظارتی به داده‌ها را یکی دیگر از ایرادات دانست و ادامه داد: مجلس، سازمان کل کشور و دیوان محاسبات به عنوان نهادهای نظارتی، اشرافی بر اطلاعات ندارند که همین امر موجب شد به طور مثال در یک شب حدود ۶ هزار خودرو ثبت سفارش شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از طرح مذکور حکمرانی یکپارچه دولت بر داده‌ها است از سوی دیگر استاندارد خاصی برای جمع‌آوری در نظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 485342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.