برای نماینده‌ای که به سرباز سیلی زده متأسفم

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به ماجرای درگیری یک نماینده مجلس با سرباز پلیس راهور گفت: بسیار متأسفم برای کسی که می‌رود و از مردم رأی می‌گیرد و به عنوان نماینده آنان وارد مجلس می‌شود اما به یک سرباز کشیده می‌زند.

به گزارش ایمنا، سردار ابوالفضل شکارچی در مورد رسیدگی به ماجرای علی اصغر عنابستانی که بر سر اصرار برای ورود غیرمجاز به خط ویژه به صورت یک سرباز پلیس راهور سیلی زده بود، اظهار کرد: بسیار متأسفم برای کسی که می‌رود و رأی مردم را می‌گیرد و به عنوان نماینده آنان وارد مجلس می‌شود و حتی اگر آن سرباز خطا هم کرده باشد به او کشیده بزند.

وی تصریح کرد: سیلی به سرباز یعنی سیلی به نظم و امنیت و نیروهای مسلح و به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

وی به ماجرای درگیری یک بازپرس با سربازی در یکی از شهرهای شمالی نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه با آن فردی که با عنوان بازپرس با سرباز درگیر شد هم علیرغم قول‌هایی که دادند، برخورد نشد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه ما این موارد را پیگیری می‌کنیم، ادامه داد: در شأن جمهوری اسلامی نیست که بازپرس قلدری کند یا یک نماینده به صورت سرباز سیلی بزند. این سربازان برای خدمتی که می‌کنند آموزش دیده‌اند و حتی اگر تخلف هم کرده باشند، راهکار قانونی دارد و نباید به او سیلی بزنند.

وی افزود: ما به عنوان نیروهای مسلح امروز از هر دوی آن افراد شاکی هستیم، نباید اجازه دهیم به سربازی که در این شرایط داوطلبانه و صادقانه در حال خدمت است سیلی زده و به مشکلاتش افزوده شود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه حساب مجلس محترم شورای اسلامی از چنین نمایندگانی جداست، گفت: حساب این فرد از نماینده‌های مردم جداست. در نظام جمهوری اسلامی فرقی بین نماینده و وزیر و امیر و وکیل با دیگر شهروندان وجود ندارد. قانون گفته که نباید از خط ویژه عبور شود و اجرای آن هم برای همه یکسان است و سرباز هم به همین وظیفه خود عمل کرده است.

وی ادامه داد: این سرباز سازمان دارد و هیچ فردی حق ندارد به او توهین کند. این فرد با مجری قانون برخورد کرده و بعد هم می‌گوید قانونگذار است.

شکارچی در مورد شکایت متقابل عنابستانی از سرباز و حمایت ستاد کل از سرباز وظیفه گفت: مساله دو موضوع دارد، اگر محرز شود که سرباز هم تخلفی داشته به آن رسیدگی خواهد شد. اما مساله سیلی زدن هم تخلفی است که حتماً شاکی هستیم و آن را پیگیری خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 485179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.