کارشناسان و اقتصاددانان شهر به عملکرد شهرداری نمره دهند

شهردار اصفهان گفت: ۹۵ درصد بودجه بالغ بر هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی سال گذشته شهرداری اصفهان تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _جمعه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰_ در برنامه زنده تلویزیونی «بهار در بهار»، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو به تمام شهروندان، با اشاره به پروژه‌های شاخص شهرداری در سال گذشته، اظهار کرد: سال ۹۹ سالی نمونه در تاریخ فعالیت‌های شهرداری اصفهان در مقایسه با سایر کلانشهرها بود چرا که شعار انقلاب عمرانی با اجرای پروژه‌های مهم شهری و منطقه‌ای به وقوع پیوست به طوری که عمران و آبادانی در تمام نقاط شهر مشهود است.

وی با بیان اینکه قدردانی‌ها و پیام‌های تشکرآمیز مردم از اقدامات شهرداری اصفهان، انگیزه خادمان آنها در شهرداری را افزایش داد، افزود: به شهروندان قول دادیم که تا قبل از پایان سال ۹۹ مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی تکمیل شود، به همین دلیل روز شمار این پروژه نصب شد و در حالی که بسیاری بر این باور بودند که این وعده عملیاتی نخواهد شد با فعالیت شبانه‌روزی کارکنان و مهندسان در مدت ۲۰ ماه و ۲۰ روز، چهار پل از این ابر پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفت که در فرصتی مناسب آئین افتتاح رسمی آن را برگزار خواهیم کرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: سال گذشته نمایشگاه بین‌المللی اصفهان احداث و به بهره برداری رسید تا این شهر از استانداردهای نمایشگاهی نیز برخوردار شود.

وی با بیان اینکه پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان سال گذشته با انجام اقدامات گسترده از پیشرفت خوبی برخوردار شده که امیدواریم این پروژه تا چند ماه آینده افتتاح شود، گفت: سالن اجتماعات گلستان شهدا دیگر پروژه‌ای بود که در موعد مقرر مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تقدیم خانواده معظم شهدا شد.

وی افزود: در حال حاضر در تمام مناطق ۱۵ گانه شهرداری بهتر از سال‌های گذشته اقدام شده و انجام پروژه‌های متعدد رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته است؛ همچنین سازمان‌های وابسته به شهرداری نیز به وظایف خود به طور دقیق عمل کرده‌اند.

۷۱ درصد بودجه سال گذشته شهرداری در بخش عمران هزینه شد

شهردار اصفهان با بیان اینکه سال گذشته شرایط بسیار سختی به دلیل تحریم‌ها، کرونا و چالش‌های متعدد برای شهرداری رقم خورد، اظهار کرد: برخی افراد به جای همراهی، همدلی، همکاری و مساعدت برای خدمت به مردم، فضای سختی را به وجود آوردند، اما در این شرایط توانستیم ۹۵ درصد بودجه بالغ بر هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی سال گذشته شهرداری را تحقق بخشیم از این رو مسئولان مالی، کارشناسان و اقتصاددانان باید به عملکرد شهرداری نمره دهند.

وی ادامه داد: بودجه شهرداری در ابتدای فعالیت در این دوره مدیریت شهری دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بود که در سال‌جاری به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و البته هر سال تحقق پیدا کرده است.

نوروزی با بیان اینکه ۷۱ درصد بودجه هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی سال گذشته شهرداری به بخش عمرانی و ۲۹ درصد به بخش جاری اختصاص یافت، افزود: این ارقام بدان معنا است که ۷۱ درصد بودجه در کوچه‌ها، خیابان‌ها، پل‌سازی‌ها، راه‌سازی‌ها، فضای سبز، توسعه معابر، اتوبوس و مترو هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۲۹ درصد بودجه سال گذشته شهرداری در بخش جاری شامل حقوق کارکنان و برخی خدمات دیگر هزینه شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری در این دوره برای اجرای پروژه‌های شهری علاوه بر ۷۰۰ نفر نیرو، چندین برابر دیگر ایجاد شغل کرده است.

شهردار اصفهان از ۲۰ به فعالیت شهرداری نمره ۱۷ را داد و تصریح کرد: با توجه به اجرای پروژه‌های بزرگ و کوچک متعدد در شهر و تحقق انقلاب عمرانی، نمره عملکرد شهرداری در این دوره نمی‌تواند از ۱۷ کمتر باشد.

وی ارتباط شهرداری با فرهیختگان، علما و حوزویان شهر، دانشگاهیان، هنرمندان و صاحبان خرد و اندیشه را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: روز گذشته دیداری با آیت الله ناصری داشتیم و به زودی با سایر علمای شهر از جمله حضرت آیت الله مظاهری و حضرت آیت الله طباطبایی دیدار خواهیم داشت.

پیشرفت فعالیت شهرداری تحت تأثیر ارتباط با فرهیختگان، علمای دانشگاهی و حوزویان

نوروزی با بیان اینکه پیشرفت فعالیت شهرداری تحت تأثیر ارتباط با فرهیختگان، علمای دانشگاهی و حوزویان شهر بوده است، اظهار کرد: اگر این ارتباطات، همفکری‌ها و همدلی‌ها نباشد، شهر اصفهان نمی‌تواند در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

وی گفت: امروز کسی نمی‌تواند بگوید که شهر اصفهان ضعفی دارد که به حقوق مردم آسیب وارد می‌شود، یا عمران و آبادانی اصفهان رشد خوبی نداشته است و چنانچه قضاوتی غیرمنصفانه انجام شود، برخوردی خارج از انصاف و عدالت صورت گرفته است.

شهردار اصفهان با اشاره به ارتباط بسیار نزدیک و خوب با خانواده شهدا، اظهار کرد: شهدایی که در گلستان شهدا آرمیده‌اند، از دوستان و هم رزمان من بودند و خانواده بسیاری از آنها به این موضوع آگاه هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه موظف به قدردانی از خانواده شهدا هستیم، تصریح کرد: با وحدت، همدلی و انسجام می‌توانیم شاهد رشد و شکوفایی در راستای تأمین نیازهای مردم شهر باشیم.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: در شرایط سخت کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فضایی ایجاد شود تا جان کسی به خطر نیافتد و سلامتی مردم در معرض آسیب قرار نگیرد.

کد خبر 484370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.