مرگ مادر و ۲ کودکش در جنگل

کشف هزار میلیارد ریال کالای قاچاق و احتکاری، اعتراف به ۲۰ فقره سرقت منزل، کلاهبرداری با وعده حواله ارز، انهدام باند چاپ کارتن های تقلبی، فروش ۷۰ فقره خودرو با سند نمره و مرگ مادر و دو کودکش در جنگل را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جانشین قرارگاه نوروزی پلیس امنیت اقتصادی از کشف بیش از هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و احتکاری و دستگیری ۲۹۷ متهم مرتبط با این پرونده در ۲۴ ساعت گذشته در سطح کشور خبر داد.

جلال امینی اظهار کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی ناجا در ادامه طرح تشدید کنترل، نظارت و مقابله و مبارزه با انواع جرایم اقتصادی و قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال جاری تاکنون توانستند انبارها و مراکز متخلف توزیع کالا که به صورت ماهرانه‌ای اقدام به قاچاق و یا احتکار کالا می‌کردند را شناسایی کنند.

وی افزود: کارآگاهان این پلیس پس از هماهنگی با مراجع قضائی در بازدید و بازرسی از مراکز توزیع این کالاها انواع کالای قاچاق و احتکاری از قبیل لوازم خانگی، تجهیزات رایانه و تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی خودرو، روغن خوراکی، اقلام پزشکی و دارو، پوشاک، سیگار، نهاده‌های دامی، سوخت و غیره را در سطح کشور کشف کردند.

جانشین قرارگاه نوروزی پلیس امنیت اقتصادی ناجا در ادامه با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کلی کالاهای مکشوفه را بیش از هزار و ۴۴ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این خصوص ۱۲۵ خودرو توقیف و ۲۹۷ متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

اعتراف به ۲۰ فقره سرقت منزل

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سه سارق منزل و کشف ۲۰ فقره سرقت خبر داد.
بهزاد اختیاری افزود: با وقوع چند فقره سرقت مشابه به شیوه بالکن روی، تیمی از کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

وی تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که سرقت‌ها توسط اعضای باند چهارنفره سارقان حرفه‌ای منزل به سرکردگی فردی به نام یوسف انجام می‌شود.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه مخفیگاه سه تن از سارقان در غرب کشور شناسایی شد، گفت: با اخذ نیابت قضائی مأموران این پایگاه به مخفیگاه سارقان عزیمت و موفق شدند سرکرده باند به همراه دو تن از همدستانش را دستگیر و در بررسی از مخفیگاه آنان تعدادی از اموال مسروقه از قبیل ساعت مچی و بدلیجات کشف شد و به همراه متهمان به تهران منتقل کردند.

کلاهبرداری با وعده حواله ارز

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ گفت: زوجی کلاهبردار که با ترفند حواله ارز به کشور خارجی یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

داوود معظمی گودرزی اضافه کرد: شخصی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، خانه‌ای را در یکی از کشورهای خارجی خریداری کرده و قصد انتقال وجه به فروشنده داشته که در فضای مجازی با زنی که مدعی بود دارای صرافی معتبر است و می‌تواند ارز را به کشورهای خارجی حواله کند، آشنا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این زن مبلغ دو میلیارد ریال دریافت کرده است تا این مبلغ را به ارز تبدیل و به حساب موردنظر در کشور مقصد حواله کند، اما پس از دریافت وجه دیگر پاسخی به تماس‌ها نمی‌دهد.

گودرزی اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات اولیه را آغاز کردند و با اقدامات تخصصی مشخص شد این زن با همکاری مردی با عنوان جعلی یک سایت صرافی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کرده است.

انهدام باند چاپ کارتن‌های تقلبی

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند پنج‌نفره چاپ کارتن‌های تقلبی خبر داد و گفت: متهمان بدون داشتن مجوزهای قانونی به چاپ و تکثیر کارتن‌های شرکت‌های معتبر می‌پرداختند.

علی ذوالقدری افزود: در هفته گذشته گزارشی در خصوص فعالیت مخفیانه یک چاپخانه در خصوص چاپ کارتن‌های تقلبی مربوط به لوازم یدکی خودور و لوازم آرایشی و بهداشتی در حوالی خیابان رجایی دریافت شد و بررسی موضوع در اختیار تیمی از مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی تهران قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیسی حاکی از آن بود که محل موصوف چاپخانه نیست، بلکه انبار کالا است و اعضای این باند با استقرار تعدادی دستگاه‌های چاپ به چاپ و تکثیر بدون مجوز کارتن‌های مربوط به شرکت‌های معتبر اعم از داخلی و خارجی می‌پردازند.

فروش ۷۰ فقره خودرو با سند نمره

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند هفت‌نفره سارقان خودروهای باری و سواری و کشف ۷۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: متهمان پس از سرقت، خودروها را با سند نمره می‌فروختند.

گودرزی تصریح کرد: در پی کشف یک دستگاه خودروی ایسوزوی مسروقه در محدوده کهریزک، مشخص شد که خودرو سند نمره است و کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی برای شناسایی مالک خودرو و کشف موضوع وارد عمل شدند.

وی اضافه کرد: پس از شناسایی پلاک اصلی خودرو و استعلام وضعیت خودرو از مالک آن، وی اظهار کرد که پس از تصادف شدید در آزاد راه تهران به قم لاشه خودرو خود را به فرد مشخصی فروخته است.

رئیس پایگاه نهم پلیسی آگاهی تهران ادامه داد: مراقبت‌های ویژه پلیسی از خریدار لاشه خودرو آغاز و کارآگاهان دریافتند که وی پس از خرید خودروهای تصادفی، با همکاری ۲ تن از همدستانش خودروی‌های سرقتی را سند نمره می‌کند و به سایر افراد می‌فروشد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در تحقیقات پلیسی مخفیگاه خریدار لاشه خودروهای تصادفی و یکی از متهمان شناسایی و کارآگاهان موفق شدند هر دو متهم را در عملیات‌های منسجم و هماهنگ دستگیر کنند.

مرگ مادر و ۲ کودکش در جنگل

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از ۹ کشته و زخمی در مسیر ارتباطی یاسوج به اصفهان خبر داد.

جهانبخش وحدت نژاد گفت: طی تماس با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ مبنی بر انحراف و واژگونی خودرو پژو پارس در مسیر ارتباطی یاسوج به اصفهان (منطقه سرنجلکل یا سنجد گل) بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس اورژانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وحدت نژاد با بیان اینکه این سانحه ۹ نفر مصدوم داشت، گفت: به محض رسیدن آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ اقدامات حمایتی و درمانی اولیه صورت گرفت و با توجه به شدت سانحه و شرایط بد مصدومین بلافاصله به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال یافتند.‌

کد خبر 483747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.