برترین دانشگاه های جهان کجاست؟

در این مطلب برترین دانشگاه های جهان به اختصار معرفی شده‌اند.

دانشگاه ماساچوست (MIT )

مؤسسه فناوری ماساچوست یا ام آی تی یک مؤسسه مستقل و خصوصی است که دارای پنج دانشکده در حوزه‌های مهندسی، هنر، طراحی و معماری، مدیریت و علوم انسانی است. در حال حاضر حدود ۱۲ هزار نفر در این دانشگاه مشغول تحقیق و تحصیل هستند. این دانشگاه برای هفتمین سال متوالی جایگاه بهترین دانشگاه جهان را حفظ کرده است.

دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد با بیش از ۱۳۰ سال سابقه، یکی از بزرگترین مراکز علمی آمریکا است. این دانشگاه فارغ‌التحصیلان برجسته ای داشته است که بسیاری از آنان صاحب شرکت‌های بزرگی چون یاهو و گوگل هستند. این دانشگاه در نزدیکی سیلیکون ولی واقع شده است.

بازرگانی، زمین شناسی، علوم انسانی، مهندسی، پزشکی و حقوق از رشته‌های تحصیلی پرطرفدار در این مجموعه به شمار می‌آیند. پژوهشگران و فارغ‌التحصیلان استنفورد تاکنون موفق به کسب ۱۹ جایزه نوبل در زمینه‌های مختلف شده‌اند.

دانشگاه فنی گرجستان

دانشگاه فنی گرجستان که طور مخفف GTU نیز نامیده می‌شود بزرگ‌ترین دانشگاه فنی و مهندسی در کشور گرجستان است . این دانشگاه که در سال ۱۹۲۲ دانشکده پلی تکنیک دانشگاه ایالتی تفلیس تأسیس شده است در شهر تفلیس پایتخت گرجستان کنونی واقع است. این دانشکده در سال ۱۹۲۸ به "مؤسسه سیاسی فنی گرجستان" مستقل تبدیل شد و تا سال ۱۹۹۰ به یک دانشگاه مستقل تبدیل گشت. شما می‌توانید برای دریافت مهاجرت تحصیلی، ویزای تحصیلی و دانشجویی گرجستان با کارشناسان مؤسسه ستاره سان گرجستان تماس حاصل فرمائید.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد یکی از دانشگاه‌های خصوصی انگلستان است که در سال ۱۶۳۶ در کمبریج تأسیس شد. این دانشگاه از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا و جهان محسوب می‌شود.این دانشگاه دارای بزرگترین دانشکده پزشکی جهان است. همچنین دانشکده‌های حقوق و کسب و کار محبوبیت ویژه ای دارد. همچنین بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی دانشگاهی دنیا معروف است. در میان دانشجویان و اساتید هاروارد، ۴۹ نفر موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل, ۳۲ مقام کشوری و ۴۸ برنده‌ی پولیتزر به چشم می‌خورد. از دانش‌آموختگان برجسته و مشهور این دانشگاه می‌توان به جان کوئینسی آدامز (ششمین رئیس‌جمهور آمریکا)، تئودور روزولت، هلن کلر، جان اف کندی، بیل گیتس، بی‌نظیر بوتو، باراک و میشل اوباما اشاره کرد.

مؤسسه فناوری کالیفرنیا

مؤسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech) یکی از ۵ دانشگاه برتر جهان است. شرایط پذیرش در این دانشگاه به صورتی است که تنها ۷ درصد از متقاضیان موفق به ورود به دانشگاه می‌شوند.این مؤسسه عالی به سبب تحقیقات گسترده در زمینه‌های علوم و مهندسی شهرت فراوانی دارد. این مؤسسه در تمامی زمینه‌های علمی از جمله فضایی فعالیت دارد و یکی از همکاران NASA به شمار می‌رود. آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا، آزمایشگاه لرزه نگاری کلتک و شبکه رصدخانه بین‌المللی از مهمترین بخش‌های موجود در این مؤسسه هستند. دانش آموختگان کلتک توانسته‌اند ۷۳ جایزه نوبل را در کارنامه خود به ثبت برسانند. این دانشگاه دارای ۹۴۸ دانشجوی فارغ التحصیل در دوره کارشناسی و ۱.۲۸۵ دانشجوی فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است.

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی زبان در دنیا است و دارای سابقه آموزشی طولانی است. این دانشگاه امسال توانست بالاترین جایگاه را در بین رقبای انگلیسی خود به دست آورد. دانشگاه آکسفورد دارای ۲۲ هزار محصل در مقاطع کارشناسی و بالاتر است که ۴۰ درصد از جمعیت آن‌ها را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. علوم انسانی و اجتماعی، ریاضی، فیزیک و علوم پزشکی از رشته‌های تحصیلی پرطرفدار در آکسفورد هستند. این دانشگاه خدمات و فعالیت‌های بسیاری را در زمینه‌ی تدریس، آموزش و انجام تحقیق و پروژه‌های علمی و فرهنگی ارائه می‌دهد.

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج ۴ امین دانشگاه قدیمی جهان است و با داشتن درصد بالایی از فارغ‌التحصیلان موفق و ورود ۹۶ درصدی آنان به بازار کار, یکی از برترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌رود. امسال با یک پله سقوط در این دانشگاه ششمین دانشگاه برتر جهان قرار است. این دانشگاه دارای ۳۱ دانشکده خودگردان و ۱۰۰ کتابخانه است و با بیش از ۸۰۰ سال سابقه، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های انگلستان به شمار می‌آید. دانشجویان و پژوهشگران کمبریج تاکنون ۱۰۹ برنده جایزه نوبل، ۴۷ رئیس دولت، ۱۹۰ مدال آور المپیک وجود دارد. بیش از ۹۰٪ دانشجویان سابق این دانشگاه، ۶ ماه پس از فارغ‌التحصیلی استخدام شده‌اند و یا در حال ادامه تحصیل هستند. کمبریج یک دانشگاه با ملیت‌های متنوع جهانی است که دانشجویان آن از بیش از ۱۴۷ کشور مختلف در آن تحصیل می‌کنند.

مؤسسه فناوری فدرال زوریخ

برترین دانشگاه های جهان کجاست؟

انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ (Swiss Federal Institute of Technology in Zurich)، در سال ۱۸۵۵ تأسیس شده است و جایگاه ۷ را در رده بندی دانشگاهی QS کسب کرده است. این مؤسسه به سبب تحقیقات و مطالعات گسترده در زمینه علوم دریایی و زمینی، شهرت فراوانی دارد. این دانشگاه دارای ۲۱,۴۰۰ دانشجو می‌باشد و پردیس مرکزی آن در شهر زوریخ واقع شده است. انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ ETH جز ده دانشگاه برتر جهان می‌باشد که از لحاظ کیفیت تحصیل استاندارد بالایی را دارا می‌باشد. و در رده‌های مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری برنامه‌های تحصیلی ارائه می‌کند. چون زبان اکثر مردم سوئیس آلمانی است دانشگاه زوریخ دوره‌های مختلف زبان آلمانی را در تمامی سطوح برگزار می‌کند.انستیتو تکنولوژی فدرال سوئیس از سال ۱۸۵۴ میلادی تابه‌حال ۲۱ دانشمند برندهٔ جایزهٔ نوبل را در دل خود جای‌داده است، بزرگانی همچون آلبرت انیشتین و ریچارد ارنست.

کالج سلطنتی لندن

کالج سلطنتی یا کالج امپریال که در سال ۱۸۸۸ تأسیس شده است، در واقع معتبرترین مرکز آموزشی لندن است که به صورت تخصصی روی رشته‌های مهندسی، پزشکی و اقتصاد تمرکز دارد. تاکنون توانسته ۱۴ جایزه نوبل را به پرونده افتخارات خود اضافه کند. کالج سلطنتی جزء یکی از ۵ دانشگاه برتر در رده بندی‌های جهانی قرار گرفته است. کالج سلطنتی لندن یکی از مطرح‌ترین مؤسسات آموزش عالی در بریتانیا و در کل دنیا در زمینه‌های مهندسی، علوم پزشکی محسوب می‌شود.این دانشگاه مستقر در مرکز پایتخت است و با اعطا شدن منشور امپریال در سال ۱۹۰۷ باعث ادغام شدن کالج سلطنتی علوم، دانشکده سلطنتی معادن شده است.

کالج دانشگاهی لندن

کالج دانشگاهی لندن University College London که به اختصار کالج یو سی ال UCL نام گرفته است، یک کالج دانشگاهی دولتی و تحقیقاتی در کشور انگلستان می‌باشد که در سال ۱۸۲۶ تأسیس شده است. کالج دانشگاهی لندن دهمین دانشگاه برتر دنیا است. این دانشگاه دارای ۱۱ دانشکده در حوزه‌های مختلف است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دانشکده حقوق، علوم انسانی و هنر، ریاضی و فیزیک، مهندسی و علوم پزشکی اشاره کرد. UCL کالج UCL یکی از مهمترین و معتبر ترین کالج‌های تحصیلی و تحقیقاتی در دنیا به شمار می‌آید که از شناخته شده ترین دانش آموختگان این دانشگاه می‌توان به مهاتما گاندی، پروفسور جان اوکیف، اکساندر گراهام بل و کریستوفر نولان اشاره کرد.

کد خبر 483439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.