دلایل مخالفت شهریاری با طرح تشکیل سازمان طب اسلامی

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در حال حاضر عده‌ای به نام طب اسلامی مشکلات جدی را برای بیماران به وجود آورده‌اند.

حسین شهریاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون طرح تشکیل سازمان طب اسلامی اظهار کرد: مراجع عظام تقلید بارها اعلام کرده‌اند که چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد همچنین در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز تنها طب سنتی و ایرانی قید شده است.

وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری وزارت بهداشت و درمان مکلف به ایجاد دانشکده طب ایرانی و سنتی شد و تا امروز این دانشکده‌ها توانسته است تعداد زیادی متخصص طب سنتی پرورش دهد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بنده با طرح تشکیل سازمان طب اسلامی مخالفم زیرا چیزی به عنوان طب اسلامی وجود ندارد.

شهریاری تصریح کرد: در حال حاضر متولی سلامت کشور وزارت بهداشت و درمان است و اگر قرار است در این کشور تصمیم در حوزه سلامت گرفته شود باید به تأیید این دستگاه برسد، متأسفانه در حال حاضر عده‌ای از شارلاتانیسم به نام طب اسلامی مشکلات جدی را برای بیماران به وجود آوردند و به طب سنتی و ایرانی هم ضربه زده است.

وی ادامه داد: فردی که مدعی طب اسلامی بود و کتاب هاریسون را آتش زد پس از محکومیت در دادگاه تحت پیگرد قانونی قرار گرفت و در حال حاضر نیز از ایران فرار کرده است، زیرا این فرد با ادعای طب اسلامی نام اسلام را خدشه دار کرد.

کد خبر 483344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.