کلاهبرداری با جعل عنوان مامور پلیس

کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر، زخمی شدن ۳ نفر بر اثر حمله شغال، دستگیری ۱۴ سارق حرفه‌ای، کشف ۹۴ تن اقلام اساسی قاچاق، کلاهبرداری با جعل عنوان مامور پلیس، دستگیری سارق مسلح و کشف ۱۰ کیلوگرم شیشه را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: تکاوران پلیس استان با متلاشی کردن یک باند مسلح قاچاق مواد افیونی، پنج قاچاقچی را دستگیر و دو تن و ۳۸۵ کیلوگرم تریاک را کشف کردند.

احمد طاهری اظهار کرد: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر سیب و سوران، ایرانشهر و سرباز با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی مبنی بر قاچاق محموله سنگین مواد مخدر از شهرستان‌های مذکور به مرکز کشور دست یافتند.

وی افزود: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر، پس از چند شبانه روز تلاش گسترده میدانی و رصد مناطق سخت گذر، سرانجام شب گذشته اعضای این باند بزرگ قاچاق را که با ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ و دو دستگاه وانت تویوتا در حال جابه‌جایی محموله سنگین مواد مخدر در یکی از محورهای فرعی سیب و سوران بودند، شناسایی و آن‌ها را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

حمله شغال سه نفر را زخمی کرد

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین گفت: حمله یک قلاده شغال به مردم در شهر بیستون باعث زخمی شدن یک دختر ۲۲ ساله و ۲ پسر جوان شد.

علی عزیزیان افزود: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حمله یک قلاده شغال به مردم در کنار رودخانه شهر بیستون به سمت سراب نجیوران، تیمی از مأموران به سرعت در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور مأموران و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد یک قلاده شغال ابتدا به دختری ۲۲ ساله حمله می‌کند که بر اثر آن انگشت شصت دست راست وی قطع می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: به دنبال حمله شغال، دو پسر جوان به یاری دختر آسیب دیده می‌شتابند و پس از نجات جان وی؛ آنها هم از ناحیه هر دو دست دچار خراشیدگی و جراحت می‌شوند.

۱۴ سارق حرفه‌ای دستگیر شدند

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: ۱۴ سارق با ۳۷ فقره سرقت در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

عزت‌الله غلامی افزود: به منظور پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز بروجرد طرح ارتقای امنیت اجتماعی با بکارگیری توان عملیاتی طی چند روز تعطیلات نوروزی به مرحله اجرا در آمد.

وی اظهار کرد: مأموران این شهرستان در چند عملیات جداگانه ۱۴ نفر سارق را دستگیر کردند که تاکنون به ۳۷ فقره انواع سرقت اعتراف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده راهی مراجع قضائی شدند.

۹۴ تن اقلام اساسی قاچاق کشف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی ۹۴ تن انواع اقلام اساسی قاچاق در این استان کشف و ۱۰ نفر متهم نیز در این رابطه دستگیر شدند.

بهمن رستمی افزود: این میزان شامل هفت هزار حلب روغن نباتی، ۱۵ تن آرد یارانه‌ای و ۲ هزار و ۳۰۰ عدد پودر رختشویی قاچاق بود.

وی اضافه کرد: ۴۳ تن از این اقلام نیز نهاده‌های دامی و مرغی و هفت هزار و ۵۰۰ لیتر روغن موتور و ضد یخ قاچاق بود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان غربی ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی این کالاها ۲۱ میلیارد و ۸۴ میلیون ریال برآورد کردند.

کلاهبرداری با جعل عنوان مأمور پلیس

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان گفت: نیروی انتظامی در تعقیب یک کلاهبردار تلفنی مأمورنما است که با معرفی خود به عنوان پلیس و به صورت تلفنی از مردم کلاهبرداری می‌کند و از شهروندان خواست مراقب سارقان تحت پوشش مأمور انتظامی و دیگر ادارات باشند.

عبدالمجید کرمی اظهار کرد: فردی با جعل عنوان یکی از یگان‌های انتظامی و به صورت تلفنی شهروندان را فریب داده و مبالغی را از آنان کلاهبرداری کرده و پلیس آگاهی شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار را به صورت ویژه با پیگیری سرنخ‌های به دست آمده در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه سرقت تحت پوشش مأمور یکی از شیوه‌های سارقان در رسیدن به اهدافشان است، گفت: شیوه کار برخی از سارقان این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر به افرادی که از قبل شناسایی کردند، موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به زور گیری و سرقت می‌کنند.

دستگیری سارق مسلح

فرمانده انتظامی شوش از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط جرم خیز این شهرستان و دستگیری ۱۱ سارق مسلح خبر داد.

حمیدرضا بهاروند گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی، طرح شناسایی و دستگیری مجرمان و مخلان نظم و امنیت با هماهنگی قضائی در شهرستان شوش اجرا شد.

وی افزود: مأموران با اجرای این طرح ۱۱ سارق مسلح و سارق سیم برق و موتورسیکلت را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شوش تصریح کرد: از مخفیگاه سارقان یک قبضه اسلحه کلت کمری، یک تیغه خشاب، وسایل سرقت از مغازه و منازل و دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد، سارقان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف ۱۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، از انهدام باند تهیه و توزیع مواد روان گردان و کشف ۱۰ کیلوگرم شیشه خبر داد.

جلیل موقوفه‌ای اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در یک گاوداری در جنوب شرقی پایتخت رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۲۱۱ قلعه نو قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس، محل فعالیت متهمان شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی مورد بازرسی قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از محل، ۱۰ کیلو و ۵۰۰ گرم ماده روان گردان از نوع شیشه و تعداد ۱۶ گالن مواد اولیه در حال تولید مواد شیشه، یک قبضه سلاح سرد قمه و هفت دستگاه گوشی کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: سه دستگاه خودرو نیز توقیف و پرونده به همراه متهمان به پلیس مبارزه با مواد مخدر ارسال شد.

کد خبر 482983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.