آمریکایی‌ها مشتری «جنایت‌ بی‌دقت» مُکری شدند

نشریه سینمایی اسکرین دیلی از فروش حق پخش فیلم «جنایت بی‌دقت» ساخته شهرام مکری به یک کمپانی آمریکایی و نمایش آن در آمریکای شمالی خبر داد.

به گزارش ایمنا، این قرارداد بین کمپانی فرانسوی «دریم لب» و شرکت توزیع فیلم «دف کروکدیل» برای پخش و نمایش فیلم «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر در آمریکای شمالی منعقد شده است.

این فیلم که برای نخستین‌بار در جشنواره ونیز نمایش داده شد پاییز امسال در آمریکای شمالی اکران عمومی می‌شود و پس از آن در سامانه‌های پخش محتوای آنلاین عرضه خواهد شد.

«دریم لب» پیش‌تر قرارداد نمایش فیلم را در فرانسه به شرکت «دامندفیلمز» واگذار کرده بود و کمپانی «تریگون فیلم» حق پخش «جنایت بی‌دقت» را در کشورهای آلمان و سوییس در اختیار دارد. این کمپانی پیش‌تر فیلم «ماهی و گربه» را هم در سوییس اکران کرده بود. همچنین حق پخش فیلم در ایتالیا به شرکت «پی.اف.دی» واگذار شده است.

«جنایت بی‌دقت» اولین نمایش جهانی خود را در بخش افق‌های جشنواره ونیز تجربه کرد و پس از آن موفق به کسب جایزه هوگو نقره‌ای (جایزه ویژه هیات داوران) از جشنواره فیلم شیکاگو شد.

این نشریه در ادامه با اشاره به فیلم‌های قبلی شهرام مکری اضافه می‌کند: «ماهی و گربه» فیلم اول شهرام مکری هم در جشنواره ونیز به نمایش در آمد و فیلم بعدی او «هجوم» هم نخستین نمایشش را در بخش پانورامای جشنواره برلین داشت. کمپانی «دف کرودکدیل فیلمز» با هدف آوردن مخاطب سینما برای تماشای فیلم‌های متفاوت و همچنین ترمیم فیلم‌های تاریخ سینما توسط دنیس بارتوک مدیر سابق سینما تک آمریکا و کریگ راجرز تاسیس شده است.»

«جنایت بی‌دقت» محصول موسسه فرهنگی هنری کارنامه است و پخش بین‌المللی آن را نسرین میرشب برعهده دارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 482631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.