حمله به یک کاروان پشتیبانی آمریکا در عراق

یک کاروان پشتیبانی نظامی ارتش آمریکا در استان صلاح الدین عراق مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، کانال "صابرین نیوز" از هدف قرار گرفتن این کاروان نظامی در روز جاری خبر داده و نوشت: گروه "فصیل المقاومة الدولیة" مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

اطلاعات بیشتری از جمله تلفات یا خسارت احتمالی و دیگر داده‌های مربوطه عملیات منعکس نشده است.

پس از تصویب قانون ممنوعیت حضور نیروهای نظامی خارجی در عراق توسط مجلس این کشور، گروه‌های مختلف مردمی اعلام موجودیت کرده و کاروان‌های نظامی آمریکا و پایگاه‌های اشغالی در عراق را مورد هدف قرار می‌دهند.

به گزارش ایرنا؛ شب گذشته نیز ابوعلی العسکری سخنگوی کتائب حزب الله عراق در یک توییت با تهدید شدید نیروهای آمریکایی خطاب به جو بایدن رییس جمهوری ایالات متحده هشدار داد: "هر چه سریع‌تر مزدورانت را از عراق خارج کن."

ابوعلی العسکری در ادامه نوشت: به بایدن هشدار می‌دهیم همانطور که افراد قبل از تو را ادب کرده و ذلت را به آنها چشاندیم، اگر دوباره دشمنی را با ما آغاز کنی و مزدورانت را هرچه سریع‌تر از کشور بیرون نبری "جهنم دنیا را پیش از جهنم آخرت به تو نشان خواهیم داد".

تنش بین کتائب حزب الله عراق و ایالات متحده آمریکا از سال گذشته (۹۸) رو به افزایش نهاد؛ آمریکا در ماههای دی و اسفند ۹۸ مقرهای کتائب حزب الله را بمباران کرد که منجر به شهادت بیش از ۳۰ تن و زخمی شدن بیش از ۶۰ نفر دیگر شد.

حدود یک ماه پس از حمله آمریکا به گردان‌های حزب الله، بر اساس مصوبه مجلس عراق حضور نیروهای خارجی در این کشور غیر قانونی اعلام شد اما دونالد ترامپ رییس‌جمهوری وقت آمریکا با تهدید به اعمال "تحریم‌هایی که هرگز مثل آن را ندیده اند" علیه عراق به این مصوبه پارلمان واکنش نشان داد.

نظامیان آمریکا تاکنون به بهانه آنچه که "آموزش نظامی" می‌خوانند از ترک خاک عراق خودداری کرده اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 482555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.