ثابت کنیم گردشگری موجب شیوع کرونا نمی‌شود

معاون گردشگری با اشاره به جریان سفرها در نوروز امسال و با این پیش‌بینی که روزهای خوش برای گردشگری ایران در پیش است، گفت: در سال جدید اعتماد مردم و مسؤولان را به اثرات کم گردشگری در شیوع ویروس کرونا، ‌جلب می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، ولی تیموری در پیامی که به بهانه نوروز ۱۴۰۰ منتشر کرده است، اظهار کرد: سال ۹۹ با همه سختی‌ها و رنج‌ها به پایان آمد و سال ۱۴۰۰ با بارقه‌هایی از امید شروع شده است. ما نوروز را متفاوت آغاز کرده‌ایم. سفرها کما بیش درحال اجرا است و ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر این روزها سرگرم بازدید و نظارت‌های نوروزی است تا هم روند خدمات‌رسانی به مردم و همکاران فراهم شود و هم فعالیت‌های گردشگری با سختی و موانع همراه نشود.

وی افزود: سال گذشته تمام تمرکز روی افزایش تاب‌آوری بود تا از یک طرف جلوی تعطیلی و رکود کارِ گردشگری گرفته شود و از طرف دیگر با جلب حمایت‌ها و کمک‌هایی بتوانیم نشاط و سرپایی را در عرصه گردشگری داشته باشیم. گردشگری امسال را متفاوت شروع کرد که بیانگر این است که سال خوبی را در پیش خواهیم داشت.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: تمرکز ما برعکس سال گذشته روی اعتمادسازی و تحریک تقاضا خواهد بود، اعتمادسازی در میان مسئولان و مقامات کشوری، اعم از وزارت بهداشت و سایر مقامات تا بدانند گردشگری موجب شیوع ویروس کرونا نمی‌شود، باید در عمل این را ثابت کنیم. از طرفی، در بین مردم اعتمادسازی کنیم که صنعت گردشگری مشکلی برای سلامتی آن‌ها نخواهد داشت، برعکس باعث ایجاد نشاط می‌شود و روند زندگی به حالت طبیعی بر می‌گردد.

تیموری همچنین گفت: در کنار اعتمادسازی به تحریک تقاضاهای انباشته نیز می‌پردازیم تا در ابعاد داخلی و بین‌المللی با راه‌کارهای تازه، همه تقاضاهایی که برای سفر از خارج و داخل وجود دارد را فعال کنیم. برنامه‌ها و تدابیر خوبی آماده شده است که انشاالله با کم شدن بحران، این فعالیت‌ها را عملیاتی می‌کنیم و امیدوارم روزهای پیش‌رو برای صنعت گردشگری کشور جهشی باشد.

کد خبر 482502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.