آماده باش ۱۲ هزارامدادگر در نوروز ۱۴۰۰

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلالاحمر جزئیات طرح ملی امداد و نجات نوروز۱۴۰۰ را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولیپور با بیان اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر در سال ۱۴۰۰ از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت، گفت: در اجرای این طرح مجموعاً ۱۱۱۴ پایگاه و مراکز امدادی فعال هستند که شامل ۵۶۱ پایگاه ثابت، ۳۲ پایگاه موقت مرزی، ۴۳۳ شعبه، ۳۲ پایگاه مرکز استان، ۳۴ پایگاه آنست و ۲۲ مرکز امداد هوایی است.

وی با بیان اینکه ۱۵۵۳ تیم عملیاتی در طول اجرای این طرح فعال هستند، گفت: ۱۲ هزار امدادگر و نجاتگر تخصصی نیز در این طرح مشارکت دارند، ضمن اینکه سه هزار و ۴۵۳ دستگاه خودروی هلال احمر نیز در اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۰ فعال هستند که یک هزار و ۶۲ دستگاه آن آمبولانس است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: یک هزار و ۲۱۸ دستگاه خودروی امدادی، ۱۹ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴۵۶ دستگاه خودروی نجات، ۵۰ دستگاه خودروی ویژه عملیاتی آرگو، ۱۱ دستگاه خودروی فرماندهی عملیات، ۱۶ دستگاه خودروی ارتباطات، ۱۲۲ دستگاه موتورلانس و ۴۸۰ دستگاه موتورسیکلت امداد از دیگر تجهیزات خودرویی به کار گرفته شده در اجرای این طرح است.

ولیپور با اشاره به آماده باش ناوگان هوایی هلال احمر، گفت: ۱۹ فروند بالگرد جمعیت هلال نیز در آماده باش هستند و نحوه به کارگیری آنان نیز به گونه‌ای است که در هنگام بروز هرگونه حادثه احتمالی در کمترین زمان ممکن امکان پوشش و امداد هوایی در سراسر کشور را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به توصیه بر پرهیز از سفر، جمعیت هلال احمر نیز از شهروندان می‌خواهد که از انجام سفرهای غیرضروری به دلیل شرایط کرونا پرهیز کنند. با این وجود امدادگران در تمامی پایگاه‌ها در آماده باش هستند و امدادرسانی به حوادث جاده‌ای و ترافیکی تنها یکی از مأموریت‌های آنان است و امدادگران برای حضور در حوادث جوی، غیرمترقبه و … نیز در آماده باش کامل هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 482319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.