پخش اذان در "پیتربورو" ممنوع

رد پیشنهاد پخش اذان در شورای شهر پیتربورو، حمایت شورای شهر از ساخت یک مسجد در بلک برن، احداث ایستگاه خودروهای اشتراکی در اسپو، پاسداشت روز جهانی ضد نژاد پرستی در نوریچ و الویت بندی واکسیناسیون در منچستر، مهم‌ترین عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، درخواست یک مسجد پیتر بورو در انگلیس مبنی بر اجازه پخش صدای اذان از طریق چهار بلندگوی این مسجد برای دومین بار از سوی شورای شهر رد شد.

در ماه ژانویه، اعضای کمیته برنامه‌ریزی و حفاظت از محیط زیست شورای شهر پیتر بورو به دلیل نگرانی از سر و صدا، پیشنهاد سه بار در روز پخش اذان از بلندگوهای مسجد قوسیه در خیابان گلدستون واقع در «میلیفیلد» را رد کردند.

با این حال، پس از اینکه شورا متوجه شد که در روند مشاوره اشتباهی رخ داده است، این درخواست روز دوشنبه هفته گذشته یک بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

این برنامه توسط کمیته بررسی درخواست‌ها و برنامه ریزی شورا مورد بررسی قرار گرفت و پس از بیش از دو ساعت بحث و گفتگو، مطابق با توصیه‌های اعضا با این توجیه که پخش صدای اذان تأثیر غیرقابل قبولی در راحتی اهالی منطقه ایجاد می‌کند، رد شد.

نوریچ؛ نورپردازی ساختمان شهرداری علیه نژاد پرستی

شورای شهر نوریچ به مناسبت ۲۰ مارس، با انتشار پستی در فضای مجازی از اقدام آنها برای پاسداشت روز جهانی ضد نژاد پرستی خبر داد.

همچنین در توضیح این اقدام آمده است: شورای شهر دستور داده است تا به مناسبت ۲۰ مارس، ساختمان شهرداری شهر آخر هفته با رنگ‌های بنفش، زرد و سبز نورپردازی شود تا تعهد خود را در پایان دادن به تبعیض نژادی در همه اشکال نشان دهیم، تعصب در نوریچ جایی ندارد. ما این را به شما اطمینان می‌دهیم.

منچستر؛ اولویت بندی واکسیناسیون از سوی شورای شهر

شورای شهر منچستر با انتشار اطلاعیه‌ای اولویت بندی واکسیناسیون در این شهر را اعلام کرد، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: شورای شهر منچستر با هماهنگی اداره بهداشت این شهر اولویت بندی واکسن کووید ۱۹ را انجام داده و افرادی که در ادامه اطلاعیه آمده است می‌توانند در اولویت تزریق واکسن قرار بگیرند. این افراد شامل اشخاص بالای ۵۰ سال، افراد بسیار آسیب پذیر از نظر بالینی، کارمندان کادر درمان و شاغل در درمانگاه‌ها، اشخاص دارای بیماری زمینه‌ای و افراد دارای اختلال یادگیری هستند و می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی شهر منچستر خود را واکسینه کنند.

بلکبرن؛ حمایت از ساخت یک مسجد در شهر

شورای شهر بلکبرن با وجود مخالفت‌ها، برنامه‌های مجری ساخت یک مسجد را با اعتباری بالغ بر پنج میلیون پوند تأیید کرد. البته قبل تر بیشتر انتقادها برای ساخت این مسجد مربوط به خطر ایجاد ترافیک بالقوه بود.

یک مؤسسه خیریه در ماه دسامبر یک برنامه برای ساخت مسجد جدید با گنبد مسی طلایی رنگ و دو مناره به شورای شهر بلکبرن ارائه داد. این مسجد جدید علاوه بر نمازخانه شامل یک مرکز اجتماعات خواهد بود که خدماتی را به مردم محلی در هر زمینه از جمله مراقبت از والدین و کودک، مشاوره و خدمات ترحیم ارائه می‌دهد.

اسپو؛ احداث ایستگاه خودروهای اشتراکی

شورای شهر اسپو فنلاند به تازگی مصوبه‌ای برای کاهش آلودگی هوا از طریق ایجاد ایستگاه‌های خودروی اشتراکی میان رانندگان داشته است.

شورای شهر با صدور اطلاعیه‌ای از چگونگی نحوه دسترسی به این خودروها خبر داده و شرایط استفاده از خودروها را برشمرده است. در این اطلاعیه آمده است: شهروندان اسپو می‌توانند با داشتن گواهینامه راهنمایی و رانندگی و ثبت نام در سایت خودروهای اشتراکی از حق استفاده این وسایل حمل و نقل بهره‌مند شوند.

البته رانندگان پیش از اینکه بخواهند از خودروهای شهری بهره گیرند، باید خودروی مورد نظر خود را از طریق سایت رزرو کنند یا اینکه فوراً، از خودروهای موجود در هر ایستگاه بهره گیرند. همچنین، هر کاربر موظف است پس از پایان سفر خود، خودرو را به ایستگاهی بازگرداند که سفر خود را از آنجا آغاز کرده است.

گفتنی است خودروهای اشتراکی به مبلغ شش تا هشت یورو به ازای هر یک ساعت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت اما کسانی که در سایت مخصوص خودروهای اشتراکی عضو شوند می‌توانند یک خودرو را به ازای ۳۰ یورو به مدت یک ماه امانت بگیرند.

کد خبر 482297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.