اگر عشقتان باز کردن گره‌ از داستان‌های پلیسی است، این مطلب را بخوانید

اگر عاشق رمان‌های جنایی، پلیسی و معمایی هستید پس در این مقاله با ما همراه باشید. در این‌گونه رمان‌ها انتظار داریم که معما به خوبی طرح شود و ما را با خود همراه کند، اصطلاحاً درون کتاب غرق شویم. بهترین کتاب‌های جنایی پلیسی کتاب‌هایی هستند که شروع طوفانی داشته و همان‌طور هم ادامه پیدا کنند.

چیزی که در یک رمان پلیسی خوب دارای اهمیت است، شخصیت‌ها و انگیزه‌هایشان، موضوع، ساختار، پیوستگی، شکل گفت‌وگوها، طرز بیان، دیالوگ‌ها و مهم‌تر از همه خود داستان می‌باشد. در کتاب‌های پلیسی که بیشترشان داستان‌هایی قهرمان‌محور هستند با هیجان و کنجکاوی، ماجراهای قهرمان داستان را دنبال می‌کنیم تا از رازی که در آن نهفته شده است سر در بیاوریم. در این مطلب برای شما تعدادی از بهترین کتاب‌های معمایی و کتاب‌های پلیسی را آماده کردیم که از خواندن آن‌ها بسیار لذت خواهید برد.

۱. فهرست مهمانان

اغلب آثار لوسی فولی به زبان‌های گوناگون ترجمه شده‌اند و در فهرست پرفروش‌ترین آثار بازار کتاب دنیا قرار گرفته‌اند. فهرست مهمانان دومین رمان جنایی اوست. این رمان که اخیراً به بازار کتاب دنیا راه پیدا کرده است، هر هفته، پای ثابت لیست پرمخاطب‌های دنیا در نیویورک‌تایمز و ساندی‌تایمز می‌باشد. رمانی معمایی، که یادآور شکوه آثار کلاسیک این ژانر می‌باشد. داستان اینگونه است که در جزیره‌ای نزدیک ساحل بادخیز ایرلند مهمانان دور هم جمع می‌شوند برای اینکه آغاز زندگی مشترک دو نفر را جشن بگیرند، داماد، مردی خوش‎تیپ و فریبنده، یک ستارە تلویزیونی و عروس زنی باهوش و ناشر یک مجله می‌باشد. جشن آغاز می‌گردد و کم‎کم کینه‌ها و حسادت‌ها با خاطرات و آرزوهای خوب ترکیب می‌شوندو این تازه آغاز ماجراست. برای خواندن ادامه ماجرا بهتر است کتاب فهرست مهمانان را دانلود نمائید و خود را مهمان یک معمای هیجان انگیز کنید.

۲. کتاب دخترگمشده

اگر عشقتان باز کردن گره‌ از داستان‌های پلیسی است، این مطلب را بخوانید

رمان دختر گمشده رمان پلیسی معمایی است که شما را با خود همراه می‌کند. این داستان فرود ندارد و تماماً در اوج است. به گونه‌ای که آن را نمی‌توانید کنار بگذارید! گم شدن در جنگل سبز و تاریک از ترسناک‌ترین اتفاقاتی‌ست که می‌تواند برای هر کسی بیفتد. رمان دختر گمشده اثر شرلی جکسون روایت دختر دانشجویی است که ناپدید می‌گردد. یک روز به هم‌اتاقی خود می‌گوید کاری دارد و باید برود. سپس گشت‌وگذار در در مسیر کوهستانی و جنگلی را بدون هیچ همراهی آغاز می‌کند. پس گذشت چند روز از برنگشتن او، بتسی هم‌اتاقی دختر جوان نمی‌داند چه باید بکند و.... ادامه این داستان هیجان انگیز را شما بخوانید.

۳. کتاب Peaky Blinders

یکی دیگر از کتاب‌های با ژانر معمایی پلیسی که موقع خواندنش نمی‌توانید آن را لحظه‌ای زمین بگذارید، کتاب Peaky Blinders است. این کتاب در واقع براساس سریالی به همین نام ساخته شده و جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین رمان‌های ژانر جنایی است. این کتاب به قلم کارل چین، مورخ، نویسنده و گوینده انگلیسی نوشته شده است که عمرش را صرف مطالعه تاریخ شهر خودش یعنی بیرمنگام نموده است. کارل چین بعد از پخش شدن سریال پیکی بلایندرز، برای رفع ابهام درباره حقایق اتفاقات رخ داده در آن و پاسخ به این سوال که چند درصد از اتفاقات نمایش داده شده حقیقت دارند، بعد از مدت‌ها تحقیق درباره خانواده شلبی، دست به نوشتن همچین کتابی زد. کتاب، داستان یکی از بانفوذترین و مهم‌ترین خانواده‌های انگلستان را بعد از جنگ جهانی اول می‌باشد و بیشتر از آنکه به جزئیات بپردازد، سعی دارد روند کلی این گروه را در دل تاریخ مورد بررسی قرار دهد.

۴. عبور از خط قرمز

عبور از خط قرمز، داستان یک پلیسِ ایرانیِ مسلمان، به نام علی دیزایی، در قلب اروپا در لندن است. اکثر افراد با نام علی دیزایی به سبب اخبار بحث برانگیز آن سال‌های بریتانیا آشنایی دارند اما در این کتاب، حقایقی از زبان این سرتیپ سابق پلیس بیان شده که می‌تواند برای هر خواننده ای مورد توجه باشد. عبور از خط قرمز، روایتی باورنکردنی از زندگی پرفراز و نشیب و جنجالی پسری است از خانواده‌ای نه چندان متمول، که دست تقدیر او را در کودکی به همراه برادرش از نظام‌آبادِ تهران به کشور انگلستان فرستاد و با گذار از تجاربی پر فراز و نشیب به بالاترین رتبه‌ها در پلیس لندن دست می‌یابد. کتاب صوتی عبور از خط قرمز، از طریق این لینک در دسترس می‌باشد که با تهیه آن می‌توانید به شنیدن این کتاب با صدای دوست داشتنی پرویز پرستویی بپردازید.

در واقع دکتر علی دیزایی، از فرماندگان ارشد یکی از ادارات پلیس لندن، شرح سال‌های طولانی خدمتش در این کسوت و همچنین اتفاقات زندگی شخصی خود را در کتاب عبور از خط قرمز که یک خود زندگی نامه است، به تحریر درآورده است. در این کتاب، حقایقی از زبان این سرتیپ سابق پلیس بیان شده که می‌تواند برای هر خواننده ای جالب توجه و تامل برانگیز باشد. با وجود متن ساده و مخاطب پسند کتاب، بسیاری از اطلاعاتی که در آن آورده شده با منطق پشتیبانی می‌شوند. یکی از مواردی که وی در محل کار خود با آن درگیر بود، فساد پلیس محلی و باندبازی‌های شدیدی بود که مشکلاتی را برای شخص او نیز ایجاد کرد. شرح افکار و نحوه‌ی برخورد او با این اتهامات بی اساس که بعدها کاملاً از آن تبرئه شده، از دیگر نکات خواندنی و آموزنده ی این کتاب می‌باشد.

۵. ماجراها و معماهای شرلوک هلمز اثر آرتور کانن دویل

اگر عشقتان باز کردن گره‌ از داستان‌های پلیسی است، این مطلب را بخوانید

شخصیت داستانی شرلوک هولمز نخستین بار در سال ۱۸۸۷ میلادی توسط سر آرتور کانن دویل ساخته شد و در کتاب‌ها مطرح گردید. شرلوک هولمز در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان «شناخته‌شده‌ترین شخصیت خیالی» در تاریخ ثبت‌شده است. محبوبیت و شهرت هولمز به گونه‌ای است که بسیاری بر این باورند که او شخصیتی خیالی نیست بلکه فردی واقعی است. بیش از بیست هزار مخاطب مجله «استرند» که از مرگ ناگهانی هلمز خونشان به جوش آمده بود، به گونه‌ای که اشتراک خود را با این مجله لغو نمودند و همین موضوع باعث شد «استرند»، لطمه سنگینی را متحمل شود. کارکنان این مجله از مرگ هلمز با عنوان «حادثه وحشتناک» یاد می‌کردند. برخی می‌گویند که حتی یک ماه پس از مرگ خیالی هلمز، مردانی جوان در سراسر لندن، پارچه‌های سیاه به نشانه عزا به کلاه یا دور بازوی خود می‌بستند و در خیابان‌ها قدم می‌زدند دویل نویسنده‌ای پرکار بود و آثار زیادی دارد.

بر اساس این کتاب یک سریال هم ساخته شده است.

۶. بیگانه

بیگانه شاید شما را به یاد آلبر کامو بیندازد اما این بار از کتاب بیگانه‌ی استیون کینگ حرف می‌زنیم، کسی که استاد ژانر وحشت، رمان‌های پلیسی، جنایی و معمایی است. داستان از این قرار است که جسد پسربچه‌ی یازده‌ساله‌ای پیدا شده است که در وضعیت وحشتناکی قرار دارد. به پسرک تجاوز شده و جای اثر انگشت‌های مربی بیسبال کودکان، تری میتلند روی جسد به جا مانده است. رالف اندرسن که کارآگاه ماجرای قتل است سریع میتلند را دستگیر می‌کند، به خصوص اینکه یادش می‌آید پسر خودش هم، زمانی در کلاس‌های مربی میتلند شرکت می‌کرده است. دی‌ان‌ای و جای اثرانگشت‌های میتلند برای کارآگاه اندرسن کافی می‌باشد اما شاهدان عینی سر می‌رسند که با اطمینان می‌گویند میتلند در زمانی که این اتفاق فاجعه‌انگیز رخ داده است، اصلاً در شهر نبوده است. حالا رالف اندرسن معمای بزرگی دارد که باید آن را حل کند.

کد خبر 482044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.