بهترین شهرهای دنیا برای پیاده‌روی

بهترین شهرهای دنیا برای پیاده‌روی شامل وینتیان، بوستون، ملبورن، دوبروونیک، ونکوور و پاریس می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود وسایل نقلیه مانند تاکسی، تراموا و قطار، گاهی اوقات پیاده‌روی در شهر روشی مؤثر برای مشاهده جاذبه‌های شهری است، زیرا بعضی مناطق تنها با پای پیاده قابل دیدن هستند. از آنجایی که بعضی شهرها بهترین مکان برای پیاده‌روی هستند، در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

وینتیان

وینتیان در امتداد پیچ رودخانه مکونگ واقع شده است و ترکیبی از فرهنگ‌های فرانسوی و لائوتی است. این شهر به دلیل طبیعت خیره کننده و خیابان‌های پوشیده از درختی که دارد، مکان مناسبی برای پیاده‌روی است: برای نمونه، بهتر است افراد پیاده‌روی خود را از Pha That Laung، استوپای طلایی بودایی، که یکی از مهمترین بناهای ملی لائوس است، شروع کنند و به سمت بنای Patuxay پیش بروند که با توجه به طاق پیروزی پاریس ساخته شده است و الگوها و طرح‌های سنتی لائوسی در آن استفاده شده است. سپس افراد می‌توانند با کمی پیاده‌روی به یک مکان مذهبی بودایی دیگر به نام معبد سیساکت برسند، تعداد زیادی رستوران متنوع از نظر فرهنگی نیز در این مسیر قرار دارد.

00 بهترین شهرهای دنیا برای پیاده‌روی

بوستون

بوستون دارای تعداد زیادی مسیر مخصوص پیاده‌روی است که فرهنگ و تاریخ غنی این کشور را آشکار می‌کنند. با راه رفتن در مسیر بندر و کنار آب که طول آن ۴۰ مایل است، می‌توان از بناهای محلی مانند مؤسسه هنر معاصر و پارک زیبای کریستف کلمب دیدن کرد. با گذر از مسیر آزادی به طول ۲.۵ مایل، دوستداران تاریخ می‌توانند از کنار بناهایی مانند King's Chapel و بنای یادبود Bunker Hill عبور کنند. پیاده‌روی کردن در محله تاریخی Beacon Hill نیز بسیار شگفت‌انگیز است؛ افراد می‌توانند در این مکان از خیابان سنگفرش شده Acron دیدن کنند، که به باور بسیاری از افراد یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای عکاسی است.

00 بهترین شهرهای دنیا برای پیاده‌روی

ملبورن

دومین شهر بزرگ استرالیا، ملبورن است که در آن معماری تاریخی ویکتوریایی در کنار آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده قرار گرفته است و پارک‌های شهری نیز در کنار خلیج زیبا واقع شده‌اند. افراد می‌توانند هنگام پیاده‌روی از باغ‌های الکساندرا تا باغ‌های گیاه شناسی سلطنتی از چشم‌اندازهای زیبای رودخانه Yarra و مناظر سرسبز آن لذت ببرند. علاوه بر این به بازدیدکنندگان توصیه می‌شود به مرکز تجاری این شهر نیز بروند و از فروشگاه‌ها، کافی شاپ‌ها و زندان قدیمی ملبورن بازدید کنند.

00 بهترین شهرهای دنیا برای پیاده‌روی

دوبروونیک

تمام منطقه شهر قدیمی دوبروونیک به مکانی برای پیاده‌روی اختصاص داده شده است، بنابراین بازدیدکنندگان هیچ بهانه‌ای ندارند. شهر دوبروونیک را به عنوان "مروارید آدریاتیک" می‌شناسند، این شهر شاهراهی برای پیاده‌روی دارد که با گذر از آن می‌توان همه جاذبه‌های شهر مانند دیوارهای قرون وسطایی، فواره زیبای Onofrio، کاخ قرن شانزدهمی اسپونزا و بندر قدیمی زیبای آن را مشاهده کرد. شهر دوبروونیک پیاده‌مدار محسوب می‌شود و بازدید از جزیره لاپاد نیز یکی از مواردی است که بازدیدکنندگان باید آن را در برنامه خود بگنجانند. پیاده رفتن در امتداد خط ساحلی این شبه جزیره، می‌تواند ساحل کوپاکابانا را به شما نشان دهد. علاوه بر این، با وجود اینکه پیاده روی در تپه‌های Velika I Mala Petka کمی دشوار است، اما افراد می‌توانند با رسیدن به این مقصد، مناظر بسیار خارق‌العاده‌ای را مشاهده کنند که قطعاً ارزش سختی‌های مسیر را دارد.

00 بهترین شهرهای دنیا برای پیاده‌روی

ونکوور

ونکوور سومین شهر بزرگ کانادا است که برای پیاده‌روی بسیار مناسب است، برنامه‌های فعال حمل و نقل و نقشه‌های مسیریاب پیاده، همه افراد را به راه رفتن تشویق می‌کند. یکی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی در ونکوور از False Creek تا جزیره Granville است که در طول آن گردشگران می‌توانند در کنار بازار عمومی برای خرید محصولات محلی توقف کنند. پارک استنلی با مساحت هزار هکتاری از مرکز شهر ونکوور به راحتی قابل دسترس است و به دلیل چشم‌اندازها و تالاب زیبایی که دارد، به عنوان یکی از بهترین پارک‌های آمریکای شمالی در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این، با پیاده‌روی کردن از روی پل Lions Gate به سمت شمال ونکوور، می‌توان صحنه‌های زیبایی از شهر و دریا را مشاهده کرد.

00 بهترین شهرهای دنیا برای پیاده‌روی

پاریس

بازدید از همه جاذبه‌های شهر پاریس با پای پیاده ممکن است چندین روز طول بکشد، اما مشاهده زیبایی‌های این شهر قطعاً ارزشش را دارد. افراد می‌توانند مسیر کنار رود سن را در پیش بگیرند و قبل از رفتن به idle de la Cite، از باغ تویلری و لوور دیدن کنند، علاوه بر این، پیش از بازدید از برج ایفل می‌توانید به یکی از کافی شاپ‌های زیبای منطقه لاتین سر بزنید. خیابان‌های باریک و پر پیچ و خم مونماتر دارای کافی‌شاپ‌های جذاب و کلیسای Sacre-coeur است، بنابراین مکان ایده آلی برای پیاده‌روی است.

00 بهترین شهرهای دنیا برای پیاده‌روی

کد خبر 482018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.