بیماران ناتوان در تامین هزینه‌های سوختگی فرانشیز ۱۰ درصدی می‌پردازند

متخصص جراحی عمومی بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان، هزینه‌ها و تبعات درمانی بیمارستان‌ها برای بیماران سوانح و سوختگی که توانایی پرداخت هزینه‌های درمانی و فرانشیز بیمارستان را ندارند تشریح کرد.

فریدون عابدینی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص هزینه‌های درمان و رفع تبعات سوختگی در بیمارستان برای بیماران، اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از هزینه‌ها برای بیمارانی که توانایی پرداخت ندارند در در رابطه با بیمه‌ها، بحث فرانشیز است که ۱۰ درصد را بیمار می‌پردازد و ۹۰ درصد پرداخت هزینه‌ها بر عهده بیمه‌ها است.

وی افزود: اگر فردی دفترچه بیمه نداشته باشد که هزینه ۱۰ درصدی را هم پرداخت کند، از طریق مددکاری نسبت به بیمه کردن او اقدام می‌شود تا اگر سوختگی او تبعات و هزینه‌ای داشته باشد بتوانیم دفترچه بیمه را در همان وضعیت اورژانس از طریق مددکاری برای بیمار فراهم کرده و برای او تشکیل پرونده دهیم.

متخصص جراحی عمومی بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان، گفت: بعد از تشکیل پرونده، دفترچه به صورت اورژانسی با همکاری بیمه سلامت برای آنها صادر شده و کاهش هزینه‌ها اعمال می‌شود و خوشبختانه بیمه سلامت در این زمینه همکاری لازم را با بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان داشته است.

تأمین هزینه‌های درمانی برای اتباع افغانستانی بدون بیمه

عابدینی با تاکید بر این که در این زمینه بیشتر بحث حمایت اتباع افغانستانی را داریم، گفت: این افراد ممکن است دفترچه بیمه نداشته باشند و سیستم مددکاری و سازمان‌هایی که خیر هستند برای روند درمان آنها کمک می‌کنند تا بیمار با هزینه کمتری در بیمارستان بستری شود.

وی درباره حوزه مددکاری، اظهار کرد: مددکاری کمک می‌کند که زمینه بستری بیماران تسهیل شود و به علت ارتباطی که سیستم مددکاری با سازمان‌ها و خیران و بیمه دارد در روند درمان بیماران سوانح و سوختگی کمک می‌کند که شرایط خدمت رسانی بهتر شود.

متخصص جراحی عمومی بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان، اظهار کرد: سیستم مددکاری از طریق ارتباطی که با خیران و بیمه دارد هزینه بیماران ناتوان در پرداخت را تأمین می‌کند، خوشبختانه خیران استان همیشه در این زمینه کمک حال بیماران بوده‌اند.

وی افزود: بعد از بستری بیماری که توانایی پرداخت هزینه بیمارستان را ندارد و فاقد دفترچه بیمه است، همان روز دفترچه بیمه سلامت برای این او تشکیل می‌شود و تقریباً سعی می‌شود هزینه‌ها کاهش پیدا کند، از سوی دیگر اگر بیمارستان تشخیص دهد بیماری نمی‌تواند هزینه‌ها را پرداخت کند، خدمات درمانی به صورت رایگان برای او انجام می‌شود و دولت نسبت به پرداخت هزینه‌های رایگان اقدام می‌کند.

عابدینی در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال و بالا بودن هزینه‌ها برای بیماران، اظهار کرد: هر سال تلاش شده در این زمینه مشکلات بیماران کاهش پیدا کند و آسیب‌هایی که منجر به کوری چشم و قطع عضو شود تعداد کمتری دارند، بیشتر آسیب‌ها سطحی است به دلیل اینکه ترقه‌هایی که استفاده می‌شود نسبت به ترقه‌های دست ساز خطر کمتری دارد و مصدومان آن خدمات درمانی سرپایی دریافت می‌کنند.

درمان سوختگی پیشگیری است

وی ادامه داد: درمان این بیماران ممکن است در عمل هزینه بر نباشد به دلیل اینکه تعداد این بیماران بسیار کم است ۳ یا ۵ بیمار از تعداد ۴۰ بیماری که مراجعه به بیمارستان دارند در این شرایط هستند و آمار زیر ۵ درصد را در بر می‌گیرند که نیازمند به خدمات درمانی خاص هستند و در صورت نداشتن توانایی برای پرداخت هزینه‌های بیمارستان، با همکاری و مساعدت سازمان‌های مربوطه کمک‌های لازم برای کاهش هزینه درمان آنها در حد فرانشیز صورت بگیرد و اگر این بیماران حتی توانایی پرداخت هزینه فرانشیز را هم نداشته باشند از طریق سیستم مددکاری نسبت به تأمین هزینه اقدام می‌شود.

عابدینی با تاکید بر این که پوست انسان یک عضو زنده است به مردم توصیه کرد: زیبایی انسان وابسته به سلامت پوست او است و انسان بدون آن زیبا نیست، تغییر رنگی که با یک سوختگی کم در یک فرد ایجاد می‌شود حتی با هزینه‌های بالای درمانی ممکن است تا آخر عمر برای فرد باقی بماند.

این متخصص جراحی عمومی، تصریح کرد: درمان سوختگی پیشگیری است وقتی بیماری دچار سوختگی شد کمک اولیه را برای او باید انجام داد و با استفاده از آب سرد ۸ تا ۱۵ درجه سانتی گراد شدت سوختگی را کاهش داد و از انجام کارهایی مثل استفاده از سیب زمینی، خمیر دندان، آرد، ماست و سفیده تخم مرغ خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین کار استفاده از آب سرد است و بقیه کارها جنبه پزشکی ندارد، مردم بدانند پوست یک ثروت خدادادی است و برای یک سهل انگاری آن را دچار سوختگی و آسیب جدی نکنند.

کد خبر 481697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.