سفرهای نوروزی در شهرهای زرد، آبی و سفید انجام می‌شود

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: سفر به شهرهایی غیر از آنها که اعلام شده در وضعیت قرمز و نارنجی هستند، انجام می‌شود و مردم بایستی در مراکز اقامتی مجاز اسکان کنند.

به گزارش ایمنا، ولی تیموری درباره سفرهای نوروز ۱۴۰۰ در فضای مجازی خود توضیحاتی داد و گفت: صحبت‌ها درباره سفرهای نوروزی در این روزهای پایانی سال زیاد و ضد و نقیض است. نزدیک به دو ماه است که این موضوع در کمیته‌های مختلف ستاد ملی کرونا مورد پیگیری قرار گرفته است و به شدت مراقبت می‌کنیم که در مقابل موضوع و مسئله بسیار مهمی همچون سلامت و درمان مردم، معیشت همکاران ما هم در حوزه سلامت فراموش نشود.

وی گفت: وقتی وزیر بهداشت اعلام می‌کند در دولت تنها وزارت بهداشت نیست که تصمیم می‌گیرد؛ بیانگر این است که ما هم فشار آورده و توانسته‌ایم اعضای ستاد را متقاعد کنیم که معیشت همکاران ما در کنار نشاط مردم باید مورد توجه تصمیم گیران قرار گیرد. به هر حال مصوبه‌ای گرفته و روز گذشته دستورالعمل ۱۲ صفحه‌ای آن از سوی رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا ابلاغ شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: پس از رنگ بندی شهرها مشخص شد که در مجموع ۳۹ شهر قرمز و نارنجی داریم. ۸ شهر قرمز در استان خوزستان و یک شهر نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد است. علاوه بر این شهرهای قرمز حدود ۳۰ شهر نارنجی نیز داریم که در استان‌های مختلف پراکنده هستند. غیر از این شهرها، بخش گسترده‌ای از ایران در وضعیت زرد، آبی و سفید قراردارد و هموطنان می‌توانند در قالب سفرهای مسئولانه اوقات فراغت و تعطیلات نوروزی خود را در کنار خانواده‌های خود بگذرانند.

تیموری گفت: طبق تصمیم گیری‌ها، برای ورود به شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت‌هایی وجود دارد. به طوری که از عبور و مرور وسایل شخصی با پلاک غیربومی جلوگیری می‌شود اما در همین شهرها هم وسایل حمل و نقل عمومی دایر است. بنابراین بخشی از هموطنان ما که شاید سفرهای ضروری داشته باشند می‌توانند در این شهرها اقامت کنند چون مراکز گردشگری و اقامتی مجاز باز هستند. بنابراین می‌توانند کارهای خود را در محیط ایمن و با رعایت پروتکل‌ها انجام دهند آن چیزی که برای شهرهای زرد و آبی و سفید مطرح است اینکه در این شهرها هم فقط باید در مراکز اقامتی مجاز تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی اقامت کنند و توصیه می‌شود از اقامت در مکان‌های غیرمجاز مانند خانه‌های شخصی، چادر و مدرسه و … اجتناب شود.

وی افزود: با این شرایط و تمهیدات وارد تعطیلات نوروز می‌شویم. به موازات کارهایی که در ستاد انجام گرفته، در روزهای گذشته سعی کردیم دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر را در سطح ملی و دبیرخانه‌های آن را در استان‌ها فعال کنیم. هماهنگی‌ها با دستگاه‌های دیگر خدمات رسان انجام شده است و در طول ایام تعطیلات نوروز ما تعطیل نیستیم. نوروزبانان بی نوروز در کنار شما هستند تا اتفاقی برای شما نیفتد بنابراین بر اجرای صحیح این تصمیمات نظارت داریم.

منبع: مهر
کد خبر 481645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.