مهاجری: فراکسیون انقلابی مجلس فاقد هویت مستقل است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: فراکسیونی که اکنون در مجلس شورای اسلامی نام خود را انقلابی گذاشته، فاصله زیادی با رفتار انقلابی دارد و حرکات افراطی را به حدی رسانده که برخی از نمایندگان اصولگرا عضو این جریان هم تصمیم بر جدا شدن از آن دارند.

محمد مهاجری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم اظهار کرد: نمایندگان عضو این فراکسیون حدود ۱۰ ماه برای تشکیل آن تأخیر داشتند و اگر در طول عمر باقی مانده از مجلس یازدهم نیز بخواهند این تأخیر را ادامه دهند، راه به جایی نخواهند برد.

وی افزود: فراکسیونی که اکنون در مجلس شورای اسلامی نام خود را انقلابی گذاشته، فاصله زیادی با رفتار انقلابی دارد و حرکات افراطی را به حدی رسانده که برخی از نمایندگان اصولگرا عضو این جریان هم تصمیم بر جدا شدن از آن دارند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: میزان تأثیرگذاری فراکسیون مستقلین در مجلس یازدهم و دست‌یابی آنها به کرسی‌های هیئت رئیسه به راهبرد سیاسی این فراکسیون بستگی دارد. فراکسیون انقلابی که اکنون اکثریت مجلس شورای اسلامی را در دست دارد، فاقد هویت مستقل بوده و از ترکیب نمایندگان پایداری و حامیان قالیباف تشکیل شده که اختلاف نظرهای فراوانی بین آنها وجود دارد.

مهاجری خاطرنشان کرد: لزوماً نیازی نیست که فراکسیون قدرتمند مجلس شورای اسلامی در هیئت رئیسه حضور داشته باشد، بلکه ممکن است یک فراکسیون سیاسی علیرغم اینکه عضوی در هیئت رئیسه ندارد، نقش تأثیرگذاری در مجلس ایفا کند؛ همانگونه که در مجلس ششم، علیرغم اکثریت اصلاح طلبان، اصولگرا با حدود ۵۰ نماینده، نقش تأثیرگذاری در تصمیمات داشتند.

وی تصریح کرد: مستقلین مجلس یازدهم باید توجه داشتند باشند که فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم از تندروی برخی از نمایندگان لطمه خورده است و در صورتی که آنها نیز در رفتار خود تندروی داشته باشند، ضربه خواهند خورد.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: فراکسیون مستقل مجلس یازدهم در صورتی که رفتار خردمندانه و اظهار نظرهای عاقلانه خود را حفظ کند، می‌تواند نمایندگان تندرو مجلس را هم جذب کند.

کد خبر 481642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.