شهریاری: واکسیناسیون عمومی از اواخر تابستان آغاز می‌شود

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: از اواخر تابستان، واکسیناسیون عمومی در کشور آغاز می‌شود و قطعاً پس از پایان آن، سفرها و کسب و کارها به روال عادی خود باز می‌گردد.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از رفتن به سفرهای نوروزی اظهار کرد: وزارت بهداشت و درمان نمی‌تواند در نقش مجری پروتکل‌های بهداشتی ایفای نقش کند و تنها نکات بهداشتی را به ستاد ملی کرونا توصیه می‌کند.

وی افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا توسط وزارت کشور، نیروی انتظامی، وزارت راه و شهرسازی و نیروهای خدماتی دستورالعمل‌ها و توصیه‌های وزارت بهداشت و درمان را عملیاتی می‌کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به گسترش شیوع بیماری کرونای انگلیسی در کشور باید از هرگونه سفر بین شهری پرهیز و جلوگیری شود؛ زیرا ورود مسافران از نقاط مختلف کشور به استان‌های شیراز، مازندران، گیلان، اصفهان، مشهد و استان‌های جنوبی کشور باعث گسترش زنجیره انتقال این بیماری می‌شود.

شهریاری ادامه داد: نگرانی در مورد آغاز موج کرونا در کشور وجود دارد و در صورتی که این موج رخ دهد، با مرگ و میر فراوانی ناشی از این بیماری در کشور مواجه خواهیم شد؛ در حال حاضر کادر بهداشت و درمان بیش از ۱۳ ماه است که گرفتار مسائل این بیماری شده و واقعاً خسته شده اند.

وی تصریح کرد: توصیه می‌کنم ملت ایران ضمن رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی از هرگونه مسافرت نوروزی پرهیز کنند؛ نیاز است دولت نیز با ارائه تسهیلات ویژه به تورهای گردشگری و هتل‌ها از آنها حمایت کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: از اواخر تابستان، واکسیناسیون عمومی در کشور آغاز می‌شود و قطعاً پس از پایان آن، سفرها و کسب و کارها به روال عادی خود باز می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: سرعت انتقال ویروس کرونای انگلیسی بالا است و مرگ و میر حاصل از این بیماری نیز بیشتر است؛ بر همین اساس برای حفظ جان هموطنان و خانواده‌هایشان، بهتر است پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

کد خبر 480881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.