راهنمایی سازمان ملل به زنان در بازیابی بحران گردشگری

با ادامه‌دار شدن بحران گردشگری،‌ سازمان جهانی گردشگری در بیانیه‌ای اعلام کرد که به زنان فعال در حوزه گردشگری برای بازیابی کارشان و خروج از بحران کرونا کمک خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به گفته سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) شیوع ویروس کرونا و کاهش بی‌سابقه ورود گردشگران بین‌المللی، باعث شده تا پیشرفتی که در جهت دستیابی به برابری جنسیتی و تلاش برای توانمندسازی زنان و دختران در صنعت گردشگری انجام شده، عقب بماند.

سازمان جهانی گردشگری هم زمان با روز جهانی زن ۲۰۲۱ راهنمای «بهبودی فراگیر برای فعالیت زنان در صنعت گردشگری» که با همکاری بخش زنان سازمان ملل تنظیم شده را منتشر کرده است.

داده‌های سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد که زنان با آمار ۵۴ درصد بیشترین نیروی کار گردشگری را تشکیل می‌دهند، فعالیت زنان در گردشگری غالباً در کارهای کم‌مهارت یا غیررسمی متمرکز است یعنی که آنها شوک اقتصادی ناشی از بحران کرونا را بسیار حادتر و سریع‌تر از همتایان مرد خود احساس می‌کنند و در بسیاری از موارد، آنها از حمایت‌های اجتماعی و مراقبت‌های بهداشتی که در همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ بسیار حیاتی است، محروم می‌مانند.

بحران کووید ۱۹ چهره‌ای زنانه دارد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید که: «همانطور که جهان روز جهانی زن را در میان همه‌گیری جهانی جشن می‌گیرد، یک واقعیت کاملاً واضح است: بحران کووید ۱۹ چهره‌ای زنانه دارد.»

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز اعتقاد دارد: «رونق گردشگری، محرک اثبات شده برابری و فرصت است. بحران بی‌سابقه کنونی زنان در بخش گردشگری را به سرعت و سخت تحت تأثیر قرار داده است، بنابراین در بازیابی و راه‌اندازی مجدد گردشگری، توانمندی سازی و عدالت جنسیتی باید در مرکز توجهات قرار داشته باشد.»

توصیه‌هایی برای بهبودی فراگیر

تقریباً یک سال پس از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا، تأثیر منفی تبعات ویرانگر آن بر زنان و دختران آشکار شده است. این افزایش ناامنی اقتصادی و اجتماعی زنان همراه با افزایش خشونت خانگی به این معنی است که زنان در گردشگری تحت تأثیر تبعات مخرب بحران کرونا قرار گرفته‌اند.

راهنمای بازیابی فراگیر، به سیاست‌گذاران، مشاغل و فعالان جامعه مدنی در گردشگری برای طراحی اقدامات در پاسخ به بحران کرونا، توصیه‌هایی را ارائه می‌دهد.

کد خبر 480286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.