افزایش آگاهی شهروندان پرتغالی از پسماندهای نامرئی

بازیافت مواد زائد از مهم‌ترین اهدافی است که طی چند دهه اخیر مورد توجه مقامات رسمی اغلب شهرهای جهان قرار گرفته شده است؛ مدیران شهرهای پرتغالی نیز در نظر دارند اقدامات کارآمدی در این زمینه انجام دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان شهر سینترا واقع در ناحیه لیسبون پرتغال، نیز از طریق افزایش آگاهی مردم از فرآیند تولید پسماندها به آن‌ها در بازیافت مواد زائد کمک کرده‌اند. در این راستا، کنفرانسی در بیست و هفتم ماه ژانویه برگزار شد که در آن بحران‌های عصر حاضر در زندگی بشر مورد ارزیابی قرار گرفت. در پایان کنفرانس، مفهوم زباله‌های نامرئی برای مردم شرح داده و قرار شد به آن‌ها در بازیافت چنین موادی یاری شود. بدیهی است که پسماندهای نامرئی با مواد زائد معمولی که در خانه‌ها تولید می‌شود، بسیار متفاوت است.

افزایش آگاهی شهروندان پرتغالی از پسماندهای نامرئی

ضایعات نامرئی به آلاینده‌هایی برای محیط زیست اشاره دارد که طی فرآیندهای تولید اقلام مختلف نظیر وسایل الکترونیکی، باطری‌ها، داروها، روغن خوراکی مصرفی و سایر موارد مشابه در هوا منتشر می‌شود. جالب است بدانید که به منظور تولید یک تلفن همراه هوشمند با وزن تقریبی ۲۰۰ گرم، حدود ۸۶ کیلوگرم مواد زائد در هوا منتشر می‌شود. این نوع ضایعات را که از دید اغلب مردم جهان پنهان مانده است و لطمه‌هایی جدی به محیط زیست و سلامت انسان وارد می‌کند، مواد زائد نامرئی می‌نامند.

مقامات رسمی سینترا تصمیم گرفته‌اند به افزایش آگاهی مردم در مورد این نوع مواد زائد بپردازند و از این طریق به تولید کمتر پسماندهای نامرئی کمک کنند. در واقع، کارشناسانی برای این کار استخدام شده‌اند که به مردم یاد می‌دهند از منابع خود به درستی استفاده کنند تا از طریق تولید کمتر وسایل الکترونیکی و سایر موارد مشابه، گاز کربن کمتری در هوا منتشر شود. بدون شک، این کار نه تنها در پرتغال، بلکه در سایر نقاط دنیا به کاهش سطح آلاینده‌های هوا کمک خواهد کرد و جهان را در مسیر پایداری به سمت جلو پیش خواهد برد.

افزایش آگاهی شهروندان پرتغالی از پسماندهای نامرئی

کد خبر 480265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.