تصویب اصلاحیه متمم بودجه سال ۹۹ شهرداری اراک

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر اراک گفت: شورای اسلامی شهر اراک اصلاحیه متمم بودجه سال ۹۹ شهرداری را با مبلغ ۸۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تصویب کرد.

ایرج رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در توضیح فرآیند اصلاحیه متمم بودجه شهرداری اظهار کرد: به دنبال بررسی‌های بسیار مشخص شد که به علت شیوع بیماری کرونا تحقق بخشی از کدهای درآمدی و هزینه‌ای شهرداری با چالش رو به رو شده است به گونه‌ای که در برخی از ردیف‌های بودجه ۹۹ یا هزینه و درآمد کاهش را شاهد بودیم یا بیش از پیش‌بینی های گذشته درآمد کسب شده است بر همین اساس، کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با تشکیل سه جلسه در پانزده ساعت، اصلاحیه متمم بودجه سال جاری را بررسی کرد.

وی در خصوص کدهای افزایش یافته در اصلاحیه متمم بودجه ادامه داد: در حوزه درآمد شهرداری چیزی حدود ۱۸ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده، ۵۰ میلیارد تومان درآمد ناشی از توسعه شهری و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عوارض درآمد ناشی از فعالیت آرامستان افزایش یافته و همچنین درآمد جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز چهار میلیارد تومان افزایش داشته که این امر نشان دهنده بیشتر شدن تخلفات ساختمانی در شهر اراک است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر اراک درباره کدهای کاهشی اصلاحیه بودجه افزود: درآمد حاصل از فروش محصولات کارخانجات شهرداری چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، عوارض ناشی از اجرای ماده ۲۳ تخلفات رانندگی، درآمد حاصل از فعالیت کارخانه آسفالت ۱۸ میلیارد تومان و همچنین فروش اموال غیرمنقول ۳۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی گفت: در خصوص حوزه هزینه‌ها باید گفت که تغییر اساسی این است که هزینه جبران خدمات کارکنان از رقم ۱۱۱ میلیارد تومان به ۱۱۶ میلیارد تومان افزایش یافته که این امر به دلیل تأخیر در ارسال بخشنامه‌ها از پایتخت است؛ از سوی دیگر هزینه‌های جاری از رقم ۱۹۶ میلیارد به ۲۰۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رضایی با اشاره به تبصره پرداخت بدهی‌های سنوات گذشته شهرداری در بودجه ۹۹ گفت: تبصره پرداخت بدهی‌های سنوات گذشته نسبت به اصلاحیه متمم بودجه تغییری نداشته و همان مبلغ ۳۰ میلیارد تومان باقی مانده است حال این که شهردار سابق اراک مدعی پرداخت ۳۵۰ میلیارد بدهی سنوات پیشین شهرداری شده بود کاملاً نادرست است زیرا چنین رقمی اصلاً در بودجه دیده نشده است.

وی ادامه داد: هنوز بودجه ۸۱۶ میلیارد تومانی سال جاری شهرداری به طور کامل محقق نشده است و امروز تقریباً ۷۵۰ میلیارد تومان آن تحقق یافته که امید است با ارائه گزارش‌های درآمد و هزینه ماه‌های پایانی سال، رقم دقیق تحقق بودجه ۹۹ اعلام عمومی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری اظهار کرد: بررسی و تصویب بودجه در ماه پایانی سال توسط شورای شهر نشان از تعامل نمایندگان شورا با شهرداری دارد تا مبدا امور اجرایی شهر قفل نشده و خدمات دهی به شهروندان تعطیل نشود.

کد خبر 480258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.