جلالی زاده: حل مشکلات مردم نیازمند تصمیماتی انقلابی است

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: حل مشکلات مردم نیازمند تصمیماتی انقلابی بوده و نیاز به اجرای قانون و رعایت حقوق مردم دارد. اگر مشکل فضای سیاسی دوگانه حل شود و همه نهادها تابع قانون و رأی مردم باشند، می‌توان به پایان این افسردگی سیاسی امیدوار بود.

جلال جلالی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: بیش از ۳ ماه تا برگزاری انتخابات دوره سیزدهم ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰ زمان باقی مانده، اما آنچه از فضای سیاسی و اجتماعی برداشت می‌شود، غلبه بر فضای سرد و ناامیدی مردم برای حضور در انتخابات است که ریشه‌های متعددی دارد.

وی افزود: مسائل اقتصادی، گرانی‌ها و مشکلات معیشتی مزید بر علت شده که این احساس بر جامعه غلبه کند که دولت و مجلس قدرت حل مشکلات اساسی آنها را ندارند. همین موضوع باعث شکل‌گیری نوعی بی‌تفاوتی و بی‌توجهی برخی از مردم به انتخابات شده است؛ همچنین نبود احزاب قدرتمند، عدم فعالیت سیاسی و مدنی در دانشگاه‌ها و مجامع عمومی باعث شده که کنشگران هم هنگام انتخابات دلسرد شوند؛ علاوه بر این شیوع بیماری کرونا و تبعات روانی، اقتصادی و اجتماعی که بر فضای امروز گذاشته، نوعی افسردگی سیاسی را ایجاد کرده و باعث شده که مردم و چه کنشگران سیاسی و اجتماعی به مسائل بی‌توجه شده و به سمت درون‌گرایی پیش بروند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد: همه این عوامل دست به دست هم داده تا فضای بی‌تفاوتی بر فعالیت‌های سیاسی غلبه پیدا کند که این به ضرر کشور است. فضای تصمیم‌گیری و سیاسی دوگانه، مشکلات و مسائل بسیاری را ایجاد کرده است. دولت، مجلس را متهم می‌کند و مجلس دولت را متهم می‌کند؛ نهادهای دیگر هم به نوعی در این به‌هم ریختگی سیاسی دخیل هستند. این موضوع نه تنها در داخل تبعات بدی دارد؛ بلکه در سیاست خارجی نیز تأثیرگذار بوده و طرف‌های خارجی هم نمی‌دانند باید به صدای کدام گروه، جریان یا نهاد توجه کرده و واکنش نشان دهند.

جلالی زاده یادآور شد: در حال حاضر مجلس شورای اسلامی طرح‌هایی را تصویب کرده و دولت را موظف به اجرای آن می‌کند که چندان دوراندیشانه نیست و بر فقر و مشکلات مردم می‌افزاید، البته تجمع‌های اطراف مجلس نیز نشان‌دهنده ضعف و ناکارآمدی مسؤولان در حل مشکلات است. باید همه دست به دست هم دهیم تا ملتی که دچار سردرگمی شده را از این وضعیت رها کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حل مشکلات مردم نیازمند تصمیماتی انقلابی است و نیاز به اجرای قانون و رعایت حقوق مردم دارد. اگر مشکل فضای سیاسی دوگانه حل شود و همه نهادها تابع قانون و رأی مردم باشند و انتخاباتی پرشور و با حضور کاندیداهایی از همه جریان‌های سیاسی برگزار شود، می‌توان به پایان این افسردگی سیاسی امیدوار بود.

کد خبر 480192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.