شناسایی ۱۸ بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته در یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از شناسایی ۱۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونای جهش یافته در شهرستان‌های استان یزد خبر داد.

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شناسایی موارد ابتلاء به کرونا ویروس با جهش انگلیسی در استان یزد، اظهار کرد: تاکنون ۱۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا جهش یافته در شهرستان‌های استان یزد شناسایی شده است.

وی ادامه داد: سرعت پیشرفت بیماری در کرونا ویروس انگلیسی سریع‌تر از کرونا ویروس ووهان است و افراد مبتلا سریع‌تر به مرحله حاد بیماری کووید ۱۹ می‌رسند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به شهرستان‌هایی که در آن‌ها مواردی از ابتلاء به کرونا ویروس انگلیسی مشاهده شده است، تصریح کرد: در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه و خاتم افراد مبتلا به کرونا ویروس با جهش انگلیسی شناسایی شده است.

وی با توضیح اینکه در شرایط شکننده‌ای قرار داریم و افراد باید شرایط را جدی بگیرند، اضافه کرد: با توجه به اینکه سرعت انتقال ویروس جهش یافته کرونا انگلیسی نسبت به ویروس قبلی بیشتر است، اهمیت استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و شرکت نکردن در دورهمی‌ها بیش از پیش مورد تاکید است.

سلمانی با اشاره به اینکه این شرایط می‌تواند آرامش قبل از طوفان باشد، افزود: باید مراقب باشیم و فریب مقطعی کاهش آمارها را نخوریم، چرا که هر زمانی که مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند، اثر آن را شاهد بودیم و هر زمان که توجه مردم نسبت به شیوه‌نامه‌ها کمتر شد، شاهد موج جدیدی از افراد مبتلا و افزایش آمار مرگ‌ومیر بودیم.

وی با اشاره به شناسایی موارد مثبت کرونا انگلیسی در استان یزد و سرعت انتقال بالای ویروس جهش یافته انگلیسی، تصریح کرد: اگر افراد شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، از این شرایط عبور خواهیم کرد، اما اگر مانند پاییز امسال شاهد عادی انگاری در جامعه باشیم، خطر به شکل جدی‌تری بازمی‌گردد و شیوع ویروس‌های جهش یافته می‌تواند خطرآفرین باشند.

کد خبر 479901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.