سلیمی: امیدوارم مصوبه مجلس باعث تغییر کیفیت اپراتورها نشود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم اینکه قول‌هایی مبنی بر ثابت نگه داشتن قیمت اینترنت در سال آینده داده شد، اما این مصوبه مجلس شورای اسلامی شرایط را برای اپراتورها و مردم سخت خواهد کرد؛ البته امیدوارم باعث تغییر قیمت و کیفیت بسته‌های اینترنتی نشود.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد طرح هزینه‌کرد درآمد دولت از حق‌السهم اپراتورها اظهار کرد: موافقان این مصوبه اعلام کرده اند که پس از اجرای این قانون، اپراتورها حق افزایش قیمت اینترنت را ندارند، اما بنده معتقدم که در وضعیت فعلی و با توجه به گسترش فروشگاه‌های اینترنتی، برگزاری کلاس‌های مجازی دانشجویان و دانش آموزان در وضعیت کرونا و توسعه دولت الکترونیک، بهتر بود نمایندگان مجلس افزایش مالیات اپراتورها را به تعویق می‌انداختند تا در سال‌های آینده طرحی کارشناسانه و پخته‌تر در این زمینه ارائه می‌شد.

وی افزود: علیرغم اینکه قول‌هایی مبنی بر ثابت نگه داشتن قیمت اینترنت در سال آینده داده شد، اما این مصوبه مجلس شورای اسلامی شرایط را برای اپراتورها و مردم سخت خواهد کرد؛ البته امیدوارم باعث تغییر قیمت و کیفیت بسته‌های اینترنتی نشود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همیشه در تمامی محصولاتی که مجلس مقرر کرده بود نباید افزایش قیمت داشته باشد، از کیفیت و کمیت آن کاسته شد؛ بنابراین اگر اپراتورها با مشکل مواجه شوند، ممکن از نظر کیفی تغییراتی را در خدمات خود داشته باشند.

سلیمی خاطرنشان کرد: دولت تا پیش از این مصوبه تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت اینترنت و مالیات اپراتورها نداشت؛ بنابراین بهتر است نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط ویژه کرونایی، طرح‌های حمایتی از اینترنت و فضای مجازی را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 479890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.