گجت‌های ویژه سلامت+ مشخصات و عکس

گجت‌هایی مانند دستگاه تست بینایی EyeQue VisionCheck، حسگر کنترل فعالیت روده DFree، هدبند مدیتیشن Muse2، دستگاه تسکین درد سینوس ClearUP و محصول ارزیابی تنفس BULO به بهبود سلامتی افراد کمک زیادی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سلامتی به عنوان یکی از پارامترهای مهم زندگی افراد محسوب می‌شود. فناوری‌های نوین و برنامه‌های گوشی هوشمند، بخش زیادی از زندگی انسان‌ها را به خود اختصاص داده است و استفاده درست از آنها نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی افراد دارد. تاکنون گجت‌های زیادی با ایده‌های خلاقانه از سوی شرکت‌های مختلف برای بهبود سلامت افراد طراحی و عرضه شده‌اند که در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

دستگاه تست بینایی EyeQue VisionCheck

دستگاه تست بینایی EyeQue VisionCheck یک رفرکتومتر چشمی است که به گوشی هوشمند متصل می‌شود و پس از انجام سه تست، شماره دقیق چشم را اعلام می‌کند. استفاده از این محصول بسیار آسان بوده و فقط کافی است کاربران با اتصال میکروسکوپ مخصوص محصول به گوشی هوشمند خود، دو خط قرمز و سبز را در یک ردیف قرار دهند و به وسیله آن میزان دید چشم‌های خود را ارزیابی کنند. این ابزار امکان تشخیص عیوب چشم مانند آستیگماتیسم یا نزدیک بینی را فراهم می‌کند.

شماره‌های تعیین شده به صورت آنلاین در برنامه EyeQue ذخیره می‌شوند سپس کاربران می‌توانند در همان برنامه عینک جدید خود را سفارش بدهند. علاوه بر این افراد می‌توانند با بارگذاری نسخه عینک‌های قبلی در این برنامه، سیر وضعیت بینایی خود را در گذر زمان مشاهده کنند. با استفاده از این دستگاه می‌توان نمره چشم را در منزل و بدون مراجعه به مطب چشم پزشک مشخص کرد. البته شرکت سازنده اعلام کرده است که افراد باید برای پیشگیری از بروز بیماری‌های خطرناک چشمی به صورت سالیانه به چشم پزشک مراجعه کنند.

گجت‌های ویژه سلامت+مشخصات و عکس

حسگر کنترل فعالیت روده DFree

حسگر DFree محصول شرکت آمریکایی Triple W بوده و برای افرادی طراحی شده است که از بی اختیاری مدفوع رنج می‌برند. این محصول به کمک یک پد چسبنده روی شکم و زیر ناف فرد قرار می‌گیرد. باتری و سنسور محصول ذکر شده در یک بسته بسیار کوچک قرار گرفته است. اپلیکیشن مخصوص این محصول، علاوه بر اینکه میزان فعالیت روده را نشان می‌دهد، جزئیات مربوط به فعالیت‌های پیشین روده را نیز ردیابی می‌کند. شرکت سازنده اعلام کرده است که حسگر DFree برای افراد مبتلا به بیماری التهابی روده، سندروم روده تحریک پذیر و دیگر مشکلات مربوط به دستگاه گوارش بسیار مناسب است.

هدبند مدیتیشن Muse2

هدبند مدیتیشن Muse 2 علاوه بر اینکه می‌تواند انواع تکنیک‌های مدیتیشن را به کاربران ارائه دهد بر ذهن، ضربان قلب، تنفس و آرامش فرد نیز نظارت دارد. این دستگاه به کاربران می‌آموزد که چگونه در مدت کوتاهی مثلاً کمتر از ۱۰ دقیقه به آرامش برسند و خواب با کیفیت و آرامی را تجربه کنند. دستگاه Muse 2 دارای انواع ابزارهای مورد نیاز برای مدیتیشن مانند سنجشگرهای حرکت بدن، ضربان قلب و تنفس است. این محصول به افراد آموزش می‌دهد که برای ضربان قلب خود به چه میزان استراحت، تحرک و تمرکز نیاز دارند. فقط کافی است کاربران برنامه مخصوص این دستگاه را روی گوشی هوشمند خود نصب کنند.

گجت‌های ویژه سلامت+مشخصات و عکس

دستگاه تسکین درد سینوس ClearUP

دستگاه ClearUP می‌تواند مشکلات سینوسی نشأت گرفته از آلرژی را در افراد بالای ۱۸ سال درمان کند. این محصول با استفاده از فناوری اعمال جریان‌های الکتریکی بسیار ضعیف، اقدام به درمان و تسکین درد مشکلات مربوط به عفونت سینوس کرده و با اندازه‌گیری و شناسایی ویژگی‌های پوست بیمار، شرایط بهینه درمان را مشخص می‌کند. بیمار باید این دستگاه را روی نواحی بینی، گونه و استخوان ابروی خود قرار دهد. در این حالت میکروجریان‌هایی به وجود می‌آید، اعصاب زیر پوست تحریک می‌شود و در نهایت دردهای سینوسی تسکین پیدا می‌کند.

نتایج بررسی‌ها در این زمینه نشان می‌دهد که اعمال جریان موجب انقباض رگ‌های خونی می‌شود در نتیجه التهاب بافت مربوطه کاهش پیدا می‌کند. ۷۴ درصد افراد پس از اولین استفاده از این محصول، کاهش درد را تجربه کردند. در حال حاضر روش‌های دیگری مانند جراحی و استفاده از اسپری و قطره‌های بینی وجود دارد که به کاهش درد مربوط به عفونت‌های سینوسی کمک می‌کند، اما دستگاه ClearUP به صورت غیرتهاجمی و بدون اثرات جانبی درد بیمار را تسکین می‌بخشد.

محصول ارزیابی تنفس BULO

افراد می‌توانند به منظور ارزیابی وضعیت تنفس خود از محصول BULO استفاده کنند. استفاده از این گجت بسیار آسان است به طوری که فقط کافی است به صورت طبیعی در این محصول سبک نفس بکشید. سپس میزان دم و بازدم فرد اندازه‌گیری و ارزیابی می‌شود. به نظر می‌رسد محصول ارزیابی تنفس BULO بر اساس داده‌های جمع آوری شده، ورزش‌ها و تمرینات شخصی را برای کاربران ارسال می‌کند تا با انجام دادن آن‌ها ظرفیت ریه و سلامتی خود را بهبود بخشند. این گجت فقط برای افراد سیگاری و کسانی که مشکلات تنفسی دارند طراحی نشده است بلکه ورزشکاران، خوانندگان و افرادی که در محیط‌های آلوده زندگی می‌کنند نیز می‌توانند از آن بهره ببرند علاوه بر این محصول ذکر شده به افراد مضطرب کمک می‌کند تا تنفس خود را بهبود بخشند.

گزارش از: پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 479323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.