انهدام باند سارقان مسلح

کشف یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در فرودگاه‌ها، به دام افتادن ۲ سارق منزل، کشف انبار قطعات قاچاق خودرو، توقیف محموله قاچاق، انهدام باند سارقان مسلح و قتل با اسلحه شکاری را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: بیش از یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس فرودگاه‌های کشور کشف شده و در حوزه مربوط به سرقت، ۳۰ درصد از سرقت‌های مربوط به فرودگاه‌های کشور کاهش یافته و بیش از ۲۵۰ نفر از متهمان به سرقت در این حوزه دستگیر شده‌اند.

مهدی معصوم بیگی در تشریح دستاوردهای ۱۱ ماهه، افزود: در مجموع بالغ بر ۲۶ میلیون نفر از مسافرانی که از فرودگاه‌های کشور استفاده کرده‌اند در کمال نظم و امنیت از خدمات هوایی بهره بردند و جا دارد از تلاش شبانه روزی همه همکارانم در پلیس فرودگاه‌های کشور قدردانی کنم.

وی ادامه داد: ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه به همت پلیس فرودگاه‌های کشور، ۵۴۱ هزار میلیارد ریال است که در ۱۱ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۸۰ درصدی هستیم، یک هزار و ۳۰۰ نفر در حوزه قاچاق کالا و ارز توسط این پلیس دستگیر شده‌اند.

به دام افتادن ۲ سارق منزل

رئیس نیروی انتظامی شهرستان نهاوند از دستگیری ۲ سارق منزل و کشف ۱۳ فقره سرقت اثاثیه منزل توسط مأموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

احمد ساکی اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهر نهاوند و روستاهای اطراف و اهمیت شناسایی و دستگیری سارقان، تیم ویژه‌ای از مأموران پلیس آگاهی شهرستان تشکیل و تحقیقات پیرامون شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تیم متشکله تحقیقات تخصصی خود را آغاز و با تلاش‌های شبانه‌روزی ۲ سارق سابقه‌دار ساکن یکی از استان‌های همجوار را شناسایی و دستگیر کردند و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند اضافه کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات به عمل آمده به ۱۳ فقره سرقت منزل در مناطق مختلف شهر نهاوند و روستاهای اطراف اعتراف کردند.

کشف انبار قطعات قاچاق خودرو

فرمانده انتظامی خوزستان از کشف انبار قاچاق قطعات خودروهای سنگین به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در شهرستان اهواز خبر داد.

سید محمد صالحی اظهار کرد: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز در سطح خوزستان، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی انبار قاچاق قطعات خودروهای سنگین را در شهرستان اهواز شناسایی کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی گروهی از مأموران پلیس امنیت اقتصادی به محل اعزام و در بازرسی به عمل آمده ۱۶۰ دستگاه گیربکس و قطعات مختلف خودروهای سنگین که به صورت قاچاق وارد کشور شده و فاقد هرگونه اسناد گمرکی بود را کشف کردند.

توقیف محموله قاچاق در آب‌های شمالی خلیج فارس

فرمانده مرزبانی ناجا از توقیف یک فروند شناور تجاری و کشف ۳۳۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق توسط مرزبانان خوزستان در آب‌های شمالی خلیج فارس خبر داد.

احمدعلی گودرزی در تشریح عملیات موفقیت‌آمیز مرزبانان در آب‌های جنوب غرب کشور گفت: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه قاطعانه با مخلان اقتصادی و حمایت از تولید داخلی، مجموعه مرزبانی نیروی انتظامی با ایجاد تعامل سازنده با نهادهای امنیتی و انتظامی، سایر ادارات و ارگان‌های دولتی و مرزنشینان تمام تلاش خود را در مبازره با پدیده شوم قاچاق، ایجاد و استمرار امنیت پایدار و پاسداری از قلمرو سرزمینی ایران اسلامی را به کار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا مرزبانان استان خوزستان مستقر در آب‌های سرزمینی کشور در منطقه ماهشهر، با اشراف اطلاعاتی و رصد لحظه به لحظه نوار مرزی، ایجاد گشت‌های مستمر دریایی در سطح حوزه استحفاظی و کنترل شناورهای عبوری در آب‌های شمالی خلیج فارس، ضمن دستگیری دو قاچاقچی موفق شدند یک فروند شناور باری حامل محموله سنگینی از کالای قاچاق را متوقف و قاچاقچیان و سودجویان را در دستیابی به اهداف شومشان ناکام کنند.

انهدام باند سارقان مسلح

فرمانده انتظامی ماهشهر از انهدام و دستگیری اعضای باند سارقان مسلح در عملیات تعقیب و گریز پلیس این شهرستان خبر داد.

رضا پاپی اظهار کرد: در پی رصد اطلاعاتی پلیس شهرستان ماهشهر اعضای باند سارقان مسلح که در سطح استان‌های خوزستان و لرستان اقدام به سرقت می‌کردند، شناسایی شدند.

وی افزود: خودروی حامل ۳ عضو این باند در چتر اطلاعاتی گروه‌های عملیاتی پلیس ماهشهر قرار گرفت و با هماهنگی مرجع قضائی در یک عملیات تعقیب و گریز و قانون هر ۳ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ماهشهر ادامه داد: در بازرسی از خودروی سارقان یک قبضه اسلحه کلانشینکف به همراه ۲ خشاب مربوطه و ۵۷ فشنگ جنگی، یک عدد قیچی بزرگ آهن بُر، یک عدد تالیور، ۲ قبضه چاقو و … کشف شد.

قتل با اسلحه شکاری

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی گفت: درگیری مرد و زنی در تبریز با استفاده از اسلحه شکاری منجر به قتل زن شد.

ابراهیم محمودی با اشاره به اینکه دستگیری فرد متهم به قتل در دستور کار ویژه پلیس است، افزود: در پی تماس تلفنی شهروندان با پلیس ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی در خیابان قدس تبریز، بلافاصله گشت پلیس و تیم ویژه مبارزه با جرایم جنایی در محل حاضر و در بررسی‌های اولیه مشخص شد، زنی در حدود ۳۷ ساله در محل کار خود بر اثر تیر اندازی با سلاح شکاری توسط فردی که قبلاً با وی اختلاف شخصی داشته مصدوم شده است.

وی گفت: فرد مصدوم توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد که به رغم تلاش کادر پزشکی به علت شدت جراحت وارده فوت کرد.

کد خبر 478681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.