خطر در کمین دشت‌های استان اصفهان/شناسایی ۱۶ کانون گرد و غبار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به معضلات زیست محیطی این استان و مشکلات ناشی از کاهش بارندگی در این استان گفت: طبق آخرین آمارها، سطح آبخوان‌های استان اصفهان سالانه بین یک تا یک و نیم متر افت دارد و نرخ فرونشست بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه فروش امروز - سه‌شنبه ۱۲ اسفند- در بیست و دومین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز که در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: همه‌گیری کرونا از دوم اسفند سال گذشته که پیش آمد، مدیریت بحران کنترل این بیماری را به عنوان یک رویکرد برای انجام کارهای اضطراری مدنظر قرار داد؛ مشکلاتی در زمینه تأمین لوازم بهداشتی، مواد ضد عفونی و ماسک وجود داشت که با حمایت کمیته پشتیبانی استانداری اصفهان و صنایع، خط تولید ماسک راه‌اندازی شد و نیاز کشور تهیه شد و حتی در خارج از کشور نیز توزیع شد.

وی ادامه داد: گام به گام در ماه رمضان، ماه محرم و در بازگشایی مدارس با پروتکل‌های بهداشتی که وزارت بهداشت تدوین کرد پیش رفتیم و مدیریت بحران اصفهان این پروتکل‌ها را سرلوحه مدیریت ستاد کرونا قرار داد تا وضعیت کنترل شود، این امر نشان می‌دهد توان انسان بزرگ‌تر از مشکلات آفریده شده است و با برنامه‌ریزی می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: مردم هم اکنون خودجوش از ماسک استفاده می‌کنند زیرا تبعات بحران کرونا برای آنها تبیین شد؛ مسئله حفظ محیط زیست نیز مانند این پدیده یک همت عالی نیاز دارد که همه افراد با هر ظرفیتی کمک کنند.

۱۲۱ روز ناسالم از ابتدای سال تاکنون

شیشه فروش افزود: شهر اصفهان از ابتدای سال تاکنون در مجموع ۱۲۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای عموم را تجربه کرد، هم اکنون رودخانه زاینده‌رود خشک است و ۱۶ کانون گرد و غبار در استان اصفهان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: این شرایط خشکسالی و کمبود بارش که دامنگیر منطقه مرکزی و استان اصفهان شده، بر اثر تغییرات اقلیمی است و لازمه آن سازگاری با تغییر اقلیم است، قطعاً کارگروه ویژه‌ای برای تغییر اقلیم تشکیل خواهد شد که بتوان مؤلفه‌های مؤثر در سازگاری با تغییر اقلیم را بررسی کرد، زیرا این پدیده بر محیط زیست، صنایع و معیشت جامعه تأثیر دارد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در مدیریت کنترل بیماری کرونا مسئله سازگاری با این پدیده مورد توجه قرار گرفت و برای مسئله کم آبی استان کارگروه سازگاری با کم آبی تشکیل شد از این رو می‌توان تمام برنامه‌ها را در جهت سازگاری با تغییر اقلیم نیز پیوند زد.

شیشه‌فروش با تاکید بر ضرورت اهمیت دادن به محیط زیست و آب و خاک، اظهار کرد: شرایط زیست محیطی استان نیاز به همکاری همه بخش‌ها در راستای یافتن راهکاری مؤثر جهت پیشگیری از آلودگی هوا و کنترل آلودگی هوا و کانون‌های گرد و غبار دارد.

از مدیران صنعت سبز استان اصفهان تقدیر شد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طبق آخرین آمارها، سطح آبخوان‌های استان اصفهان سالانه بین یک تا یک و نیم متر افت دارد و نرخ فرونشست بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر است؛ در این شرایط خاص نیاز است که صنایع در حوزه تأمین آب پایدار زاینده‌رود کمک کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: سال آینده تحت عنوان کارگروه سازگاری با تغییر اقلیم و با همکاری همه بخش‌های صنعتی و پا به‌پای مدیریت آب استان برای رفع معضلات زیست محیطی استان معضلات زیست محیطی اصفهان پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بیست و دومین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز از مجموع ۶۳ واحد خدماتی و تولیدی کشور که عنوان صنعت سبز را کسب کردند پنج واحد صنعتی، خدماتی و تولیدی از استان اصفهان بودند. کارخانه زیست فرآورده سپاهان، شرکت سایپا سیتروئن، کارخانه شیر پگاه، فولاد امیرکبیر کاشان و کارخانجات نساجی فرخ سپر (فرش فرهی) پنج واحد صنعتی، خدماتی و تولیدی استان اصفهان در سال ۹۹ بودند که عنوان صنعت سبز را کسب کردند. در پایان این همایش از مدیران صنعت سبز استان اصفهان تقدیر شد.

کد خبر 478637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.