آینده حمل و نقل عمومی در پساکرونا

رشد جمعیت، نیاز به رویکردهای مدرن در زمینه حمل و نقل عمومی و پیشرفت تکنولوژی برای تسهیل فرآیندها از مهم‌ترین مولفه‌ها برای رشد چشمگیر بازار حمل و نقل عمومی طی چند سال آینده به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشورهای اروپایی و آسیا_اقیانوسیه از پیشگامان نوآوری در بهبود زیرساخت‌ها به شمار می‌روند که در تلاشند برای کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن، اقدامات متعددی بکنند. بدیهی است که سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌های جدید، اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که سراسر فضاهای عمومی را وسایل حمل و نقل موتوری فرا گرفته است. البته برنامه‌ریزان شهری می‌توانند به گونه‌ای دیگر و البته مفیدتر نیز در شهرها سرمایه‌گذاری کنند؛ افزایش پیاده‌راه‌ها و توسعه حمل و نقل عمومی نه تنها برای شهرها، بلکه برای ساکنان شهری نیز مزایای بیشماری دارد. در واقع اگر شهرها به گونه‌ای طراحی شوند که گرایش مردم را به پیاده‌روی و بهره از حمل و نقل عمومی افزایش دهد، آنگاه از یک سو انتشار گازهای گلخانه‌ای به حداقل می‌رسد و از سوی دیگر، تحرک شهروندان، سلامت جسمی و روحی را برای آنان به ارمغان خواهد آورد.

آینده حمل و نقل عمومی در پساکرونا

شهروندان بریتانیایی به خوبی از مزایای حمل و نقل پاک و تمایز آن نسبت به استفاده از خودروهای شخصی آگاه هستند. درست پس از ایجاد یک مسیر جدید در کلانشهر گلاسکو، تعداد خودروهای شهر به طور قابل چشمگیری افزایش یافت همزمان با این رویداد، خیابان بزرگی در کلانشهر کمبریج احداث شد و به سه قسمت مساوی برای تردد اتوبوس‌های عمومی، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران تقسیم شد و در نتیجه آن، میزان تردد خودروهای شخصی به حداقل رسید. این اقدامات نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در تقویت زیرساخت‌های شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند ارتقای سطح سلامت انسان‌ها و بهبود کیفیت هوا را در پی داشته باشد.

بسیاری از برنامه‌ریزان شهری پیش‌بینی کرده‌اند که حمل و نقل عمومی تا سال ۲۰۲۴ مبتنی بر تکنولوژی خواهد بود و خرید بلیط‌های آن‌ها به صورت اینترنتی یا با استفاده از نرم‌افزارهای گوشی‌های هوشمند صورت خواهد گرفت. علاوه بر این تا چند سال آینده، نرم‌افزارهایی ایجاد خواهد شد که کاربران می‌توانند با نصب آن‌ها روی گوشی‌های تلفن همراه خود، از زمان دقیق آغاز حرکت یک وسیله حمل و نقل عمومی و مسیرهای عبور آن مطلع شوند. مقررات ترافیکی هوشمند نیز تردد ایمن و کارآمد خودروها را تضمین و حمل و نقل عمومی را به انتخابی برتر برای شهروندان تبدیل خواهد کرد.

آینده حمل و نقل عمومی در پساکرونا

ویژگی‌های سیستم‌های حمل و نقل عمومی تکنولوژی_محور

زیرساخت‌های ترافیکی پیشرفته. بدون شک، استفاده از تکنولوژی در حمل و نقل عمومی طی چند سال آینده بهبود زیرساخت‌های ترافیکی، مدیریت بهتر سیستم‌های روشنایی و ایجاد مسیرهای جدید تردد اتوبوس‌ها را در پی خواهد داشت. تراکم ترافیکی مهم‌ترین عامل در کاهش سرعت اتوبوس‌ها به شمار می‌رود که البته استفاده از سیستم‌های ترافیکی هوشمند می‌تواند بدون گسترش زیرساخت‌ها، میزان ترافیک این وسایل را به حداقل برساند. بسیاری از شهرهای اروپایی تا کنون از سیستم‌های هوشمند مدیریت ترافیکی بهره گرفته و زمینه را برای بهبود سیستم‌های حمل و نقل عمومی فراهم آورده‌اند از سوی دیگر افزایش مسیرهای مخصوص اتوبوس‌های عمومی می‌تواند به افزایش سرعت تردد آن‌ها منجر شود و ساکنان یک شهر را به استفاده از آن‌ها، به جای خودروهای شخصی تشویق کند.

جایگزینی روش‌های قدیمی خرید بلیط با بلیط‌های دیجیتالی. اگر چه خرید و فروش دیجیتالی بلیط‌های وسایل حمل و نقل عمومی رویکرد جدیدی نیست با این حال با انتشار ویروس کرونا به طور گسترده در سراسر جهان ترویج پیدا کرده است. پس از شیوع بیماری کووید_۱۹ مقامات در شهرهای مختلف جهان تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا امکان رعایت حداکثر فاصله را بین کاربران وسایل حمل و نقل عمومی فراهم آورند. فروش اینترنتی بلیط‌های این وسایل از مهم‌ترین این اقدامات بوده است چرا که از ماندن افراد در صف‌های طولانی برای تهیه بلیط‌های قدیمی جلوگیری کرده است.

آینده حمل و نقل عمومی در پساکرونا

کد خبر 477844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.