پشت پرده حمله آمریکا در مرز سوریه چه بود؟

یک کارشناس مسائل منطقه ای گفت: حمله هوایی به اهدافی در مرز سوریه و عراق در راستای بازیابی قدرت و نمایش اقتدار بایدن در صحنه داخلی آمریکا انجام شده است.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد حمله هوایی شب گذشته آمریکا به سوریه اظهار کرد: حمله هوایی نیروهای نظامی آمریکا به اهدافی در مرز سوریه و عراق چهره واقعی مدعیان دموکراسی و گفت‌وگو در آمریکا را نشان داد. بایدن رئیس جمهور ایالات متحده علیرغم اینکه در سخنرانی‌های قبل از انتخاباتش مدعی کاهش درگیری‌های نظامی بود، امروز نشان داد که در این موضوع تفاوتی با دونالد ترامپ ندارد.

وی افزود: بر اساس اطلاعیه وزارت دفاع آمریکا، حمله هوایی به اهدافی در مرز سوریه و عراق به دستور مستقیم جو بایدن انجام شد که برای بررسی دقیق‌تر چرایی صدور این دستور باید به وضعیت بایدن در داخل آمریکا پرداخت؛ وی پس از پشت سر گذاشتن یک انتخابات دشوار با تعداد زیادی سناتور جمهوری خواه در کنگره و مجلس سنا مواجه است که در حال حاضر مخالفت‌های شدیدی نسبت به اقدامات و سیاست‌های وی در عرصه خارجی دارند و مدعی هستند که بایدن در عرصه نظامی و سیاست خارجی ضعیف‌تر از ترامپ است.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای ادامه داد: به نظر می‌رسد حمله هوایی به اهدافی در مرز سوریه و عراق در راستای بازیابی قدرت و نمایش اقتدار بایدن در صحنه داخلی آمریکا انجام شده است.

صدرالحسینی یادآور شد: در هفته گذشته، حملات مشکوکی به مواضع آمریکا در اربیل عراق توسط یک گروهک نظامی انجام شد که طی آن یک نظامی آمریکایی کشته شد و چندین نفر زخمی شدند، اما علیرغم اینکه تمامی گروه‌های نظامی و شبه نظامی عراق این اقدام را رد کردند، ایالات متحده در حمله اخیر خود می‌خواست پاسخ این اقدام را بدهد؛ بنابراین به نظر می‌رسد واشنگتن در جهت تثبیت وضعیت نیروهای نظامی خود، در منطقه و درگیری با نیروهای نظامی عراق در حمله موشکی اربیل دست داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در جریان این حمله، یک نفر از مجاهدان محور مقاومت عراق به شهادت رسیده است؛ آمریکا این حمله را هشدار به محور مقاومت تلقی کرده است؛ زیرا محور مقاومت در عراق بارها اعلام کرده است که از اجرای مصوبه پارلمان این کشور مبنی بر اخراج نیروهای نظامی واشنگتن از این کشور کوتاه نخواهد آمد.

کد خبر 477785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.