۵۸ خانواده تحت پوشش بهزیستی در پادنا دچار خسارت شدند

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: حدود ۵۸ خانواده تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان در بخش پادنا سمیرم دچار خسارت شده است.

ولی‌الله نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی که در زلزله پادنا آسیب‌دیده‌اند، اظهار کرد: حدود ۵۸ خانواده تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان در بخش پادنا سمیرم دچار خسارت شده است، اما خسارت‌ها در حد ترک خوردگی بوده است و حدود ۲۰۰ بسته مواد غذایی و اقلام ضروری بین خانوارهای زیر پوشش بهزیستی خسارت دیده از زلزله اخیر در بخش پادنای بزرگ سمیرم توزیع شده است.

وی ادامه داد: این خانواده‌ها جزو خانواده‌های نیازمند و دارای معلول هستند و بهزیستی کمک به آن‌ها را وظیفه خود می‌داند و تمهیداتی را برای یاری این خانواده‌ها در نظر گرفتیم و در چند روز گذشته کمک‌های نقدی و غیرنقدی به این منطقه ارسال شده است، یک هزار و ۶۶۴ مددجو زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان سمیرم هستند، از این تعداد مددجوی دارای پرونده، ۹۸۵ نفر مستمری بگیر بهزیستی و ۶۸۵ نفر مستمری بگیر در حیطه توانبخشی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به افزایش توسعه اشتغال، تصریح کرد: امسال در بحث اشتغال حدود ۱۱۷ درصد بیشتر از حد پیش‌بینی شده در استان اصفهان توسعه یافته‌است و در زمینه جذب اعتبارات در کشور رتبه اول را داریم.

افزایش ایمنی مراکز بهزیستی با همکاری هلال‌احمر و آتش نشانی

وی با اشاره به همکاری با هلال احمر و آتش‌نشانی برای افزایش ایمنی مراکز بهزیستی، افزود: با هلال احمر و آتش‌نشانی تفاهم‌نامه‌های همکاری داشته‌ایم و از خدمات هلال احمر در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استفاده می‌کنیم تا پرسنل در مراکز آموزش‌های لازم درباره کمک‌های اولیه را ببینند، همچنین مقرر شد هلال احمر بسته‌های معیشتی خود را به خانوارهای نیازمند تحت پوشش بهزیستی نیز اختصاص دهد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: با آتش نشانی نیز جلساتی برای برگزاری دوره‌های آموزش اطفای حریق و افزایش ایمنی مراکز داشتیم تا شاهد حوادث ناگوار در مراکز بهزیستی نباشیم.

وی گفت: با توجه به سردی هوا در جنوب سمیرم و دامنه‌های دنا و زاگرس که روستاهای زیادی از این شهرستان در آن نقطه واقع هستند، تأمین بیشتر اقلام دیگری مانند پتو، لباس گرم، چادر و سایر وسایل گرمایشی با کمک خیران ضروری است.

کد خبر 477464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.