امدادرسانی ۴ تیم هلال‌احمر اصفهان به زلزله‌زدگان سی‌سخت

مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان آخرین وضعیت امدادرسانی در محدوده زلزله سی‌سخت استان کهکیلویه و بویراحمد و پادنای سمیرم را تشریح کرد.

علی محمد هاشمی در گفت‌ وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان سی‌سخت، اظهار کرد: در محدوده زلزله‌زده سی‌سخت چهار تیم امدادی جمعیت هلال‌احمر اصفهان در زمینه اسکان و تغذیه اضطراری فعالیت می‌کنند و در حال حاضر توزیع اقلام امدادی روزانه را بر عهده دارند و در مناطق کم برخوردار و دارای مشکل امدادرسانی‌ها به طور مداوم انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در فاز نخست تیم‌هایی از شهرستان‌های شهرضا، دهاقان و مبارکه به منطقه زلزله زده سی‌سخت اعزام شدند، در حال حاضر چهار تیم از شهرستان‌های نجف‌آباد، تیران و کرون، فلاورجان و لنجان در منطقه در حال امدادرسانی به مردم شهرستان دنا هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان، تصریح کرد: در شرایط فعلی چهار تیم در حال توزیع بسته‌های غذایی، چادر و پتو در محدوده زلزله سی‌سخت هستند و تاکنون ۲۰۰ تخته چادر به منطقه زلزله زده سی‌سخت ارسال شده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه در منطقه شرایط کامل برای حمایت روانی فراهم نشده است، گفت: با توجه به شرایط موجود هنوز حمایت روانی از اهالی سی‌سخت شروع نشده است و برنامه‌ریزی برای اعزام تیم‌ها جهت حمایت‌های روانی را در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: تغذیه و اسکان اضطراری از وظایف جمعیت هلال‌احمر اصفهان است، مرحله بعدی برای جبران خسارت‌ها برای منازل اهالی زلزله‌زده بر عهده بنیاد مسکن است و ارزیابی‌ها در حال انجام است تا بر اساس دستورالعمل‌ها اقدامات لازم بشود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان، اظهار کرد: هنگامی که زلزله سی‌سخت اتفاق افتاد، جمعیت هلال‌احمر اصفهان آمادگی خود را برای امدادرسانی به حادثه دیده‌ها اعلام کرد و سه تیم امدادی در همان ساعت‌های اول به منطقه اعزام شدند و زیر نظر استان کهکیلویه و بویراحمد ارائه خدمات را شروع کردند، چادر و نایلون درخواست شده به منطقه زلزله زده به وسیله تیم امدادی هلال‌احمر اصفهان ارسال شد.

وضعیت امدادرسانی‌ها در محدوده پادنای سمیرم

هاشمی درباره وضعیت امدادرسانی‌ها در محدوده پادنای سمیرم، اضافه کرد: بعد از وقوع زلزله تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شد و سیستم فرماندهی حادثه جمعیت هلال‌احمر فعال شد، در همان لحظات اولیه میزان خسارات منطقه ارزیابی شد، زلزله ۵ نفر مصدوم داشت که یک نفر به مرکز درمانی منتقل شد.

وی ادامه داد: بعد از بررسی‌ها و ارزیابی‌ها مشخص شد مشکل خاصی در محدوده پادنای سمیرم وجود ندارد و تنها ترک‌خوردگی خانه‌ها اتفاق افتاده است، در حال حاضر بنیاد مسکن ارزیابی دقیق خسارات این خانه‌ها را برای بازسازی انجام می‌دهد و در لحظات اولیه تغذیه و اسکان اضطراری برای اهالی این محدوده صورت گرفت و بعد از تکمیل ارزیابی‌ها اقدامات حمایتی به وسیله نیروهای امدادی انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان، اظهار کرد: شهروندان برای کمک به مناطق زلزله‌زده می‌توانند با شعب جمعیت هلال‌احمر در سراسر استان اصفهان هماهنگ شوند و کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۵۴۰۵۴۰۰۰۹۴ یا شماره کارت ۶۱۰۴-۳۳۷۶-۰۳۷۰-۸۶۶۸ جمعیت هلال‌احمر اصفهان واریز کنند.

کد خبر 477296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.