رویداد "مغز شعبده باز" برگزار می‌شود

هفته آگاهی از مغز امسال با برگزاری رویدادی با عنوان "مغز شعبده باز" از ۹ اسفندماه در کشور آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هفته آگاهی از مغز امسال برای ششمین سال متوالی و همزمان با این رویداد جهانی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و مشارکت و همکاری سازمان‌ها، مراکز علمی، آموزشی و نهادهای مردمی از نهم تا پانزدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

در این دوره برنامه‌های متنوعی برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی، گسترش آگاهی و شناخت نسبت به ساختار مغز در نظر گرفته شده است که به مدت یک هفته این برنامه‌ها اجرایی می‌شود.

در این هفته تلاش می‌شود با اجرای برنامه‌های گوناگون آموزشی و علمی نسبت به ارتقای بهداشت و توانمند سازی مغز و راه‌های جلوگیری از کاهش توانایی مغز با همکاری سازمان‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، شهرداری تهران، سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، وزارت علوم و سازمان‌های مردم نهاد اطلاع رسانی شود.

هفته آگاهی از مغز امسال با شعار «مغزت را بشناس» آغاز می‌شود. این رویداد با توجه به شرایط پاندمی کووید ۱۹، بصورت آنلاین در تاریخ نهم اسفندماه در دسترس علاقمندان و دانش پژوهان به ساختار و عملکرد مغز قرار می‌گیرد.

رویداد «مغز شعبده باز» آغازگر برنامه‌های این هفته است که با حضور شش تن از متخصصان و کارشناسان حوزه دانش مغز، به صورت عمومی و رایگان برگزار می‌شود.

کد خبر 477291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.