«مجازات سبز» در تبریز اجرایی می‌شود

شهردار تبریز گفت: به ابتکار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز و با موافقت رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی، در راستای عزم عمومی برای ایجاد نهضت درختکاری و زنده کردن خاطره باغشهر تبریز، مجازات سبز در تبریز اجرایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر اظهار کرد: تبریز که در زمان‌های نه چندان دور به باغ شهر مشهور بود، به دلیل بی‌توجهی‌های چند دهه اخیر، از سطوح سبز آن به طور چشمگیری کاسته شده است.

وی افزود: بر این اساس در مدیریت شهری، عزم خود را برای جلوگیری از تغییر کاربری فضاهای سبز، توسعه کمّی و کیفی فضای سبز تبریز با افزایش تعداد پارک‌های محله‌ای و جلوگیری از نابودی باغات تبریز و احیای باقیمانده آنها جزم کرده‌ایم.

شهردار تبریز با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی شورای اسلامی تبریز به عنوان سال فضای سبز، تصریح کرد: تشکیلات قضائی استان نیز در راستای اهداف عالی شهرداری در حوزه فضای سبز و همدوش با مجموعه خدوم، اندیشمند و دلسوز فضای سبز تبریز، با تشکیل جلسات هماهنگی و همفکری با مسئولان فضای سبز این کلانشهر، سازوکار اجرای مجازات‌های سبز را مهیا کرده است.

وی ادامه داد: در این شیوه، قضات با استفاده از تکالیف قانونی مرتبط و اختیارات قضائی خود در صدور احکام، تهیه و کاشت درخت در سطح شهر را جایگزین مجازات‌های حبس یا جزای نقدی می‌کنند که این احکام تحت نظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز تبریز، اجرا و به تشکیلات قضائی استان گزارش می‌شود.

شهین باهر ضمن قدردانی از تشکیلات قضائی استان و شخص رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، اظهار امیدواری کرد با عزم و نهضت عمومی، بتوانیم در کوتاه مدت، کمبود تعداد درختان تبریز را جبران کرده و شهری سرسبز و با نشاط و شاداب، به همشهریان تبریز تقدیم شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 477246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.