درگیری مسلحانه  ۱ کشته برجای گذاشت

به دام افتادن سرکرده یک باند سرقت، کشف بیش از ۱۲ تن موادمخدر، کشف ۳۶۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی، درگیری مسلحانه، دستگیری قاتل فراری و رهایی قاتل از چوبه دار را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی خوزستان گفت: سرکرده یک باند سرقت که در خوزستان و برخی دیگر از استان‌ها اقدام به سرقت می‌کردند در شهرستان اهواز دستگیر شد.

سید محمد صالحی اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت منازل توسط سرنشینان خودروهای پژو پارس و سمند در سطح شهرستان اهواز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پایگاه شرق پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام کار اطلاعاتی سرکرده باند که از سارقان فرا استانی و سابقه‌دار بود را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم مقداری اموال مسروقه از قبیل ۳ دستگاه تلویزیون، ۳ دستگاه دوربین عتیقه، ۲ دستگاه تلفن همراه، ۱ دستگاه تبلت، ۲ دستگاه پلی استیشن ۴ به همراه ۱۵۲ عدد فشنگ شکاری و ۴ عدد فشنگ جنگی کلت کمری کشف شد.

کشف بیش از ۱۲ تن مواد مخدر

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۲ تن مواد مخدر در کشور در هفته سوم بهمن ماه خبر داد و گفت: طی این مدت ۳۴۰ دستگاه خودرو و ۲۰ قبضه سلاح توقیف شد.

ناصر اصلانی با بیان اینکه مجموع کشفیات این هفته ۱۲ هزار و ۴۲۳ کیلوگرم است، اظهار کرد: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۴ هزار و ۱۷۳ کیلوگرم اعلام شده بود، حدود ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: ۱۰ هزار و ۸۵ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است که ۸۱ درصد کشفیات را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون دبیرکل ستاد درباره سایر مواد کشف شده، تصریح کرد: همچنین از این میزان، ۵۶۹ کیلوگرم حشیش، ۱۲۶۳ کیلوگرم مرفین، ۳۰۲ کیلوگرم هروئین، ۶۸ کیلوگرم گراس، ۸۲ کیلوگرم شیشه و ۵۴ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

کشف ۳۶۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی در کشور

رئیس پلیس آگاهی ناجا از کشف ۳۶۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی در طرح عملیاتی سه روزه کنترل پارکینگ‌ها در کشور خبر داد و گفت: همچنین در طول مدت اجرای این طرح، ۳۷ دستگاه خودرو که دارای دستور توقیف بوده شناسایی، کشف و تحویل مراجع قضائی شده است.

محمد قنبری در تشریح این خبر اظهار کرد: طرح عملیاتی ۳ روزه کنترل پارکینگ‌ها در کشور در راستای اجرای فرامین و تدابیر ابلاغی در خصوص تعیین تکلیف وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌ها و با استفاده از توان عملیاتی پلیس آگاهی استان‌های هدف در بهمن ماه سال جاری به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: از مجموع ۳۶۹ فقره کشف انجام شده، ۲۱۰ دستگاه مربوط به کشف انواع خودرو و تعداد ۱۵۹ دستگاه مربوط به کشف انواع موتورسیکلت بوده است.

درگیری مسلحانه ۱ کشته برجای گذاشت

دادستان شوش گفت: یک نفر در درگیری مسلحانه در شهرک بهرام از توابع بخش مرکزی شهرستان شوش به قتل رسید.

مصطفی نظری افزود: امروز بعد از ظهر در درگیری طائفه‌ای در شهرک بهرام یک نفر کشته شد.

وی ادامه داد: افراد مهاجم که ۲ نفر از استان همجوار بودند به دلیل اختلاف قبلی با افرادی ساکن در شهرک بهرام شوش درگیر شدند که یکی از افراد به قتل رسید و نفر دیگر دستگیر شد.

نظری تصریح کرد: نیروی انتظامی در منطقه حاضر شده و آرامش در شهرک بهرام حکمفرما است و تلاش برای دستگیری قاتل ادامه دارد.

قاتل فراری دستگیر شد

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: فردی که در اشتهارد کرج مرتکب قتل شده بود توسط پلیس این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

علی امانی اظهار کرد: این فرد یک راننده تاکسی را به قتل رسانده و پس از ارتکاب جرم، برای در امان ماندن از قانون به پلدختر فرار کرده بود.

وی افزود: قاتل پس از پیگیری و بررسی‌های لازم توسط نیروی انتظامی در مخفیگاهش دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی شهرستان معرفی شد.

رهایی قاتل از چوبه دار بعد از ۴۲ سال

معاون قضائی رئیس کل دادگستری کردستان گفت: با تلاش شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج رضایت ولی دم یک پرونده قتل پس از ۴۲ سال کسب شد و از چوبه دار رهایی یافت.

بهادر اسدی اظهار کرد: در سال ۱۳۵۸ بر اثر نزاع در باغ خانوادگی یک مورد قتل عمد با سلاح گرم اتفاق می‌افتد که قاتل از صحنه جرم متواری می‌شود.

وی افزود: قاتل پس از ۳۳ سال در سال ۱۳۹۳ دستگیر و تحویل مراجع قضائی می‌شود که پس از طی مراحل دادرسی منجر به صدور حکم نهایی و قصاص برای او شد.

اسدی اضافه کرد: با ارجاع دادستان، پرونده به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج برای صلح و سازش ارجاع می‌شود که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌های اولیای دم در نهایت پس از ۴۲ سال پرونده با رضایت مختومه شد.

کد خبر 477184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.