باید به طوس توجه بیشتری شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۲۵ سال است که ابلاغیه برای بهبود وضعیت طوس ارسال شده است اما هنوز در این زمینه اقدامات لازم نشده و نیازها برآورده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مسعود ریاضی امروز (دوشنبه) در یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: مهندسی در خارج از مرزها قدمت متفاوتی دارد و خدمات متنوعی را ارائه می‌کنند، همچنین مهندسی در کشورهای مختلف از جایگاه بالایی برخوردار است و در بیشتر آنها این روز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار مهندس دارای پروانه اشتغال در مشهد فعالیت دارند، افزود: مهندسان ما در دانشگاه‌ها به صورت کامل آموزش می‌بینند تا بتوانند اتفاقات خوبی را در شهرها رقم بزنند، مهندسان از دانش زیادی برخوردار هستند که شهر ما نیز در این بخش کم برخوردار نیست و شاهد عملکرد خوب آن‌ها هستیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: اگر پروژه‌ها به سرعت پیش می‌روند به دلیل توان مهندسان شهر و کشور است که همین اتفاق باعث شده در کشور شاهد پیشرفت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خواجه نصیر پایه‌گذار مثلثات بوده و در علم ریاضیات تأثیرات قابل توجهی گذاشته است، این فرد به جز مهندسی به ادبیات و شعر نیز علاقه داشته است و در کنار مهندسی به این کار نیز می‌پرداخت. مهندس رسالت‌ها و توانایی‌هایی دارد که با استفاده از آنها می‌تواند برای مسائل پیچیده راه حل‌ها را کشف کند.

ریاضی با اشاره به اینکه بزرگان زیادی در شهر طوس می‌زیستند، ادامه داد: در راستای معرفی آن‌ها پارک مفاخر نیز در حال ساخت است که هنوز این اقدام به نتیجه نرسیده است، امیدواریم این پارک هرچه زود تر احداث شود تا شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید به طوس توجه بیشتری شود و از این منطقه حمایت‌های لازم بشود، ۲۵ سال است که ابلاغیه برای بهبود وضعیت طوس ارسال شده است اما هنوز در این زمینه اقدامات لازم نشده و نیازها برآورده نشده است.

ریاضی اضافه کرد: حدود سه سال است که طرح راهبردی در این منطقه اجرا می‌شود اما شهرداری اکنون تنها وظیفه آبیاری و جمع‌آوری زباله را در این منطقه دارد، امروز شهرداری تاوان کوتاهی‌های دیگر مسئولان را می‌دهد.

کد خبر 476761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.