اکسپو ۲۰۲۱ دبی به صورت قطعی برگزار می‌شود/ایجاد فرصت طلایی برای ایران

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی و کمیسر ژنرال ایران در اکسپو دبی گفت: اکسپو ۲۰۲۰ امارات یک فرصت طلایی برای ایران است که در مدت ۶ ماه می تواند ارز آوری بسیار زیادی برای کشور و به ویژه اصفهان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن زمانی عصر امروز_ یکشنبه سوم اسفند ۹۹_ در جمع خبرنگاران درباره اکسپو ۲۰۲۰ دبی اظهار کرد: این رویداد یکی از بزرگترین اکسپوهای جهانی است که حدود ۲۰۰ کشور جهان در آن شرکت خواهند کرد، از این رو هنگامی که ۲۰۰ کشور جهان با ۲۵ میلیون بازدید کننده در یک منطقه جمع می‌شوند، حال هر میزان نقش پررنگ‌تری در زمینه اقتصاد، صنعت و بازرگانی داشته باشیم قطعاً تأثیرگذاری بیشتری بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

وی افزود: این رویداد بزرگ یکی از اکسپوهایی است که صنعت ایران و برندهای بزرگ می‌توانند به خوبی بدرخشند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی و کمیسر ژنرال ایران در اکسپو دبی در پاسخ به چگونگی برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ با وجود همه گیری کرونا، خاطرنشان کرد: امارات برگزاری این نمایشگاه را به دلیل شیوع کرونا یک سال به تعویق انداخت، اما سال ۲۰۲۱ این رویداد قطعی برگزار می‌شود زیرا حتی پیش‌بینی کردند که اگر تا زمان آغاز به کار اکسپو زنجیره کرونا قطع نشود برای ۲۵ میلیون بازدید کننده در فرودگاه واکسن زده شود.

وی تاکید کرد: این اکسپو یک فرصت طلایی برای ایران است که در مدت شش ماه می‌تواند ارز آوری بسیار زیادی برای کشور و به ویژه اصفهان داشته باشد.

زمانی با بیان اینکه اصفهان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و می‌تواند در این شش ماه برای توسعه صادرات قراردادهایی را ببندند و ارتباطات خوبی برقرار کند؛ گفت: فرش اصفهان می‌تواند براساس ظرفیت خود و درخشش در نمایشگاه تا ۱۰ سال آینده پیش فروش کند و این یکی از دستاوردهای اکسپو برای این استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکسپو (نمایشگاه بین المللی) ۲۰۲۰ امارات از ۹ مهر ماه ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱ در فضایی بالغ بر ۲۰۱۴ متر مربع در دوبی برگزار خواهد شد و طبق پیش بینی‌ها از ۲۰۰ کشور دنیا در این رویداد اقتصادی، تجاری، فرهنگی و سیاسی حضور خواهند داشت. شعار پاویون جمهوری اسلامی در این اکسپو «ایران، تمدنی کهن و استوار، تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها» است.

در نشست بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های صادراتی استان اصفهان که عصر امروز در محل نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان برگزار شد، معاون استاندار، شهردار اصفهان و شماری از مدیران دستگاه‌های دولتی و اعضای شورای شهر اصفهان حضور داشتند و درباره چگونگی حضور این استان در اکسپو ۲۰۲۰ گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

کد خبر 476646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.