۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
احداث موزه موسیقی در سنندج

شهردار سنندج گفت: احداث موزه موسیقی یکی از برنامه‌های این شهرداری در راستای انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سنندج در صفحه اینستاگرام شهرداری نوشت:

«حشمت الله صیدی» شهردار سنندج اظهار کرد: انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی از سوی یونسکو و پیوستن این شهر به شبکه شهرهای خلاق موسیقی یکی از رویدادهای مهم و ماندگار این دوره شهرداری و شورای شهر بود.

وی تصریح کرد: ایده ایجاد شبکه‌های شهر خلاق جهان سال ۲۰۰۴ توسط یونسکو اجرا شد و شهرهای خلاق جهان بر اساس هفت موضوع موسیقی، صنایع دستی، فیلم، هنرهای رسانه‌ای، خوراک شناسی، ادبیات و هنرهای بومی ثبت جهانی می‌شوند.

شهردار سنندج گفت: سال ۹۷ شهرداری و شورای اسلامی شهر با همکاری اساتید و هنرمندان برجسته نسبت به تهیه پروپوزال و مدارک و مستندات لازم جهت ملحق شدن سنندج به شبکه شهرهای خلاق به عنوان شهر خلاق موسیقی به یونسکو ارسال کرد.

وی افزود: یونسکو پس از بررسی و راستی آزمایی توسط داوران بین‌المللی در تاریخ هشتم آبان ۹۸ رسماً سنندج را به عنوان شهر خلاق موسیقی ثبتکرد و این شهر به شبکه شهرهای خلاق جهان ملحق شد.

صیدی با بیان اینکه تنها ۲۴۶ شهر در دنیا توانستند به شبکه شهرهای خلاق یونسکو در جهان ملحق شوند، گفت: در ایران چهار شهر سنندج (موسیقی) بندرعباس و اصفهان (صنایع دستی) و رشت (خوراک شناسی) در شبکه شهرهای خلاق جهان قرار دارند.

وی افزود: در سفر معاون رئیس جمهور تابلو سنندج شهر خلاق موسیقی در ورودی عمارت شهرداری نصب شد.»

احداث موزه موسیقی در سنندج

کد خبر 476477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.