تشکیل هیات‌های نظارت در شهرهای ۲۰ استان نهایی شده است

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها از نهایی شدن تشکیل این هیات‌ها در شهرستان‌های ۲۰ استان کشور و صدور احکام اعضای این هیات‌ها خبر داد و گفت: تشکیل این هیات‌ها در شهرهای باقی‌مانده از دیگر استان‌ها به زودی با تکمیل فرایند صدور احکام، نهایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از هیأت مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، سید حمیدرضا کاظمی اظهار کرد: به محض استقرار هیأت شهرستان و ارائه پیشنهاد از سوی آن‌ها، اعضای هیأت‌های نظارت بخش مشخص می‌شوند.

وی افزود: با معرفی این افراد، ساختار کلی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور نهایی شده و در بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و استانداری‌ها و یا سایر مراکز مناسب سراسر کشور مستقر خواهند شد و بعد از استقرار، ناظران شعب اخذ رأی انتخاب و احکامشان صادر می‌شود.

‌رئیس هیأت مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا درباره روند شکل‌گیری هیأت‌های اجرایی انتخابات شوراهای شهر و روستا توضیح داد: برای تشکیل هیأت اجرایی مطابق قانون، ابتدا ۳۰ نفر به عنوان معتمد معرفی می‌شوند و پس از تأیید صلاحیت این افراد توسط هیأت‌های نظارت، با رأی این معتمدین و از میان آنها ۸ نفر به عنوان هیأت اجرایی انتخاب می‌شوند و مسئولیت سازوکار اجرایی انتخابات در بخش و شهرستان بر عهده‌شان قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: بنابراین تمامی روند انتخابات از تأیید معتمدین، تشکیل هیأت اجرایی و نظارت بر انتخابات در شعب توسط هیأت‌های بخش و استان مورد نظارت قرار می‌گیرد و گزارش‌های مربوطه به هیأت مرکزی منعکس می‌شود.

کد خبر 476356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.