نباید همه امکانات ورزشی در مرکز استان متمرکز شود

رئیس هیئت کارگری استان اصفهان گفت:به نظر من نباید همه توجه‌ها به سمت شهرستان مرکزی باشد بلکه باید استعدادهای همه روستاها و شهرستان‌ها دیده شود زیرا در مناطق کمتر برخوردار ظرفیت خوبی داریم.

قاسم ستاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با برنامه‌های استراتژیک و راهبردی برای هیئت کارگری اظهار کرد: ورزش در جامعه کارگری موجب نشاط اجتماعی است، کارگران زمانی که روحیه خوبی داشته باشند تولید بیشتر می‌شود و منجر به رونق اقتصادی می‌گردد. در شرایط فعلی که معیشت سخت شده، رشد اقتصادی خانواده‌ها باعث رشد اقتصادی کشور می‌شود که در این حوزه نگاهی بلند مدت و راهبردی داریم.

وی ادامه داد: در هیئت کارگری حدود ۴۰ انجمن ورزشی وجود دارد و تقریباً هر رشته‌ای که زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان فعالیت می‌کند در حوزه کارگری هم وجود دارد که این هیئت حضور یک مدیر توانمند را می‌طلبد.

رئیس هیئت کارگری استان اصفهان با بیان اینکه ورزش کارگری برای رشد و توسعه اقتصادی بازوی اداره کل کار استان اصفهان است، تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به بحث نشاط اجتماعی توجه دارد و ما هم این موضوع را دنبال می‌کنیم، زیرا متولی ورزشکاران کارگری هستیم و با توجه به سیاست‌های این اداره‌کل پیش می‌رویم. با انجمن صنفی کارفرمایان و نمایندگان در حوزه کارگری ارتباط مؤثر داریم و می‌توانیم طبق ماده ۱۵۴ قانون کار که می‌گوید کارفرما می‌تواند در ورزش هزینه کند، با کارفرما مذاکره و از ظرفیت ماده ۱۵۴ استفاده کنیم که به نفع رشد تولید برای کارفرما است، معافیت‌های مالیاتی برای کارفرما را تبیین می‌کند و این موضوع منجر به سرمایه گذاری صنایع در ورزش می‌شود.

ستاری اضافه کرد: با کارفرمایان مطابق با ماده ۱۵۴ قانون کار و ظرفیت‌های دیگری که قانون معین کرده مذاکره می‌کنیم تا با استفاده از راهکارهای قانونی و مشوق‌هایی که در قانون است مشارکت آنان را به سمت ورزش کارگری جلب کنیم. در این بین به دلیل اینکه در حوزه رسانه نیز تعاملاتی داریم می‌توانیم از ظرفیت‌های رسانه‌ها نیز برای ترغیب کارفرمایان در حوزه برند سازی و تبلیغات استفاده کنیم.

وی در خصوص ارتقای شغلی یک کارگر در صورت قهرمانی، خاطرنشان کرد: یک ورزشکار زمانی که قهرمان می‌شود و پرچم جمهوری اسلامی ایران را بالا می‌برد از ما خواستار تجلیل و ارتقا شغلی است که می‌توانیم از طریق مذاکره با کارفرما و صنایع در شرکت‌های صنعتی به ارتقا شغلی قهرمان جامعه عمل بپوشانیم زیرا قهرمان کارگر می‌تواند در بهترین جایگاه سازمانی باشد.

رئیس هیئت کارگری استان اصفهان افزود: به نظر من نباید همه توجه‌ها به سمت شهرستان مرکزی باشد بلکه باید استعدادهای همه روستاها و شهرستان‌ها دیده شود زیرا در مناطق کمتر برخوردار ظرفیت خوبی داریم. می‌توانیم با فرماندار و نماینده مجلس هر شهرستان مذاکره کنیم، با این روش گرفتن ردیف و بودجه برای گسترش ورزش کارگری مخصوصاً در حوزه زیر ساخت ممکن می‌شود، همچنین خیران ورزش یار هر شهرستان را برای یاری به ورزش کارگری آن پای کار می‌آوریم.

کد خبر 476292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.