معرفی برگزیدگان جشنواره شعر و داستان شهر من

دومین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی" شهر من" با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی رشیدی، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: دومین جشنواره شعر کودک و نوجوان "شهر من" در اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان برگزار شد.

وی افزود: با انتشار فراخوان و آغاز فعالیت این جشنواره، آثار فرهنگی ادبی مربوط به حوزه کودک و نوجوان با دغدغه‌های شهروندی از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد و موجب شد دستاورد عظیمی از محصولات و تولیدات فرهنگی در قالب شعر و داستان با موضوعات شهروندی داشته باشیم و با کودکان و نوجوانان که مخاطبان اصلی ما در حوزه فرهنگ شهروندی هستند ارتباط برقرار کنیم.

همچنین رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره «شهر من» تصریح کرد: بسیار خوشحال و خرسند هستیم که جشنواره اول را در حالی به پایان رساندیم که تدوین هفتاد کتاب کودک و نوجوان حاصل آن بود و امیدواریم به سرعت مراحل چاپ را طی کند.

احمد رضایی افزود: با تشکر از مسئولان که در برگزاری این جشنواره همکاری داشتند و هنرمندان عزیزی که رونق‌بخش جشنواره بودند، جشنواره دوم را در حالی ادامه می‌دهیم که برای تمام برگزیدگان، مراحل فنی کتاب و تصویرسازی آغاز شده و مراحل چاپ نیز طی خواهد شد.

حضور ۳۵۸ اثر در جشنواره «شهر من»

دبیر علمی دومین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی «شهر من» گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره تولید محتواهای با ارزش برای موضوعاتی مثل آلودگی هوا و ترافیک که در زندگی روزمره درگیر آن هستیم بود تا با امید به اینکه به سبب آن‌ها شهر بهتری داشته باشیم به دست کودکان و نوجوانان برسانیم.

سعید معتمدی با ابراز تشکر از همراهی هنرمندانی که با ارسال آثار در جشنواره شرکت کردند، تصریح کرد: ۳۵۸ اثر در دو بخش شعر شامل ۱۷۷ اثر و بخش داستان شامل ۱۸۱ اثر در فراخوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و داوری در سه مرحله انجام شد.

برگزیدگان بخش شعر از سوی هیات انتخاب متشکل از زهرا وثوقی (شاعر کودک و نوجوان)، عابد کریمی (شاعر، روزنامه نگار و طنزپرداز) و احمدرضا خان احمد (شاعر و مترجم) و برگزیدگان بخش داستان از سوی هیأت انتخاب متشکل از سعید محسنی (نویسنده و مدرس) و بهزاد دانشگر (نویسنده و خبرنگار) و هیئت داوران متشکل از جعفر توزنده جانی و محمدرضا شمس معرفی شدند.

برگزیدگان

سروده‌های جوجه کبوتر از لرستان، چراغ راهنما از البرز، اختراع و ماشین دودی از تهران، آقا لک لک از تهران، بازیافت از اصفهان، اشک پنجره از خراسان رضوی، آزاد و خوشحال از یزد، عروسک از تهران و برج میلاد از تهران در بخش شعر رده سنی خردسال برگزیده شدند.

اسامی آثار برگزیده بخش شعر در رده سنی کودک و نوجوان نیز شامل ممنون پل عابر و قلب خیابان از خراسان رضوی، امدادگر از اصفهان، آتشنشان از اصفهان، ویروس عجیب از قم، خط عابر و ترافیک از فارس، ماشین ابر از اصفهان، ترقه از قم، پاکبان از البرز، نامه‌ای به شهر آفتاب از اراک، دلتنگی درخت و صدای پای باران از خراسان رضوی، سقف آرزو از کرمان، آوای زمین از قم، مهمانی درخت از اصفهان، انعکاس بلند خاموشی از گلستان، درنای امید از اصفهان، بوق عبور از گلستان، گل پشت از تهران و چای لبریز از اصفهان است.

در بخش داستان در رده سنی خردسال داستان‌های لالا و جوجه از اصفهان، حبابی و زباله‌ها از اصفهان، داروی تفکیک از اصفهان و ووفی زبان دراز از فارس، در رده سنی کودک (۹-۷ سال) داستان‌های سلام گوگولی‌ها از تهران، این صدای چیه؟ از فارس، همسایه جدید در آپارتمان درختی از سیستان و بلوچستان و آقای اتوبوس پیر از اصفهان، در رده سنی کودک (۱۲-۱۰ سال) داستان‌های گرگ و میش از اصفهان، طعم خوش رهایی ازکرمانشاه، چشم دردسر ساز از اصفهان، اسب جلال از اصفهان و غول بی شاخ و دم از اصفهان و در رده سنی نوجوان داستان‌های جدی و خوشحال و نارنجی از اصفهان، اینقدر نزدیک و آواز درناها از اراک، سمفونی کرانه دریا از اصفهان، کره زمین شماره سیزده از اصفهان و مادرم درخت از اصفهان به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

گفتنی است؛ علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نتایج جشنواره "شهر من" می‌توانند به سایت http://shahrvandi-isf.ir مراجعه کنند.

کد خبر 476265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.