از اعتراض به دوچرخه‌سواری زنان تا پیشنهاد فیلتر اینستاگرام

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته‌ای که گذشت پیرامون مسائل مهم کشور اظهارنظرهای مختلفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این مطلب به بررسی اظهار نظرها، تذکرات و بخشی از فعالیت‌های جنجالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته می‌پردازیم.

زنان به دور از انظار و دید مردان دوچرخه سواری کنند

رحمت‌الله فیروزی پوربادی، نماینده نطنز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی در مورد انتقاد امام جمعه اصفهان به دوچرخه سواری زنان اظهار کرد: موضوع محدودیت دوچرخه سواری زنان بیشتر دغدغه علمای دینی و افراد و اقشار متدین جامعه است که باید آن را محترم شمرد و به نظر این افراد احترام گذاشت. ما باید این واقعیت را بپذیریم که جامعه ما یک عرفی دارد که باید در همه سطوح و موضوعات مختلف رعایت شود.

وی افزود: بانوان اگر به دوچرخه‌سواری علاقه‌مند هستند، می‌توانند این فعالیت را در جایی انجام بدهند که در معرض دید مردان نباشند و در این صورت دوچرخه سواری زنان مانعی ندارد.

نماینده نطنز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افراد و اقشار متدین و همینطور علمای دینی هم دقیقاً به همین مساله دوچرخه سواری زنان در ملأ عام و در انظار آقایان و مردان ایراد دارند وگرنه آنان با ذات دوچرخه سواری مشکلی ندارند. من فکر می‌کنم که باید یک سری تدابیری برای حل این مساله در نظر گرفت تا این دغدغه و نگرانی برطرف شود.

فیروزی پوربادی تصریح کرد: می‌توان محل‌ها و مکان‌هایی را منحصر به بانوان در نظر گرفت و ورود آقایان به این محل و اماکن را ممنوع کرد. به عنوان مثال می‌توان پارک‌هایی را با این هدف تجهیز کرد یا ساخت تا بانوان بتوانند در این پارک‌ها دوچرخه‌سواری کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شرایط فراهم باشد و بتوان تمهیدات آن را فراهم کرد، می‌توان بحث پارک مخصوص دوچرخه سواری بانوان را به صورت ملی در دستور کار قرار داد.

نماینده نطنز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که برخی منتقدان دوچرخه سواری زنان خواستار برخورد با زنان دوچرخه‌سوار شده و حتی خواستار جرم انگاری دوچرخه‌سواری زنان شده بودند، گفت: این مساله باید بررسی شود و به صورت قانون پیش رفت و جوانب آن در نظر گرفت تا اگر شرایط برای این کار فراهم بود، چنین امکانی در نظر گرفته شود و اگر امکان پذیر نبود، راهکار دیگری را دنبال کنیم. در نهایت باید همه مطیع قانون اساسی جمهوری اسلامی باشیم.

هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان: عنابستانی حق شکایت از سرباز را دارد

موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، در رابطه با اینکه چرا تاکنون هیئت نظارت به موضوع عنابستانی ورود نکرده است، اظهار کرد: عنابستانی حق شکایت از آن سرباز را دارد، نیروی انتظامی موظف است مستندات را برای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال کند. ما برای ورود به این موضوع منتظر ارائه مستندات از سوی نیروهای انتظامی می‌مانیم.

وی ادامه داد: اگر بنا باشد کاری در راستای نظارت بر رفتار نمایندگان انجام دهیم باید مستندات داشته باشیم، چه موضوع دادگاه چه موضوعی که خود دادگاه بخواهد نسبت به آن ورود کند نیاز به مستندات دارد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان افزود: اگر مدارک و مستندات برای ما ارسال نشود به منزله این است که هیچ دلیلی برای برخورد وجود ندارد و فقط در حد حرف است و ما به این موضوع ورود نمی‌کنیم.

غضنفرآبادی در پاسخ به این سوال که نیروی انتظامی مطرح کرده که مستندات لازم را برای مراجع قضائی ارسال کرده است، اظهار کرد: قوه قضائیه هم اگر بخواهد به این موضوع ورود کند باید از ما استعلام بگیرد.

پیشنهاد نماینده اصولگرا به دختر حاکم دبی

زهره الهیان، نماینده اصولگرای تهران در مجلس در توییتی به دختر حاکم دبی پیشنهاد کرد به ایران سفر کرده و در کشورمان اقامت کند. الهیان خطاب به دختر حاکم دبی نوشت: به ایران بیا. می‌توانی در ایران همچون سایر بانوان و دختران ایرانی هم درس بخوانی و هم زندگی کنی! و هم از نعمت آزادی و حقوق بشر بهره‌مند باشی.

۲۲۰ هزار نفر از روحانی شکایت کردند

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر وصول شکایت اقشار مختلف مردم از رئیس جمهور در این کمیسیون، اظهار کرد: ۲۲۰ هزار نفر از آحاد مختلف مردم شکایتی از رئیس جمهور مشتمل بر ۱۶ بند پیرامون موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را تقدیم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس کرده اند.

وی افزود: موضوع افزایش تعمدی نرخ ارز، بی توجهی به تولید داخلی و واردات بی رویه، استفاده از افراد با تابعیت دوگانه در مسئولیت‌های کلیدی دولتی، تحقق نیافتن وعده رفع تحریم، بی‌توجهی به ترویج سبک زندگی ایرانی_ اسلامی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، بی توجهی به مدیریت بورس و از بین رفتن سرمایه‌های مردم در این بازار و اجرای غلط قانون هدفمندی یارانه‌ها برخی از موضوعاتی است که در این شکایت نامه تقدیم کمیسیون شده است که نیازمند بررسی دقیق حقوقی و اثبات ادعاهای مطروحه است.

نماینده تهران در مجلس اظهار کرد: با توجه به تنوع موضوعات مطرح شده در این شکواییه به فراخور موضوعات، کمیته‌های مختلف کمیسیون در این خصوص تشکیل جلسه داده و موضوع را بررسی خواهند کرد و سیر قانونی طی خواهد شد و کمیسیون اصل نود مجلس با توجه به وظیفه ذاتی خود در چارچوب قانون اساسی به این موضوع ورود کرده و به طرز کار آن رسیدگی خواهد کرد.

توئیتر و اینستاگرام باید محدود شوند

سیدجواد حسینی کیا، نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود نوشت: با محدود کردن رسانه‌های مخربی همچون اینستاگرام و توئیتر فضا برای رسانه‌های انقلابی و آنها که دل در گرو اهداف انقلاب و منافع عالی کشور دارند فراهم می‌گردد که با فعالیت ارزشمند خود در خط مقدم جهاد امیدآفرینی کنند.

شیاطین از شفافیت آرا سوءاستفاده می‌کنند

محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس، در رابطه با "طرح شفافیت آرا در مجلس" اظهار کرد: مخالفان این طرح مقداری بر بحث سو استفاده‌های شیاطین از این شفافیت تاکید داشتند که منجر به تخریب برخی شخصیت‌ها نشود مخصوصاً آنهایی که برای منافع ملی کشور رأی داده اند. البته معتقد هستیم این نگرانی در طی زمان برطرف می‌شود و مردم و نمایندگان با شفافیت اخت می‌گیرند.

او ادامه داد: رایزنی‌هایی با مخالفان این طرح انجام شده و نگرانی آنها قابل رفع است و به زودی این طرح به صحن مجلس می‌آید. افتخاری است که شروع شفافیت از مجلس یازدهم آغاز شد و قطعاً نمایندگان مجلس این را به عنوان یک «مدال» می‌خواهند به نام خود ثبت کنند. شفافیت را به عنوان یک مدال افتخار بر گردن می‌آویزیم.

نقدعلی اظهار کرد: شروع هر کاری سختی‌هایی دارد، تحول در همه عرصه‌ها سختی دارد و اینها در زمان اندک رفع می‌شود. این شفافیت آنقدر ثمرات دارد که ارزش به جان خریدن سختی‌ها را دارد.

کد خبر 476223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.