توزیع ۲ هزار چادر در بین مردم دنا/ هیچ خانه‌ای بدون ارزیابی نمی‌ماند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه لکه‌گیری تمام مناطق انجام می‌شود، گفت: وضعیت تمام خانه ها ارزیابی می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسین کلانتری در نشست ستاد مدیریت بحران با اشاره به اینکه مردم با نجابت به ما اعتماد کردند، افزود: دیروز ۷ ساعت و نیم خانه به خانه گشتیم و در این بازدیدها مشخص شد که اکثر خانه‌ها به صورت جدی خسارت دیدند.

وی تصریح کرد: تیم‌های ارزیاب مشغول هستند و هیچ خانه‌ای بدون ارزیابی نمی‌ماند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اگر جایی متوجه عدم ارزیابی شویم مجدداً ممیزی می‌شود تا حقی ضایع نشود.

کلانتری تاکید کرد: تمام مناطق توسط هلال احمر و نیروهای امدادی لکه گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمعیت هلال احمر محموله‌هایی را با خود به استان آورده است، بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کمک کرده است و وزارت تعاون محموله‌هایی به استان ارسال کرده و بنیاد علوی و ستاد امام قول کمک دادند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اصول نظام مهندسی در ساخت و سازهای جدید رعایت شود.

کلانتری با اشاره به اینکه این شهر بر روی کمربند زلزله قرار دارد، اظهار کرد: برخی از نقاط شهر تخریب شده است و نشان دهنده این بوده که نقاطی روی گسل است.

وی ادامه داد: در نظام مهندسی اقدامات لازم برای بازسازی خانه‌ها انجام شده تا خانه‌های امنی برای مردم ساخته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مسئولان کشوری از جمله جهانگیری، واعظی و وزیر کشور به جد پیگیر وضعیت مردم زلزله زده دنا هستند، تاکید کرد: نوبخت اعلام کرد تصمیم‌های مسئولان حاضر در مناطق زلزله زده در دولت به جد حمایت می‌شود.

کلانتری تصریح کرد: مسئولان پیگیر هستند اما موضوع مهم اینکه در فضای منطقی خسارات برآورد شوند.

وی با اشاره به بازدیدهای فنی مهندس نجار و مهندس همتی، اظهار کرد: نگاه کارشناسی وزیر راه و شهرسازی کمک می‌کند تا بهترین روش برای اسکان موقت مردم را بکار بگیریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه ابزار مسئولیت سعه صدر است، اظهار کرد: اگر کسی به یکباره تمام زندگی خود را از دست می‌دهد باید به این افراد آرامش بدهیم.
کلانتری تاکید کرد: حضور مسئولان در منطقه موجب آرامش مردم است.

وی خاطرنشان کرد: اینجا قطب گردشگری است زندگی مردم روی این محور می‌چرخد و انتظار می‌رود بحث بازاریان، واحدهای گردشگری و باغات نیز بررسی شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 476114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.