زلزله به ۵۵۰ خانه در پادنا سمیرم خسارت زد/ اسکان اضطراری در مساجد و حسینیه‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اسکان مردم مناطق زلزله زده سمیرم در مساجد و حسینیه‌ها، گفت: براساس ارزیابی‌های اولیه زلزله به ۵۵۰ واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت وارد کرده است.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده این استان، اظهار کرد: بر اثر وقوع زلزله شامگاه ۲۹ بهمن ماه در شهر سی‌سخت کهگیلویه و بویراحمد به اماکن مسکونی سه شهر و ۵۰ روستا در بخش‌های پادنا و پادنا علیا شهرستان سمیرم استان اصفهان خسارت وارد شده که در ارزیابی‌های اولیه مشخص شد ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی و ۵۰ واحد شهری از ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیده‌اند.

وی با اشاره به آسیب شبکه‌های آب، برق، راه‌ها و قنوات، افزود: زلزله به ۱۷ مدرسه، تعدادی خانه بهداشت و مسجد و یک مجموعه پرورش ماهی نیز خساراتی وارد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان با بیان اینکه ۷ تیم ارزیاب برای بررسی میزان دقیق خسارات به مناطق زلزله زده استان اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: جلسه ستاد پیشگیری و هماهنگی مدیریت بحران شب گذشته نیز برگزار و اقدامات امدادی مورد نیاز انجام شد.

وی ادامه داد: بارش برف و باران، کولاک و کاهش دما در شبانه روز گذشته باعث مسدود شدن برخی از محورهای جاده‌ای شده و عملیات ارزیابی را با مشکل مواجه کرده بود اما امروز با قطع بارش و بازگشایی محورها برسی‌های دقیق خسارات در بخش‌های اماکن مسکونی، راه‌ها، بخش کشاورزی و زیرساخت‌ها انجام خواهد شد.

شیشه فروش درباره وضعیت اسکان مردم مناطق زلزله زده سمیرم، گفت: با توجه به بارندگی‌های شب گذشته و سرما مساجد و حسینیه‌ها را برای مردم پیش‌بینی کردیم؛ از این رو سرپناه امن برای آنها فراهم شد و نیازی به توزیع چادر اسکان بین مردم نبود.

شیشه فروش افزود: تاکنون به منظور کمک رسانی به استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰۰ تخته چادر امدادی، ۱۰ تن نایلون، سه تیم اسکان و تغذیه از جمعیت هلال احمر و ۲ تیم راهداری با سه دستگاه لودر و کامیون جهت کمک به بازگشایی راه‌ها از اداره راهداری استان به سی سخت اعزام شدند.

وی افزود: چادر امدادی در صورت درخواست کهگیلویه و بویراحمد مجدد به این استان ارسال خواهد شد.‌
گزارش خبرنگار ایمنا، زمین لرزه‌ای به شدت ۵.۶ ریشتر شب گذشته در مرز دو استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان رخ داد. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹ کیلومتری کُمه استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست. سی سخت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

کد خبر 476089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.