۳۰ تا ۴۰ روستای سی‌سخت خسارت دیدند/نیاز مبرم به تامین چادر

فرماندار شهرستان دنا با اشاره به خسارت ۳۰ تا ۴۰ درصدی به روستاهای سی سخت، گفت: ۲ اردوگاه برای اسکان دایر شده است اما به دلیل کرونا مردم خیلی استقبال نکردند، از این رو چادر بین برخی مردم توزیع شده که در حیاط خانه ها چادر زدند.

عبدالحمید پناهی فرماندار دنا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آخرین وضعیت شهر زلزله‌زده سی‌سخت، اظهار کرد: ۸۰ درصد خانه‌های مردم آسیب دیده است و برخی خانه‌ها و حتی ادارات ۱۰۰ درصد تخریب شدند و قابل سکونت نیستند.

وی افزود: ۴۷ نفر بر اثر زلزله شب گذشته مصدوم شده بودند که سرپایی درمان شدند و خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

فرماندار شهرستان دنا درباره وضعیت اسکان مردم سی‌سخت گفت: هم اکنون برف و باران در منطقه می‌بارد و ۲ اردوگاه برای اسکان دایر کردیم اما به دلیل کرونا مردم خیلی استقبال نکردند، از این رو چادر بین برخی مردم توزیع شد که در حیاط خانه‌های خود چادر زدند.

حدود ۴۰ روستای اطراف سی‌سخت دچار خسارت شدند

پناهی با بیان اینکه تاکنون هشت استان کشور برای کمک رسانی به هلال احمر اعلام آمادگی کردند اما هنوز درخواست کمک نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: هم اکنون برای اسکان مردم سی‌سخت به چادر نیاز زیادی داریم زیرا حدود ۳۰ تا ۴۰ روستای ما خسارت دیدند که البته خسارت آنها کمتر از خود شهر سی‌سخت بوده است.

فرماندار شهرستان دنا با بیان اینکه هم اکنون آب، برق و گاز سی‌سخت وصل شده است و به لحاظ اینترنت مشکلی وجود ندارد، گفت: هم اکنون نانوایی‌های شهر که دچار مشکل شده بودند راه‌اندازی شدند و مشغول کار هستند؛ امروز شهر را به ۱۰ منطقه تقسیم کردیم و گروه‌های هلال احمر، بنیاد مسکن و شهرداری خانه به خانه می‌گردند و خسارت‌ها و نیازها را بررسی و مشخص می‌کنند تا کمک‌ها در صورت تأمین در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر 475953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    امکانات زمانی مفیده که فرد خسارت دیدهچادرگیرش بیاد نه فرد رهگذر وبی غم و مسافر خدا را عشق است که سالمیم واحتیاج به چادر نداریم خونه مان ترک دارد اما خدا کریمه