ترامپ به عرصه سیاست بازمی‌گردد؟

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: هنوز مشخص نیست که دونالد ترامپ تمایلی برای بازگشت به قدرت دارد یا خیر. او هنوز تصمیم مشخصی در این زمینه اتخاذ نکرده و تنها بعد از تبرئه شدن در کنگره، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «کار من هنوز پایان نیافته و دوباره بازخواهم گشت.»

امیرعلی ابوالفتح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد احتمال بازگشت دوباره دونالد ترامپ به قدرت اظهار کرد: نمی‌توان فردی را که حدود ۷۵ میلیون رأی در انتخابات ریاست جمهوری ٢٠٢٠ آمریکا کسب کرده، به عنوان یک کنشگر سیاسی در عرصه سیاست داخلی ایالات متحده حذف کرد. به همین دلیل احتمال شرکت دوباره ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴ وجود دارد و تلاش دموکرات‌های مجلس سنا هم در جهت جلوگیری از حضور وی در عرصه قدرت است.

وی افزود: هنوز مشخص نیست که خود دونالد ترامپ تمایلی برای بازگشت به قدرت دارد یا خیر. ترامپ هنوز تصمیم مشخصی در این زمینه اتخاذ نکرده و تنها بعد از تبرئه شدن در کنگره، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «کار من هنوز پایان نیافته و دوباره بازخواهم گشت.» اما هنوز معین نیست که قصد دارد با چه عنوانی به صحنه سیاسی آمریکا بازگردد.

این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: فعالیت‌های حزب دموکرات علیه ترامپ هنوز تمام نشده است؛ اگرچه در محاکمه وی شکست خوردند، اما هنوز فعالیت‌ها علیه ترامپ ادامه دارد؛ زیرا رئیس جمهور پیشین آمریکا در چندین ایالت پرونده‌های مختلفی در زمینه فرار مالیاتی، فساد سیاسی و اخلاقی دارد که در حال حاضر در حال بررسی هستند و هرکدام از این آن‌ها می‌تواند از حضور مجدداً وی در انتخابات ۲۰۲۴ جلوگیری کند.

ابوالفتح یادآور شد: یکی از دلایل تبرئه ترامپ، مشکل ساختاری قانون اساسی آمریکا است؛ زیرا نویسندگان قانون اساسی این کشور برای مجلس سنا شأن هیئت منصفه قائل هستند که باعث می‌شود جهت‌گیری‌های سیاسی در تصمیم اعضا آن، اثر بگذارد؛ در صورتی که هیئت منصفه باید در دادگاه‌ها بی‌طرف و بدون هیچ گونه وابستگی انتخاب شود.

وی خاطرنشان کرد: دور از انتظار بود که سناتورهای جمهوری خواه مجلس سنا بخواهند منصفانه و بر اساس شواهد علیه ترامپ رأی دهند؛ زیرا اکثراً منافع حزبی و آینده سیاسی خود را در نظر می‌گیرند؛ بر همین اساس محکوم شدن ترامپ بعید به نظر می‌رسید. سناتورهای جمهوری خواه بر اساس وابستگی‌های جناحی از وی حمایت کردند.

کد خبر 475927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.