آخرین اخبار زلزله سی‌سخت و پادنا+جزئیات

آخرین جزئیات زلزله در مرز بین استان کهکیلویه و بویر احمد و استان اصفهان در مناطق سی‌سخت و پادنای سمیرم را در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این زلزله شدید در استان کهکیلویه و بویر احمد در شهرستان‌های مارگون، دهدشت، گچساران و سایر شهرستان‌های این استان احساس شد همچنین نزدیک‌ترین منطقه استان اصفهان به زلزله سی سخت شهرستان‌های بخش پادنای علیاست که مرکزیت آن شهر بی ده است و حدود ۲۸ روستا در آن منطقه قرار دارد و مناطق پادنای سفلی و شهر کومه و شهر حنا هم با فاصله بیشتری در سمیرم اصفهان تحت تأثیر زلزله بوده‌اند و در این مناطق هم زلزله احساس شد اما هرچه فاصله دورتر از کانون زلزله بوده شدت آن هم کمتر شده است.

۲۰۰ تخته چادر به منطقه سی‌سخت ارسال شد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان، گفت: در گردنه "خروس گلو" قبل از "دولت قرین" در محور شرق سمیرم ۳۴ خودروی گرفتار در برف و کولاک رهاسازی شدند و برای امدادرسانی به اهالی شهرستان سی‌سخت ۲۰۰ تخته چادر و ۸.۵ تن نایلون ارسال شده است.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وضعیت امدادرسانی به مناطق درگیر برف و کولاک در استان، اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های روز گذشته در محور شرق سمیرم در گردنه "خروس گلو" قبل از دولت قرین تردد خودروها در این محور دچار مشکل شده بود و وزش باد شدید برف و کولاک زیادی وارد جاده کرد، عوامل راهداری با حضور به موقع برف‌روبی جاده را انجام دادند.

وی اضافه کرد: علاوه بر فعالیت نیروهای راهداری، نیروهای پلیس راه و تیم جمعیت هلال‌احمر اصفهان نیز امدادرسانی لازم را انجام دادند و در مجموع ۳۴ خودروی گرفتار در برف و کولاک رهاسازی شدند و بعد از ساعت یک بامداد و کاهش سرعت وزش باد تردد در این جاده روان‌تر و وضعیت عادی پیدا کرد و خوشبختانه مصدوم در این امدادرسانی‌ها وجود نداشت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان با تاکید بر فعالیت سه تیم جمعیت هلال‌احمر در مناطق درگیر برف و کولاک، تصریح کرد: در امدادرسانی محور شرق سمیرم خودروهای گرفتار برف و کولاک با کمک عوامل امدادی رهاسازی و به مسیر ادامه دادند برای این امدادرسانی‌ها یک تیم از "دولت قرین"، یک تیم از " پشته" و یک تیم از شهرستان سمیرم فعالیت داشتند، علاوه بر این تیم‌ها عوامل راهداری و پلیس راه نیز فعالیت داشتند.

کریمی خاطرنشان کرد: اما در مناطق غرب استان مشکل خاصی وجود نداشت و با وجود بارندگی‌ها تردد روان در محورها ترد گزارش شد، در شهرستان فریدون‌شهر به دلیل اینکه زودتر بارندگی تمام شده است، خوشبختانه خودروها در این محورها با اقدامات انجام شده نیروهای راهداری دچار مشکل نشدند و ترددها روان بود.

وی در توصیه به شهروندان، اظهار کرد: لازم است رانندگان از تردد به مناطق درگیر برف و کولاک پرهیز کنند و اگر ترددی دارند با برخورداری از خودروی آماده و تجهیزات کامل و همراه داشتن زنجیر چرخ به این مناطق و جاده‌های شهرستان‌های درگیر برف و کولاک تردد داشته باشند.

فعالیت سه تیم اسکان و تغذیه در شهرستان سی‌سخت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان درباره کمک‌رسانی به مصدومان زلزله سی‌سخت، گفت: در حال حاضر سه تیم اسکان و تغذیه جمعیت هلال‌احمر اصفهان در این مناطق فعال هستند و تاکنون هم ۲۰۰ تخته چادر و ۸.۵ تن نایلون برای شهرستان سی سخت ارسال شده است.

وی با با بیان اینکه در پادنای شهرستان سمیرم مطابق گزارش اولیه بنیاد مسکن حدود ۲۳۰ منزل مسکونی اهالی این منطقه دچار آسیب شدند، افزود: خسارت جزئی به منازل این مناطق وارد شده است و تعداد ۱۰ منزل مسکونی دچار آسیب جدی شدند، ارزیابی‌های نهایی در حال انجام است و بنیاد مسکن اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

کریمی با اشاره به اینکه از ابتدای وقوع حادثه سه تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی وارد این منطقه شدند، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر اصفهان و تیم‌های ارزیاب در حال بررسی این منازل هستند و منازلی که قابل سکونت نیستند ارزیابی شده و اقلام امدادی هم به خانواده‌ها تحویل داده می‌شود، مطابق گزارش‌های رسیده مشکل خاصی در این زمینه اعلام نشده است و منازلی که دچار آسیب جدی شدند بیشتر انبار منازل و دیوار حیات خسارت دیده و به افراد خانواده آسیب وارد نشده است.

اعزام ۲ تیم اسکان اضطراری از چهارمحال و بختیاری به منطقه زلزله زده سی‌سخت

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری، ایرج کیانی بروجنی با اعلام این خبر گفت: ۱۰ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در قالب دو تیم از استان چهارمحال و بختیاری روز جمعه اول اسفند سال جاری به منطقه زلزله زده سی سخت اعزام شدند.

وی در ادامه گفت: با توجه به اعلام سازمان امداد و نجات مبنی بر نیاز نیروهای زبده و تخصصی در برپایی اردوگاه اسکان اضطراری و توزیع اقلام امدادی، بلافاصله دو تیم به این استان اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان چهار محال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به اینکه مناطق تحت تأثیر زلزله نیاز مبرم به پتو داشتند تعداد ۲۳۰۰ تخته پتو با یک دستگاه تریلی جمعیت استان به این مناطق ارسال شد.

۱۹۲۰ واحد مسکونی خسارت دیده در زلزله شهرستان دنا

فرماندار شهرستان دنا گفت: طبق برآورد اولیه هزار و ۹۲۰ واحد مسکونی در شهر سی سخت و ۳۵ روستای شهرستان زلزله زده دنا خسارت دیده اند.

به گزارش ایمنا، عبدالحمید پناهی، اظهار کرد: طبق برآورد اولیه ۴۲۰ واحد مسکونی شهری و ۳۸۰ واحد روستایی باید ساخته و احداث شوند.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۵۰۰ واحد مسکونی شهری و ۱۴۰۰ واحد مسکونی روستایی نیاز یه تعمیر و بازسازی دارند.

فرماندار شهرستان دنا اظهار کرد: تمام خانه‌های مردم که از یک درصد تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند توسط تیم‌های بنیاد مسکن، هلال احمر و شهرداری شناسایی می‌شوند.

پناهی تاکید کرد: در نشست ستاد بحران استان در فرمانداری شهرستان با حضور وزیر راه رئیس جمعیت هلال احمر، بنیاد مسکن و ستاد بحران کشور مصوب شد که ۲۰ میلیون تومان وام بلاعوض به خسارت دیدگان شهرستان زلزله زده دنا برای اجاره، جابجایی و اسکان موقت داده می‌شود.

وی تصریح کرد: به خانه‌های چه به طور کامل باید ساخته شوند وام بازسازی نیز پرداخت می‌شود.

فرماندار شهرستان دنا خاطرنشان کرد: وام تعمیر نیز به منازلی که درصد تخریب کم آنها کمتر است نیز پرداخت خواهد شد.

توزیع ۲ هزار چادر در بین مردم دنا / هیچ خانه‌ای بدون ارزیابی نمی‌ماند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه لکه‌گیری تمام مناطق انجام می‌شود، گفت: وضعیت تمام خانه‌ها ارزیابی می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسین کلانتری در نشست ستاد مدیریت بحران با اشاره به اینکه مردم با نجابت به ما اعتماد کردند، افزود: دیروز ۷ ساعت و نیم خانه به خانه گشتیم و در این بازدیدها مشخص شد که اکثر خانه‌ها به صورت جدی خسارت دیدند. تیم‌های ارزیاب مشغول هستند و هیچ خانه‌ای بدون ارزیابی نمی‌ماند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اگر جایی متوجه عدم ارزیابی شویم مجدداً ممیزی می‌شود تا حقی ضایع نشود. تمام مناطق توسط هلال احمر و نیروهای امدادی لکه گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمعیت هلال احمر محموله‌هایی را با خود به استان آورده است، بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کمک کرده است و وزارت تعاون محموله‌هایی به استان ارسال کرده و بنیاد علوی و ستاد امام قول کمک دادند. اصول نظام مهندسی در ساخت و سازهای جدید رعایت شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این شهر بر روی کمربند زلزله قرار دارد، اظهار کرد: برخی از نقاط شهر تخریب شده است و نشان دهنده این بوده که نقاطی روی گسل است.

وی ادامه داد: در نظام مهندسی اقدامات لازم برای بازسازی خانه‌ها انجام شده تا خانه‌های امنی برای مردم ساخته شود.

کلانتری با اشاره به اینکه مسئولان کشوری از جمله جهانگیری، واعظی و وزیر کشور به جد پیگیر وضعیت مردم زلزله زده دنا هستند، تاکید کرد: نوبخت اعلام کرد تصمیم‌های مسئولان حاضر در مناطق زلزله زده در دولت به جد حمایت می‌شود، مسئولان پیگیر هستند اما موضوع مهم اینکه در فضای منطقی خسارات برآورد شوند.

وی با اشاره به بازدیدهای فنی مهندس نجار و مهندس همتی، اظهار کرد: نگاه کارشناسی وزیر راه و شهرسازی کمک می‌کند تا بهترین روش برای اسکان موقت مردم را بکار بگیریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه ابزار مسئولیت سعه صدر است، اظهار کرد: اگر کسی به یکباره تمام زندگی خود را از دست می‌دهد باید به این افراد آرامش بدهیم.

کلانتری تاکید کرد: حضور مسئولان در منطقه موجب آرامش مردم است. اینجا قطب گردشگری است زندگی مردم روی این محور می‌چرخد و انتظار می‌رود بحث بازاریان، واحدهای گردشگری و باغات نیز بررسی شود.

مصدومان زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۶۶ نفر رسید

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمین لرزه استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون فوتی نداشته و تا ساعت ۱۹:۰۰ تعداد مصدومان این زمین لرزه ۶۶ نفر اعلام شده است.

جهانبخش وحدت نژاد خاطرنشان کرد: از مصدومان زلزله تا کنون ۴۱ نفر سرپایی درمان شدند و حدود ۷ نفر برای ادامه روند درمان بستری شده‌اند.

وی در خصوص آخرین وضعیت منطقه زلزله زده، افزود: در حال حاضر این منطقه در وضعیت زرد قرار دارد و ۲۵ نفر دیگر نیز به بیمارستان منتقل شدند.

تعداد مصدومان زلزله سی سخت به ۶۱ نفر رسید / ۷ نفر بستری شدند

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تعداد مصدومان زلزله سی سخت به ۶۱ نفر رسید، گفت: ۷ نفر از مصدومان بستری و تحت مداوا می‌باشند.

به گزارش ایمنا، محمد حسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال در خصوص تعداد مصدومان زلزله سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: با توجه به وسعت حادثه تا ساعت ۱۴ امروز، ۶۱ نفر از هموطنان در زلزله سی سخت از توابع شهرستان دنا، استان کهگیلویه و بویراحمد، دچار مصدومیت شدند.

وی ادامه داد: از مجموع ۶۱ نفر ۳۴ مصدوم به صورت سرپایی مداوا و ۲۷ نفر به بیمارستان یاسوج منتقل شدند.

قوسیان مقدم تصریح کرد: از تعداد ۲۷ نفر، ۲۰ نفر مرخص و تنها ۷ نفر بستری و تحت مداوای پزشکان هستند.

بنا به گزارش جمعیت هلال‌احمر، سخنگوی جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: روند امداد رسانی و اسکان اضطراری در سی سخت ادامه دارد و علاوه بر امدادرسانی، توزیع بسته‌های غذایی در بین زلزله زدگان آغاز شده است.

۴۷ مصدوم در زلزله سی‌سخت /۴ مصدوم در پادنای سمیرم

سخنگوی اورژانس کشور گفت: بر اثر زلزله در اصفهان و کهکیلویه و بویراحمد ۴۷ نفر در سی‌سخت و ۴ نفر در پادنای اصفهان مصدوم شده‌اند.

به گزارش ایمنا، مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور، اظهار کرد: بر اثر وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵/۶ ریشتری که در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین در حوالی سی سخت در مرز استان‌های اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد تعداد ۴۷ نفر در سی سخت و ۴ نفر در پادنای اصفهان مصدوم شده‌اند.

خالدی افزود: ۲ دستگاه آمبولانس به مرکز زلزله اعزام شد همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه آمبولانس در یاسوج و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۰ دستگاه آمبولانس در اصفهان به حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

خالدی گفت: اورژانس اصفهان، کاشان، شهرکرد و یزد آماده اعزام ۴۰ دستگاه آمبولانس هستند که تا به این لحظه نیازی به این آمبولانس‌ها نشده و خوشبختانه هیچ مورد فوتی بر اثر این زلزله گزارش نشده است؛ و مصدومان مشکل جدی ندارند.

۳۰ تا ۴۰ روستای سی‌سخت خسارت دیدند / نیاز مبرم به تأمین چادر

فرماندار شهرستان دنا با اشاره به خسارت ۳۰ تا ۴۰ درصدی به روستاهای سی سخت، گفت: ۲ اردوگاه برای اسکان دایر شده است اما به دلیل کرونا مردم خیلی استقبال نکردند، از این رو چادر بین برخی مردم توزیع شده که در حیاط خانه‌ها چادر زدند.

عبدالحمید پناهی فرماندار دنا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آخرین وضعیت شهر زلزله‌زده سی‌سخت، اظهار کرد: ۸۰ درصد خانه‌های مردم آسیب دیده است و برخی خانه‌ها و حتی ادارات ۱۰۰ درصد تخریب شدند و قابل سکونت نیستند.

وی افزود: ۴۷ نفر بر اثر زلزله شب گذشته مصدوم شده بودند که سرپایی درمان شدند و خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

فرماندار شهرستان دنا درباره وضعیت اسکان مردم سی‌سخت گفت: هم اکنون برف و باران در منطقه می‌بارد و ۲ اردوگاه برای اسکان دایر کردیم اما به دلیل کرونا مردم خیلی استقبال نکردند، از این رو چادر بین برخی مردم توزیع شد که در حیاط خانه‌های خود چادر زدند.

پناهی با بیان اینکه تاکنون هشت استان کشور برای کمک رسانی به هلال احمر اعلام آمادگی کردند اما هنوز درخواست کمک نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: هم اکنون برای اسکان مردم سی‌سخت به چادر نیاز زیادی داریم زیرا حدود ۳۰ تا ۴۰ روستای ما خسارت دیدند که البته خسارت آنها کمتر از خود شهر سی‌سخت بوده است.

فرماندار شهرستان دنا با بیان اینکه هم اکنون آب، برق و گاز سی‌سخت وصل شده است و به لحاظ اینترنت مشکلی وجود ندارد، گفت: هم اکنون نانوایی‌های شهر که دچار مشکل شده بودند راه‌اندازی شدند و مشغول کار هستند؛ امروز شهر را به ۱۰ منطقه تقسیم کردیم و گروه‌های هلال احمر، بنیاد مسکن و شهرداری خانه به خانه می‌گردند و خسارت‌ها و نیازها را بررسی و مشخص می‌کنند تا کمک‌ها در صورت تأمین در اختیار مردم قرار گیرد.

خسارت ۱۰۰ درصدی به ۱۵ درصد منازل مسکونی سی‌سخت

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد بسیاری از منازل مسکونی دچار آسیب و خسارت شده است و کل ساختمان‌های شهر سی سخت آسیب دیده‌اند که حدود ۱۵ درصد آنها به طور صد درصد تخریب شدند و مابقی هم دچار خسارت و آسیب دیده‌اند.

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شب گذشته (۲۹ بهمن) زلزله‌ای با قدرت ۵.۶ دهم ریشتر با عمق ۱۰ کیلومتر در فاصله ۱۱ کیلومتری شهر سی‌سخت و ۲۲ کیلوکتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد که بلافاصله استاندار به عنوان رئیس ستاد پیشگیری با تمام مدیران استان در محل حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در ساعات اولیه آب برق و گاز در منطقه قطع شد، افزود: چند ساعتی طول نکشید که این خدمات برقرار شد منهای گاز که نیاز بود منطقه به منطقه بعد از اطمینان از ایمنی لازم وصل شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ریزش جاده‌های منتهی به شهر سی سخت را داشتیم که آن هم در اولین ساعات بعد از زلزله حل شد و در حال حاضر از ساعت ۸ صبح دومین جلسه ستاد پیشگیری را داشتیم و برای همه دستگاه‌های خدمات رسان برنامه ریزی لازم انجام شده است.

وی اظهار کرد: تعداد ۴۰ نفر مصدوم در این زلزله داشتیم که تعدادی از آنها به طور سرپایی مداوا و تعدادی هم بستری شدند و خوشبختانه وضعیت وخیمی ندارند و تلفات جانی هم نداشتیم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد بسیاری از منازل مسکونی دچار آسیب و خسارت شده است و کل ساختمان‌های شهر سی سخت آسیب دیده‌اند که حدود ۱۵ درصد آنها به طور صد درصد تخریب شدند و مابقی هم دچار خسارت و آسیب دیده‌اند.

وی افزود: حدود ۷۸ روستا در شهرستان دنا هم دچار خسارت شدند و در شهر یاسوج هم درصدی از منازل مسکونی دچار خسارت شدند.

محمدی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مشغول خدمات رسانی به مردم هستند و با توجه به اینکه در حال حاضر در منطقه بارندگی است و احتمال بارش برف در عصر وجود دارد امیدواریم موضوع مدیریت شود و مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه استان اصفهان و استان فارس و چهارمحال و بختیاری کمک‌های خوبی داشتند، افزود: استان‌های همجوار هم اعلام آمادگی کردند اما استان کهگیلویه و بویراحمد درخواست این ۳ استان را برای امدادرسانی پذیرفت.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ارزیابی‌ها همچنان ادامه دارد و تیم‌های ارزیاب در منطقه حضور دارند که با پیگیری این تیم‌ها خسارات بیشتر گزارش می‌شود. در حال حاضر آب برق تلفن و گاز در مناطق زلزله زده وصل هستند.

زلزله به ۲۳۰ خانه در پادنا آسیب زد / اعزام ۳ تیم اسکان و تغذیه از اصفهان به سی‌سخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طبق بررسی‌های اولیه ۲۳۰ واحد مسکونی در روستاهای بخش پادنا علیا و سمیرم نیاز به تعمیر دارد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده جنوب استان اصفهان، اظهار کرد: اوضاع سمیرم هم اکنون آرام است و آب، برق، گاز و تلفن روستاهای بخش پادنا وصل شده است.

وی از بازگشایی همه جاده‌های این شهرستان خبر داد و افزود: طبق بررسی‌های اولیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ۲۳۰ واحد مسکونی در روستاها پادنای علیا و سمیرم نیاز به تعمیر دارد اما هنوز از میزان خسارت واحدها برآوردی نشده است که در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: سه تیم ۱۵ نفره اسکان و تغذیه از اصفهان برای کمک رسانی به زلزله زدگان سی‌سخت کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند همچنین برای کمک به حمل و نقل جاده‌ای در سی‌سخت، یک لودر و ۲ کامیون از راهداری استان در حال اعزام است.

آخرین اقدامات اورژانس کهگیلویه و بویراحمد برای منطقه زلزله‌زده سی‌سخت

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارزیابی اولیه حادثه انجام شده، فرماندهی حادثه در EOC فعال شده است و اتوبوس آمبولانس به ظرفیت پذیرش ۱۴ بیمار و همچنین ۳ دستگاه آمبولانس به سی سخت در مرحله اول اعزام شده است.

جهانبخش وحدت‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه توابع استان کهگیلویه و بویراحمد در شرایط بد جوی باران و برف قرار دارد، اظهار کرد: ارزیابی اولیه حادثه انجام شده، فرماندهی حادثه در EOC فعال شده است و اتوبوس آمبولانس به ظرفیت پذیرش ۱۴ بیمار و همچنین ۳ دستگاه آمبولانس به سی سخت در مرحله اول اعزام شده است.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با معاونت محترم درمان دانشگاه علوم پزشکی استان جهت آماده‌باش کامل اورژانس بیمارستان‌های یاسوج انجام شده و همزمان فراخوان نیروهای داوطلب نیز اعلام شده، در درمانگاه سی سخت برای ارزیابی میدانی از تعداد مصدومان و شدت مصدومیت‌ها حضور مستقیم به عمل آمده است.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تریاژ کردن بیماران بر اساس اولویت نیاز به درمان و اعزام به بیمارستان‌های یاسوج و گزارش لحظه‌ای از تعداد مصدومان به همراه مشخصات به EOC جهت اطلاع‌رسانی انجام شده و ۲ کد آمبولانس پشتیبان دیگر نیز از یاسوج به سی سخت اعزام شده است.

وی با اشاره به تشکیل جلسه بحران در شبکه بهداشت دنا، افزود: پس از کنترل اوضاع، استقرار اتوبوس آمبولانس و ۲ کد آمبولانس پشتیبان در سی سخت (علاوه بر ۲ کد آمبولانس سی سخت)، شرایط تحت کنترل است و در کل تعداد ۱۴ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس از اورژانس ۱۱۵، ۴ دستگاه از مراکز بهداشتی درمانی و در مجموع ۱۸ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس و خودروی فرماندهی به ۴۸ مصدوم که ۲۲ مرد و ۲۶ زن بوده‌اند، امدادرسانی کرده‌اند و تاکنون ۱۰ نفر نیز بستری شدند.

اعزام ۵ تیم از هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری به منطقه زلزله کهکیلویه و بویر احمد

ایرج کیانی بروجنی در گفت وگو یا خبرنگار ایمنا، در خصوص زلزله استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: پنج تیم امدادرسانی آماده اعزام است.

وی با بیان اینکه اقلام مورد نیاز بارگیری شده است، افزود: آمادگی لازم جهت ارسال اقلام و اعزام نیرو وجود دارد.

کیانی بروجنی تصریح کرد: در حال حاضر استان کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های فارس و اصفهان درخواست کمک داشته است.

شکسته شدن ۲ پایه برق فشار قوی در اثر زلزله / قطعی برق در روستای خفر سمیرم

مدیر برق شهرستان سمیرم گفت: ارزیابی خسارات وارده ادامه دارد اما در حال حاضر ۲ پایه برق فشار قوی در تأسیسات برق این شهرستان بر اثر زلزله شکسته شده که به تبع آن برق روستای خفر از توابع بخش پادنا قطع است.

اکبر ترابی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به دلیل بارندگی در منطقه روستاهای سمیرم ارزیابی خسارات زلزله در حال انجام است که در حال حاضر تنها ۲ پایه برق فشار قوی به دلیل زلزله شکسته شده و به تبع آن برق روستای خفر از توابع سمیرم قطع است.

وی افزود: شب گذشته روستای سرباز از توابع بخش پادنا سمیرم که هم مرز با سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد است قطعی برق داشتیم که برطرف شد، در روستاهای خفر در حال حاضر قطعی برق اعلام شده است که پیگیر کمک رسانی و رفع آن هستیم تا با بازگشایی مسیر در این روستا مستقر شویم اگرچه همچنان ارزیابی‌ها در حال انجام است.

مدیر برق شهرستان سمیرم ادامه داد: هم اکنون رسیدگی به آسیب و خرابی خانه‌ها در روستاهای بخش پادنا در اولویت است، در پست برق‌ها مشکل خاصی نبوده و خسارات در حد سوختگی فیوز برق بود که از روستای سرباز گزارش شد.

مصدومیت ۴ نفر در اثر زلزله پادنا / اعلام آمادگی هلال‌احمر سمیرم برای امدادرسانی به سی‌سخت

رئیس هلال احمر شهرستان سمیرم گفت: چهار نفر بر اثر زلزله شب گذشته در پادنا سمیرم مصدوم شدند اما آسیبی که به امدادرسانی نیاز داشته باشد، گزارش نشده است.

سیدنورمحمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: زمین لرزه به بزرگی ۵.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین شب گذشته در مرز بین استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان در محدوده پادنا سمیرم و دنا در شهر سی‌سخت رخ داده است که البته خسارات مالی در آن منطقه بیشتر از روستاهای مناطق جنوبی استان اصفهان بوده است.

وی افزود: در ۲۶ روستای پادنا سمیرم که در دامنه رشته کوه دنا واقع شده‌اند زلزله توسط ساکنان احساس شده و خسارات در حد ترک دیوار و ریزش سقف بوده است.

رئیس هلال احمر شهرستان سمیرم با اشاره به اعزام سه تیم امدادی این نهاد به مناطق و روستاهای زلزله زده جنوب استان، گفت: شب گذشته روستاها بررسی شد که خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و تنها چهار نفر در بخش پادنا مصدوم شده‌اند که علت آن عجله به هنگام خروج از منازل بوده اما آسیبی که به امدادرسانی نیاز باشد تاکنون گزارش نشده است.

موسوی با بیان اینکه هم اکنون تیم‌های امدادی در مناطق مستقر و آماده باش هستند، گفت: برای اعزام نیرو به سی‌سخت کهگیلویه و بویراحمد اعلام آمادگی کردیم طبق آخرین گزارش‌ها از استان کهگیلویه تاکنون بیش از ۴۴ نفر بر اثر زلزله شب گذشته مصدوم شدند و تخریب واحدهای مسکونی بین ۲۵ تا ۵۰ درصد بوده است.

رعایت پروتکل‌های ضدکرونا در اسکان اضطراری زلزله سی‌سخت

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر آخرین وضعیت منطقه زلزله زده مرز بین اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، محمدحسن قوسیان در خصوص آخرین وضعیت زمین لرزه ۵.۶ ریشتری شب گذشته در مرز بین دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دیشب پس از وقوع زلزله در ساعت ٢٢:٠۵ بلافاصله در جمعیت هلال احمر ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و با توجه به اینکه بنده در برنامه بازدید استانی از فارس بودم از همین استان عملیات را هدایت می‌کردیم.

وی با بیان اینکه پس از وقوع زمین لرزه شش استان به حالت آماده باش در آمدند، گفت: اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که زمین لرزه در مرز بین اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد رخ داده، بنابراین هر دو استان به سرعت وارد عملیات شدند. ٢٦ روستای استان اصفهان و ١٢١ روستا و شهر سی سخت نیز در کهگیلویه و بویراحمد مورد ارزیابی قرار گرفتند.

قوسیان افزود: شب گذشته بارانی و برفی بود و تقریباً حوالی ساعت یک بامداد ارزیابی استان اصفهان پایان یافت که در آنجا خسارت زیادی نداشتیم، چهار یا پنج نفر مصدوم شده بودند که اغلب به دلیل ترس و فرار از زلزله دچار صدمات شده بودند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد شهر سی سخت تحت تأثیر زمین لرزه قرار گرفته بود و ١٢١ شهر و روستا باید ارزیابی می‌شدند که ارزیابی آنها تا ساعت سه بامداد به طول انجامید. در بعضی مناطق حدود ٢٠ تا ۴٠ درصد تخریب داشتیم که البته در بیشتر موارد دیوار حیاط‌ها دچار تخریب شده بود و شاهد ترک خوردگی دیواره ساختمان‌ها بودیم. مصدومان این منطقه ۴۴ نفر بودند که عمدتاً به شکل سرپایی مرخص شدند.

قوسیان با بیان اینکه این زمین لرزه فوتی نداشته است، افزود: معاون امداد سازمان امداد و نجات و معاون پشتیبانی جمعیت هلال احمر شب گذشته عازم سی سخت شدند گفت: حضور این افراد نیز به فرایند امداد کمک کرد و به دستور ستاد مدیریت بحران دو اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت ۶۴ دستگاه چادر در دو سالن سرپوشیده تشکیل شد.

وی افزود: ارزیابی‌ها حوالی ساعت سه یا چهار صبح به پایان رسید و مشخص بود که وضعیت نابسامان نیست اما شاهد تخریب دیوارهای منازل بودیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه با بیان اینکه امروز نیز آمادگی کامل داریم گفت: شب گذشته از دو استان محموله چادر به سی سخت رسید. از یاسوج سه کامیون چادر رسیده است و آمادگی داریم که در روستاها زیر نظر دهیاری‌ها و در شهر زیر نظر مدیریت بحران در مواردی که خانه‌ها مورد سکونت نباشد چادر توزیع کنیم.

وی ادامه داد: در اردوگاه‌های برپا شده مراجعه نداشتیم، البته قابل پیش بینی بود چرا که برخی از دیواره‌ها تخریب شده و در این شرایط مردم خانه خود را رها نمی‌کنند. اما چنانچه خانواده‌ها مراجعه کنند می‌توانند از این اردوگاه استفاده کنند.

قوسیان در خصوص اینکه آیا پروتکل‌های مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در محل نصب چادرها رعایت شده است یا خیر گفت: در خصوص اسکان اضطراری فواصل را رعایت کردیم، یکی از بحث‌های عمده همین بود که باید تعداد بیشتری چادر استفاده می‌کردیم و به همین دلیل قرار شد چادر را در محلی توزیع کنیم که نیاز صد درصد وجود دارد.

آب شرب در دسترس است / تهیه یک تن پک انعقادی تصفیه آب برای مشکلات احتمالی

مدیر آبفای منطقه سمیرم گفت: آمادگی لازم برای رفع هر گونه مشکل را داریم، پیش‌بینی‌های لازم را نیز برای جایگزین کردن آب در منطقه از چشمه‌های رزرو کرده‌ایم تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنیم و در صورت کدورت آب نیز آماده رفع آن هستیم.

مجید صابری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمادگی آبفای منطقه سمیرم برای حل هر گونه مشکل درباره آب این منطقه، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط تحت کنترل است و در وضعیت مطلوبی قرار داریم، آب شرب در دسترس مردم منطقه قرار دارد.

وی ادامه داد: پرسنل حوادث ما در بخش پادنا در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت ایجاد مشکل سریعاً اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر آبفای منطقه سمیرم خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های لازم را نیز برای جایگزین کردن آب در منطقه از چشمه‌های رزرو کرده‌ایم تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: حدود ۱ تن پک انعقادی تصفیه آب نیز آماده کرده‌ایم تا اگر بحث کدورت آب به وجود آمد، بتوانیم آن را حل و رفع کنیم، تاکنون مورد خاصی درباره آب منطقه وجود نداشته است.

آخرین وضعیت مناطق زلزله زده اصفهان/۲۰۰ تخته چادر برای سی‌سخت ارسال شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آسیب تأسیسات برق و آب و ریزش کوه در محورهای جاده‌ای مناطق زلزله زده در این استان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده استان اصفهان، اظهار کرد: این زمین لرزه ۵.۶ ریشتری ساعت ۲۲ و پنج دقیقه شب گذشته در مرز دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاد و جلسه مدیریت بحران متشکل از تیم‌های هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری با محوریت فرمانداری سمیرم برگزار و ۲۷ تیم عملیاتی و ارزیابی به مناطق زلزله زده اعزام شد.

وی افزود: تاکنون پنج نفر در زلزله شب گذشته مصدوم شدند که علت آسیب دیدگی این افراد عجله به هنگام خروج از منازل بوده است، یکی از حادثه دیدگان به مراکز درمانی انتقال یافت و چهار نفر دیگر سرپایی درمان شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه زلزله شب گذشته خوشبختانه تلفات جانی نداشته است، افزود: طبق بررسی‌های اولیه پنج واحد مسکونی آسیب دیده‌اند که ترک خوردگی و ریزش سقف بوده است.

شیشه فروش با اشاره به بارش باران شب گذشته در مناطق زلزله زده، گفت: ۲۶ روستا در بخش علیا و ۱۸ روستا در بخش پادنا سمیرم وجود دارد که ساکنان آنها زلزله را احساس کرده بودند، این زمین لرزه در شهرهای حنا و کُمه سمیرم نیز احساس شده بود اما هم اکنون شرایط کنترل شده و آرام است.

به گفته شیشه فروش زمین لرزه به تأسیسات آب و برق مناطق آسیب رسانده و آب دچار کدورت شده است که تیم‌های ویژه برای تأمین آب اعزام شده‌اند و هم اکنون شبکه‌های برق و آب برخی مناطق در حال تعمیر است.

وی افزود: برخی نقاط جاده‌ای بخش پادنا علیا و فخر سمیرم به دلیل ریزش کوه بسته شده بود که هم اکنون بازگشایی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به ارسال کمک‌های امدادی به مناطق زلزله زده استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار کرد: ۲۰۰ تخته چادر شب گذشته برای سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال شد؛ تیم‌های امدادی همچنان در منطقه آماده باش هستند.

وی به وقوع پس لرزه‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در سی‌سخت در ساعات بامداد امروز اشاره کرد و گفت: تیم‌های ارزیاب خسارات امروز برای بررسی وضعیت به مناطق اعزام شدند.

جزئیات اقدامات هلال‌احمر استان اصفهان برای مناطق زلزله زده سمیرم و یاسوج

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از انجام کامل اقدامات لازم برای مناطق زلزله زده سمیرم و یاسوج خبر داد و گفت: زلزله در شهرستان سمیرم خسارت جانی نداشته و مصدومیت‌ها جزئی است، جمعیت هلال احمر در حال آماده باش است.

علی محمدهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وقوع زلزله در منطقه سمیرم، اظهار کرد: به محض اعلام وقوع زلزله، سیستم فرماندهی حادثه استان فعال شد و با شهرستان سمیرم لحظه به لحظه در تماس هستیم، در منطقه سمیرم دیوار برخی از منازل و ساختمان‌ها در پادنای سمیرم ترک برداشته و مردم باید آمادگی و هوشیاری خود را حفظ کنند.

وی ادامه داد: تجهیزات مورد نیاز و پیش‌بینی شده را به منطقه سمیرم اعزام کرده‌ایم، مشکل خاصی در حال حاضر وجود ندارد و خسارت جانی در این منطقه وجود نداشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: در منطقه سمیرم تنها یک خانه خراب شده و ۱ مصدوم در روستای " تول محمد" بر اثر ترس و وحشت از زلزله وجود داشت که سرپایی به وی رسیدگی شد و ۴ مصدوم نیز در "بی ده" داشته‌ایم.

وی با اشاره به اعزام ۳ تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر اصفهان در دقایق اولیه وقوع زلزله به منطقه سمیرم، تصریح کرد: ارزیابی منطقه به طور کامل انجام شده و هنوز تیم‌های ارزیاب در منطقه سمیرم هستند، با دهیاری‌های این منطقه هماهنگی‌های لازم انجام شده و محل اسکان‌های اضطراری نیز آماده شده است و در حال حاضر اوضاع تثبیت شده است.

محمدهاشمی اضافه کرد: آمادگی اعزام نیرو به یاسوج را داریم، اما تاکنون نیازی به اعزام نیرو اعلام نشده و حدود ۵۰ نیرو در نزدیکی سمیرم مستقر هستند و در حالت آماده باش قرار دارند، اقلام مورد نیاز از جمله چادر مسافرتی برای یاسوج ارسال شد.

خسارت مالی زلزله در منطقه پادنا در حال ارزیابی است

فرماندار سمیرم گفت: مصدومان این زلزله در منطقه پادنای سمیرم در حد محدود بودند و خسارات مالی توسط تیم‌های ارزیاب بنیاد مسکن در حال بررسی است.

محمدرضا عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص زلزله شب گذشته در منطقه پادنای سمیرم، اظهار کرد: در شهرستان با توجه به اینکه این منطقه نزدیک به استان کهکیلویه و بویراحمد و سی سخت است این زمین لرزه در منطقه پادنای سمیرم بیشتر احساس شد.

وی افزود: شدت خسارت در منطقه ما زیاد نبود و بیشتر خسارات در حد ترک خوردگی منازل و دیوارها بوده است و آمار دقیق‌تر خسارات مالی مقرر شد توسط بنیاد مسکن برآورد شود.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: در مورد خسارات جانی هم خوشبختانه تنها مصدومان در حد محدود ۴ یا ۵ نفر بودند که به صورت سرپایی امدادرسانی و مداوا شدند.

عسگریان تصریح کرد: از شب گذشته شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با هماهنگی استانداری تشکیل شد و همه موضوعات مورد بررسی قرار گرفت و هیچ گونه قطعی آب برق و گاز یا تلفن در منطقه نداشتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باران در حال بارش است، افزود: نزدیکترین منطقه ما به سی سخت بخش پادنای علیاست که مرکزیت آن شهر بی ده است و حدود ۲۸ روستا در آن منطقه قرار دارد و مناطق پادنای سفلی و شهر کومه و شهر حنا هم با فاصله بیشتری تحت تأثیر زلزله بوده‌اند که در این مناطق زلزله احساس شد اما هرچه فاصله دورتر از کانون زلزله بوده شدت آن هم کمتر بوده است.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: ارزیابی خسارات توسط تیم‌های ارزیاب هلال احمر و بنیاد مسکن به مناطق اعزام شدند تا میزان دقیق خسارت را برآورد کنند و گزارش کامل به استانداری ارسال شود.

عسگریان افزود: از همکاری استاندار اصفهان و مدیریت بحران استانداری و همه دستگاه‌های هلال احمر، بنیاد مسکن و همه دستگاه‌های خدمات رسان سپاسگزارم و در حال حاضر مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد همه دستگاه‌ها آماده باش هستند.

اعزام ۴۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس به سی سخت / آماده باش نیروهای اورژانس

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به آماده باش بودن نیروهای اورژانس، گفت: مصدومان این زلزله در شهر پادنای سمیرم محدود و در حد ۵ نفر بود که به محض اطلاع از وضعیت ۴۰ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام شد.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به محض اطلاع از زلزله در منطقه‌ای که مرز مشترک اصفهان و یاسوج است کوه سی سخت با یک گردنه به نام بیژن مرز مشترک اصفهان و یاسوج است و منطقه‌ای که در استان اصفهان دچار زلزله شد منطقه پادنای سمیرم است که این منطقه دچار لرزش شده و مصدومان این زلزله در پادنا تنها حدود ۵ نفر بوده که به صورت سرپایی امدادرسانی و درمان شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیماری برای بستری نداریم، افزود: به محض اطلاع از وضعیت ۴۰ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام شد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به آماده باش بیمارستان‌های استان گفت: بلافاصله بیمارستان‌های جنوب استان مانند بیمارستان‌های شهرضا، دهاقان و سمیرم و تمام کدهای اورژانس منطقه در حالت آماده باش بودند و تمام کدهای اورژانس منطقه سمیرم به منطقه پادنا اعزام شدند.

وی تصریح کرد: آمادگی کنترل بحران در اورژانس تا حدی بود که در صورت وجود مصدوم بیشتر هم امکان امدادرسانی وجود داشت.

راستین اظهار کرد: خوشبختانه مصدومان این زلزله در منطقه پادنا زیاد نبود و در حال حاضر مشکل خاصی در منطقه نیست.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امداد و نجات و اورژانس همچنان آماده باش هستند، گفت: مشکلی در امدادرسانی نداریم و امدادگران اورژانس همچنان برای خدمت رسانی آمادگی لازم را دارند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان افزود: ارزیابی تخریب بر عهده مسئولان دیگر دستگاه‌هاست و این خسارات باید روستا به روستا ارزیابی شود اما خسارات وارده در حد ترک خوردن دیوارها و ریزش محدود دیده شد که نیازمند بررسی بیشتر است.

شمار مصدومان زلزله سی‌سخت به ۳۲ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی؛ زلزله سی‌سخت تاکنون ۳۲ مصدوم بر جای گذاشته است.

به گزارش ایمنا، پرویز یزدان‌پناه گفت: خوشبختانه این زمین لرزه تاکنون تلفات جانی نداشته است.

وی تاکید کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی؛ زلزله سی‌سخت تاکنون ۳۲ مصدوم بر جای گذاشته که وضعیت عمومی سلامت همه آن‌ها خوب گزارش شده است و مصدوم بدحال نداشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: در حال حاضر تمام دستگاه‌ها تا عادی شدن شرایط در حالت آماده باش هستند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه؛ چهارشنبه شب شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

بر اساس این گزارش، زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.

گزارش‌ها حاکی است پس از وقوع زلزله ساکنان شهر سی سخت در هوای سرد و زیر صفر درجه، خانه‌های خود را ترک کرده و به مکان‌های روباز رفتند. شدت این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد. سی سخت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

اردوگاه اسکان اضطراری برای زلزله‌زدگان راه‌اندازی می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اردوگاه اسکان اضطراری با همه امکانات برای زلزله‌زدگان در شهرستان دنا راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسین کلانتری در این باره اظهار کرد: این اردوگاه‌ها برای اسکان و حضور خانواده‌هایی که نگران پس لرزه‌های زمین لرزه هستند پیش بینی شده است. در پی وقوع این زلزله تلفات جانی نداشته‌ایم اما بیشتر از ۳۰ نفر مصدوم شدند و به صورت سرپایی درمان شدند.

وی تصریح کرد: به محض آگاهی از وقوع زلزله اعضای شورای تأمین و مدیریت بحران به سمت شهر سی سخت اعزام شدند. ورودی‌های شهر سی سخت توسط تیم‌های ارزیاب کنترل شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعدادی از منازل مسکونی مردم خسارت دیده است که آمار آنها هنوز مشخص نشده است. تیم‌های ارزیاب و امدادی برای امدادرسانی در منطقه حضور فعال دارند.

کلانتری گفت: آب، برق و گاز مناطق زلزله زده وصل است و در خدمات رسانی مشکل خاصی وجود ندارد. مردم برای تأمین جبران خسارات وارده بر اثر زلزله نگران نباشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار با اشاره به هماهنگی و تماس با مدیریت بحران کشور، سازمان هلال احمر و استان‌های معین، تاکید کرد: مجموعه مدیریت بحران استان، سپاه، بسیج، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی از ساعت‌های اولیه بعد از وقوع زلزله حضور دارند و خدمات رسانی بخوبی انجام می‌شود.

وی از مردم خواست تا از تردد غیر ضروری به شهر سی سخت خودداری کنند تا فرآیند امداد رسانی با مشکل روبرو نشود. با توجه به بارندگی و لغزندگی جاده امکان تصادف وجود دارد و مردم بدون دلیل به سمت شهر سی سخت حرکت نکنند.

کلانتری تاکید کرد: مردم اخبار و اطلاعات را از طریق ستاد بحران و رسانه‌های رسمی دنبال کنند و انتظار می‌رود از انتشار شایعه خودداری شود تا آرامش مردم برهم نخورد.

وی بیان کرد: دستگاه‌های خدمات رسان استان در شهر سی سخت در حالت آماده باش قرار دارند. تیم‌های ارزیاب از فردا پنجشنبه میزان خسارات وارده را با دقت بیشتری بررسی کرده و به مردم اطلاع داده می‌شود.

آخرین جزئیات از زلزله سی سخت / ۱۰ مصدوم

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی خالدی، سخنگو اورژانس کشور در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره زلزله سی سخت اظهار کرد: ساخت ۲۲ و پنج دقیقه این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اتفاق افتاد. بیشتر گزارشات مبنی بر خرابی‌ها در شهر سی سخت است و تاکنون ۱۰ نفر از مردم مجروح شدند. خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی در این زلزله به گزارش نشده است.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ شهر و روستا در محدوده زمین لرزه وجود دارد و ۶۳ هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند. همچنین بخشی از جاده یاسوج به اصفهان هم ریزش کرده و دچار تخریب شده است.

خالدی افزود: ۴۰ دستگاه آمبولانس از استان اصفهان، ۱۰ دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آبولانسی از یاسوج در حالت آماده باش هستند و به منطقه اعزام خواهند شد.

سخنگوی اورژانس کشور تاکید کرد: مشابه این زمین لرزه در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ هم رخ داد.

وی افزود: آمادگی برپایی بیمارستان صحرایی و تجهیز بیمارستان منطقه برای خدمت رسانی به مجروحین را داریم. امیدواریم تعداد مصدومین کم باشد و این ۱۰ مصدوم هم به دلیل ترس و اضطراب دچار مصدومیت شده‌اند.

وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در مرز استان اصفهان و کهگیلویه

لحظاتی پیش زمین لرزه به بزرگی ۵.۶ ریشتر مرز دو استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان را لرزاند.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: زمین لرزه به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه محدوده سی سخت- کمه در مرز استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان به وقوع پیوست.

وی افزود: این زمین لرزه در ۱۹ کیلومتری عمق زمین در عرض جغرافیایی ۳۰.۸۹ و طول جغرافیایی ۵۱.۵۷ رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: تیم‌های امدادی و ارزیابی به بخش پارما و کمه در حال اعزام هستند.

آخرین اخبار زلزله سی سخت و پادنا+جزئیات

آخرین اخبار زلزله سی سخت و پادنا+جزئیات

به گزارش خبرنگار ایمنا، زلزله‌ای با ابعاد ۵.۶ درجه در مقیاس ریشتر در ساعت ۲۲:۰۵:۳۴ شب گذشته چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در منطقه سی سخت کهکیلویه و بویر احمد در مرز استان اصفهان ثبت شد که همزمان این زلزله در شهرستان سمیرم به خصوص در منطقه پادنا احساس شد.

کد خبر 475890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.