خسارات مالی زلزله، در منطقه پادنا در حال ارزیابی است

فرماندار سمیرم گفت: تعداد مصدومان زلزله، در منطقه پادنای سمیرم محدود بود و خسارات مالی توسط تیم های ارزیاب بنیاد مسکن در حال بررسی است.

محمدرضا عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص صدمات زلزله شب گذشته، در منطقه پادنای سمیرم، اظهار کرد: با توجه به اینکه این منطقه نزدیک به استان کهکیلویه و بویراحمد و سی سخت است زمین لرزه دیشب در آن بیشتر احساس شد.

وی افزود: شدت خسارت در منطقه ما زیاد نبود و بیشتر خسارات در حد ترک خوردگی منازل و دیوارها بوده است و آمار دقیق‌تر خسارات مالی مقرر شد توسط بنیاد مسکن برآورد شود.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: در منطقه پادنا، تلفات جانی گزارش نشده و مصدومان در حد محدود ۴ یا ۵ نفر بودند که به صورت سرپایی امدادرسانی و مداوا شدند.

عسگریان تصریح کرد: از شب گذشته شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با هماهنگی استانداری تشکیل شد و همه موضوعات مورد بررسی قرار گرفت و هیچ گونه قطعی آب، برق و گاز یا تلفن در منطقه نداشتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باران در حال بارش است، افزود: نزدیکترین منطقه ما به سی سخت بخش پادنای علیاست که مرکزیت آن شهر بیده است و حدود ۲۸ روستا در آن منطقه قرار دارد و مناطق پادنای سفلی و شهر کومه و شهر حنا هم با فاصله بیشتری تحت تأثیر ارتعاشات زلزله بوده‌اند و در این مناطق زلزله احساس شد اما هرچه فاصله دورتر از کانون زلزله بوده شدت آن هم کمتر بوده است.

فرماندار سمیرم گفت: ارزیابی خسارات توسط تیم‌های ارزیاب هلال احمر و بنیاد مسکن به مناطق اعزام شدند تا میزان دقیق خسارت را برآورد کنند و گزارش کامل به استانداری ارسال شود.

عسگریان افزود: از همکاری استاندار اصفهان و مدیریت بحران استانداری و دستگاه‌های هلال احمر، بنیاد مسکن و همه دستگاه‌های خدمات رسان سپاسگزارم و در حال حاضر مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد همه دستگاه‌ها در حالت آماده باش هستند.

کد خبر 475880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.