حق مسلم هزاران ساله مردم اصفهان را به آنها پس بدهید

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: حقابه‌های هزاران ساله مردم اصفهان از سوی وزارت نیرو برای یزد، کاشان، دلیجان و تپه‌های سامان برداشت شده است؛ اکنون این وزارتخانه بزرگواری کند و حق مسلم مردم اصفهان را به آنها پس بدهد.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد طرح انتقال آب بن_بروجن اظهار کرد: من مجوز زیست محیطی انتقال آب بن_بروجن را مطالعه کردم و از ریاست سازمان محیط زیست سوال می‌کنم که چطور به صرف یک مجوز استانی که توسط محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری صادر شده، اعلام می‌کند که لوله گذاری در این مسیر مشکلی ندارد و برای آن مجوز صادر می‌کنید، اما طرح بهشت آباد که ۱۸ سال است روی آن مطالعه شده را متوقف می‌کنید؟

وی مدعی شد: تمامی آماری که امروز همکاران به آن استدلال می‌کنند، بر اساس آمار سال آبی ۹۷_۹۸ است که تمام آب پشت سد زاینده‌رود، ۷۰۰ میلیون مترمکعب بود، اما نمی‌شود یک سال پر آب را با تمامی سال‌ها قیاس کرد. امروز که زاینده‌رود خشک شده و آب ذخیره پشت سد به حداقل رسیده، آیا برداشت‌های بالادستی از آن در زمان خشکسالی مجاز است؟ برخی در منطقه سامان، با تانکر و همه ابزارها از زاینده‌رود برداشت می‌کنند.

به ادعای نماینده مردم خمینی‌شهر، حقابه‌های هزاران ساله مردم اصفهان از سوی وزارت نیرو برای یزد، کاشان، دلیجان و تپه‌های سامان برداشت شده است؛ اکنون این وزارتخانه بزرگواری کند و حق مسلم مردم اصفهان را به آنها پس بدهد. ما بنا نداریم توپ را در زمین مجلس بیندازیم که باعث بحث و جدل بین نمایندگان استان شود. متأسفانه هم سازمان محیط زیست و هم وزارت نیرو در این مبحث قصور می‌کنند.

نقدعلی ادامه داد: اینکه برخی می‌گویند اگر وزارت نیرو درست عمل نکند به دیگر استان‌ها آب نمی‌دهیم، اشتباه است؛ آب انفال و مسئله ملی است؛ مگر می‌شود استانی که نفت دارد بگوید به باقی استان‌ها نفت نمی‌دهیم؟ در این صورت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود؛ لذا تقاضا دارم نمایندگان مجلس بر اساس آمار به بررسی مسائل آب استان‌ها بپردازند، زیرا اگر بخواهیم در مورد این موضوع، پوپولیستی رفتار کنیم، یک رویه ناصواب است و باید بر اساس قاعده و قانون صحبت کنیم.

کد خبر 475653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.