بزرگ‌ترین پیاده‌راه کشور در تبریز اجرا می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز از اجرای طرح بزرگ‌ترین پیاده راه کشور در این شهر در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی یوسفی با اعلام این خبر گفت: تصویب و انجام مقدمات ایجاد طولانی‌ترین پیاده راه کشور در تبریز به طول بیش از یک هزار و ۲۰۰ متر از مدرسه آزادگان تا انتهای شریعتی شمالی و جنوبی و خیابان کریم خان در شهرک ولیعصر (عج) از طرح‌های مهمی است که اجرای آن در سال ۱۴۰۰ شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: این معاونت زیرمجموعه شهرداری تبریز همچنین با نگاه ترویج و گسترش سیستم حمل و نقل پاک و غیر موتوری، اقداماتی همچون انجام مطالعات ایجاد پیاده راه سازی و مسیر دوچرخه را در دستور کار خود قرار داده و جهت اجرا به مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز ارجاع داده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با بیان اینکه سیستم حمل و نقل پاک، از رویکردهای کلانشهر تبریز در مدیریت ترافیکی شهر است، تصریح کرد: پیاده‌راه سازی و ایجاد مسیر دوچرخه جهت استفاده از حمل و نقل عمومی غیر موتوری برای جابجایی در مسیرهای کوتاه بسیار کم هزینه، پاک و ارزان، یکی از رویکردهای کلان حمل و نقل در شهرداری تبریز است که مورد تاکید شهردار و اعضای شورای شهر تبریز بوده است.

یوسفی با بیان اینکه بر اساس رویکرد انسان محوری، در حال پیاده راه سازی هستیم و از طرفی اصلاح هندسی معابر نیز در حال انجام است، افزود: در بودجه سال آینده نیز هم برای موضوع اصلاح هندسی و هم برای رفع نقاط حادثه خیز رقم قابل توجهی لحاظ خواهد شد تا بر اساس رفتارهای ترافیکی شهروندان، اقدامات به‌روز را انجام دهیم.

وی بیان کرد: توجه و تاکید به استفاده از مسیرهای پیاده روی و دوچرخه، کاهش میزان استفاده از خودروهای شخصی را در پی خواهد داشت که این موضوع نه تنها موجب افزایش میزان استفاده از سیستم حمل و نقل پاک و ارزان می‌شود، بلکه می‌تواند تردد خودروها را نیز به دلیل خلوت بودن، تسهیل و بهبود ببخشد.

یوسفی گفت: این موضوعی است که شهرداری تبریز طی سه سال اخیر توجه خوبی به آن داشته و اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام داده است.

کد خبر 475516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.