لزوم توجه ویژه به سلامت اجتماعی در برنامه هفتم توسعه

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: سلامت اجتماعی محور کنفرانس امور اجتماعی در برنامه هفتم است که باید به آن توجه ویژه کرد و بیش از ۹۰ دستگاه از قوای مختلف و بسیاری از انجمن‌ها و همچنین فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی و انجمن جهانی مدارس (دانشگاه‌ها) مددکاری اجتماعی نیز همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحسن موسوی چلک امروز _سه‌شنبه ۲۸ بهمن ماه_ در افتتاحیه کنفرانس آنلاین ملی امور اجتماعی در برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: بر اساس مفاد سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴، هر ۵ سال برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پس از طی مراحل قانونی تصویب و ابلاغ می‌شود که برنامه هفتم توسعه، آخرین برنامه در راستای تحقق اهداف مندرج در سند مذکور است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بررسی امور اجتماعی در حوزه‌های مختلف، در این برنامه‌ها و با توجه به نزدیکی زمان تدوین پیش‌نویس لایحه برنامه مذکور و به منظور اخذ نظرات مسئولان سازمان‌های مرتبط، کارشناسان و صاحبنظران، انجمن مددکاران اجتماعی ایران کنفرانس آنلاین ملی امور اجتماعی در برنامه هفتم توسعه را در دو روز برگزار می‌کند تا به موضوعات برنامه توسعه هفتم بپردازد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران خاطرنشان کرد: این کنفرانس ملی با شعار سلامت اجتماعی و محورهای سرمایه اجتماعی، امنیت عمومی و اجتماعی، پیشگیری اجتماعی از وقوع جرم، تعاون، رفاه و تأمین اجتماعی، مواد مخدر و روانگردان‌ها و الکل، آسیب‌های اجتماعی، رسانه و فضای مجازی، آموزش و پرورش و آموزش عالی، مدیریت شهری، سالمندی، توانبخشی، کودکان، محورهای برنامه شامل سرمایه، محرومیت فقر و عدالت اجتماعی، جمعیت و مسائل جمعیتی و مدیریت بحران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کنفرانس بیش از ۹۰ دستگاه از قوای مختلف، مجریه، قضائیه، مقننه، ناجا، معاونت حقوقی رئیس جمهور، ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، قوه قضائیه، وزارتخانه‌های مختلف، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، وزارت علوم، آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استثنایی کشور، وزارت دادگستری، مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و بسیاری از انجمن‌ها و همچنین فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی و انجمن جهانی مدارس (دانشگاه‌ها) مددکاری اجتماعی همکاری دارند.

موسوی چلک تصریح کرد: ۲۴۸ اصل مقاله و ۳۰ گزارش ملی در دبیرخانه کنفرانس دریافت شد از این میان حدود ۱۱۰ سخنرانی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه و همچنین ۱۹ نشست تخصصی ارائه می‌شود.

به گزارش ایمنا، کنفرانس آنلاین ملی امور اجتماعی در برنامه هفتم توسعه در ۲ روز (۲۸ و ۲۹ بهمن ماه) به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

کد خبر 475506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.